Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Grattis till bebisarna Conda och Baby1112 :)

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-05 18:30:37 följande:
    Oj oj vad det händer grejer här! Man lämnar er ensamma i en dag och helt plötsligt så kommer det ungar överallt! Förvånad Spännande! Jag har bf imorgon men inga känningar alls... Ang igångsättningen som vi diskuterade så blir det antagligen så att jag får gå en vecka till för att se om det startar själv, annars sätts jag igång nästa vecka. Så senast nästa vecka kommer lillen
    Bara en vecka kvar då skönt :). Själv kanske man har 4 v :P.

Jag känner likadant när jag lämnat datan över dagen så kommer man hem å läser om en massa bebisar som ploppat ut eller håller på ;).

Känns som att jag har minst förvärkar på hela sidan ingen slempropp inget vatten som sipprar...har inte märkt av någon mjölk från brösten heller men det kommer väl igång när barnet är fött? :)
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-06-05 23:36:58 följande:
    Bumman: Jag känner inget heller 8 dagar till BF
    Man har ju sina småkrämpor som foglossning, tryck neråt å ibland känns det obehagligt när bebisen bökar runt för mycket i magen osv...å mätt e man å tung å konstant kissnödig :P. Att sova är extremt obekvämt å man springer på toa 1 gång/ timme...som de flesta antar jag...

Men just tecken på att det skulle vara på G det är just det man inte känner av.
    Jag har 12 dgr kvar til BF och min BM bokade in ett besök dagen efter det å trodde inte att jag skulle ha fått då. Jag å killen proteseterade lite "men hallå det är ju dagen efter BF!" ;). Jaaa men många går över tiden med första barnet sa min BM då lite lurigt...man vet aldrig men hon trodde så iaf...
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-06-06 06:22:14 följande:
    Memso - stort Grattis!!! Hoppas ni mår bra allihopa!

Bumman - jag har bf på lördag och känner heller INGENTING!

Inga sd, förvärkar, vattenavgång/sipprande. Möjligtvis att lite av slemproppen släppte i lördags men det är ju inga garantier för nånting. Sååå segt!

Ha en bra nationaldag alla! . Jag ska äta massa tårta
    Ja det är ju lite frustrerande när alla andra verkar ha alla möjliga symtom samtidigt...jag har 11 dagar kvar till BF. Man lär ju gå över tiden..:P
  • Bumman79
    inarosegarden skrev 2012-06-07 10:47:43 följande:
    skrev här om att åka in eller inte i måndags natt... åkte iaf in till bb, lite tveksamt, eftersom jag tyckte att värkarna var ok att ha plus att dom kom med olika intervaller. väl inne sa jag till min sambo att fan, nu känns det som det stannar av helt, typ tre sekunder senare kom värsting värk, på värsting värk... kom in vid kvart i sex på morgonen, och bebis föddes 8.45... snacka om att det kan vända suuuperfort!! jag försökte duscha för badet var upptaget, men det hjälpte inte ett skit. fick akupunktur, sen lustgas. väl dags för krystningen hade jag ingen bedövning alls då jag blev så borta i skallen. stod på huk, vilket var bra men tungt för armarna-aj, träningsvärk! snacka om två totalt olika förlossnningar! min första som tog 24 tim från etablerade värkar, sugklocka, massiv blodförlust o massa annat hemskt, till denna-snabb, ont som fan men ändå, jättepigg efteråt, duschade o en natt på hotell o sen hemgång. är så glad!!

på tal om  stora magar, alla har sagt till mig attmin mage var enorm, jättebebis mm bm sa att denna bebis skulle ligga runt 4kg kanske större. med 4 dagar över tiden kom en kille ut på 3490g o 49 cm... kram alla 

födde på danderyd o märkte inte av nåt ev kaos som vi pratade om tidigare, det var lugnt o skönt.. 
    Låter som en hyfsad oki förlossning iaf...:). Skönt oxå att det inte var kaos på Danderyd det är ju där jag ska föda :).
  • Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:42:04 följande:
    Tog en dusch för ett tag sen och läste ju om att nån kännt på sin tapp så tänkte att jag skulle prova. Vet inte riktigt vad jag letade efter eller hur det känns om man är öppen. Men huvudet kände jag i alla fall. Satan va långt ner han ligger Tungan ute typ 5 cm upp känner man huvudet bukta.
    Vaaaa kan man känna bebisens huvud? :)
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-07 11:57:26 följande:
    Jag har så himla ont i underlivet hela tiden, det trycker på så fort jag reser mig upp. Och barnmorskan sa att det var för att bebisen låg så himla långt ner nu, hon sa även att det var ett mycket bra tecken och att man antagligen har sparat ett par centimeters "resväg" för bebisen under förlossningen Haha det känns som att man har ett bowlingklot mellan blygdläpparna!
    Jag har oxå ett jäkla tryck neråt såfort jag reser mig upp man vill ju knappt stå....ändå är min bebbe inte ens fixerad än...skumt :P
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:03:03 följande:
    Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt
    Samma här min är oxå rörlig å huvudet tror jag iaf ligger rätt högt upp..men min BM sa samma som många skrivit att förlossningen kan sätta igång utan att barnet fixerat sig...:).
  • Bumman79

Senaste dagarna har jag haft en ilande känsla i underlivet känns som att det är i livmodertappen eller något...ska det vara så nu inför förlossningen? Ett tecken på att det är på G?

• Bumman79

Har följt Carolina Gynnings blogg sedan jag läste att hon oxå skulle bli en junimamma :). Fint kort tycker jag....

Å söt liten flicka Alicia ska hon heta om det är någon som har missat de ;).
Svar på tråden Juni-barn