inarosegarden skrev 2012-06-07 10:47:43 följande:
skrev här om att åka in eller inte i måndags natt... åkte iaf in till bb, lite tveksamt, eftersom jag tyckte att värkarna var ok att ha plus att dom kom med olika intervaller. väl inne sa jag till min sambo att fan, nu känns det som det stannar av helt, typ tre sekunder senare kom värsting värk, på värsting värk... kom in vid kvart i sex på morgonen, och bebis föddes 8.45... snacka om att det kan vända suuuperfort!! jag försökte duscha för badet var upptaget, men det hjälpte inte ett skit. fick akupunktur, sen lustgas. väl dags för krystningen hade jag ingen bedövning alls då jag blev så borta i skallen. stod på huk, vilket var bra men tungt för armarna-aj, träningsvärk! snacka om två totalt olika förlossnningar! min första som tog 24 tim från etablerade värkar, sugklocka, massiv blodförlust o massa annat hemskt, till denna-snabb, ont som fan men ändå, jättepigg efteråt, duschade o en natt på hotell o sen hemgång. är så glad!!
på tal om stora magar, alla har sagt till mig attmin mage var enorm, jättebebis mm bm sa att denna bebis skulle ligga runt 4kg kanske större. med 4 dagar över tiden kom en kille ut på 3490g o 49 cm... kram alla
födde på danderyd o märkte inte av nåt ev kaos som vi pratade om tidigare, det var lugnt o skönt..
Låter som en hyfsad oki förlossning iaf...:). Skönt oxå att det inte var kaos på Danderyd det är ju där jag ska föda :).