Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Dancia skrev 2012-06-14 23:12:00 följande:
    Hej tjejer! Tack för era tumhållningar :). Gelen gjorde susen. Jag fick riktiga värkar 15.15. En undersökning gjordes klockan 16.15 då jag var öppen 1,5 cm och lite av tappen kvar, de sa att det kanske kunde avta. Klockan 18.15 gick vattnet i en fruktansvärt kraftig värk och jag bönade och bad om att få komma in på förlossningen för att få lustgas. Jag kände snabbt att jag ville ha epidural men jag fick krystvärkar när narkosläkaren kom in så han.skickades ut och 19.17 var hon ute. En förlossning på drygt 4 timmar efter endast en geldos är verkligen inget att klaga på ;).
    Lilla Minnah vägde 3360 gr och var 48 cm lång :).
    GRATTIS till lilltjejen!
    Å vad roligt med en till bebis shit vad många det är som har fått nu! :)
  • Bumman79
    stjärnfrukt skrev 2012-06-15 01:55:28 följande:
    Vaknade av att det rann mellan benen på mig, klart vatten blandat med blod typ, men nu har det typ slutat. Ska ringa fl nu tänkte jag. Ska klocka värkarna lite bara, de gör ont, måste andas igenom och det känns som de kommer med ca 5 min mellanrum!
    Ojojoj snart är det dags att föda för dig då? Imorrn kommer man väl läsa att din bebis har kommit då ;). Lycka till!
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-15 12:26:57 följande:
    Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..
    Fy vad vad härligt det måste kännas extra bra för dig att höra det där första skriket! :) Tur att det gick bra allting....
  • Bumman79

Grattis till alla som har fått bebis :).

Måste kännas lite jobbigt för er som gått över 1-2 v att se att folk som beräknades vara bland de sista få före...jag kommer väl snart få ställa mig i "övertidsledet" :p.
    MEN det är ingen tävling alla bebisar kommer ju ut förr eller senare det krävs väl bara lite extra tålamod när man går över tiden. :). Bara det går bra för alla så är man ju glad :).

• Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-06-16 01:53:44 följande:
    Grattis till Luca IdaElinLivia!! Härligt då är våra små nästan precis lika gamla. Vår lilla Märta föddes ju i dag kl 17.32!

Har kanske missat att gratta någon mer som fått under (går)dagen , har inte läst allt som skrivits under dagen.. Säger grattis till alla andra bebisar (om det finns några jag missat ) och lycka till till er andra som kämpar och väntar! Snart är det eran tur att få träffa era små söta bebisar.. De kommer möta världen när ni minst anar det...
    Du hade väl samma BF som mig 17 juni? Jag tror inte att jag kommer att få bebisen då, tidigast nästa vecka eller veckan därpå..:P.
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-06-16 22:45:36 följande:
    Uddabus jag hoppas verkligen det drar igång för dig nu =) 
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-16 22:53:12 följande:
    Ska in till bb imorgon igen på koll... Säkert en hinnsvepning till då
    Kan de inte sätta ett värkstimulerande dropp på en gång istället? ;).
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-06-17 08:35:31 följande:
    Jaaa min molvärk bara försvann igårkväll så här blir det ingen bebis på länge. Det konstiga är att nu på bf+8 har jag liksom lite gett upp hoppet om att det faktiskt kommer att komma en bebis. Känns som att graviditeten går baklänges och att kroppen har ångrat sig. Någon mer som gått över som känner/känt så?!

Att jag kände något speciellt för 17e är nog bara att glömma.
    Precis så känner jag oxå att kroppen går baklänges å att allt var ett skämt typ....ändå har jag BF IDAG är ju inte på övertid ÄN :P.
  • Bumman79
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Men shit vad läskigt! Vilken tur att det gick bra med lillen tillslut :). Jag skulle nog ha svimmat om jag vaknade upp så..
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 13:44:16 följande:
    Jag har nu ringt in till två olika förlossningar eftersom jag är rädd att bebis är stor plus att det ska inträffa något hemskt...

Så nu ska jag in igen på koll... Hinnsvepning osv ...

Att man ska behöva gråta o bryta ihop för att dem ska lyssna
    Det ska inte behöva vara så men tyvär är det ibland då de verkligen lyssnar på folk :(. Du har ju gått längst å väntat i den här tråden nu är det DIN tur ju...
Svar på tråden Juni-barn