Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

emersson75 skrev 2012-06-13 18:55:43 följande:
    När jag hade min son i magen hade jag en pytteliten mage, syntes knappt sa de flesta, men han vägde 4300, min syster hade en riktigt stor mage och hennes bebis var mindre, så kanske magmåttet inte spelar så stor roll :) 
    Ja barnmorskan sa liknande att även om den låg på plus på ultraljudet så kan den väga 3500 g när den kommer ut...men jag känner på mig att den är rätt stor ändå minst 4-4,5 kg..
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Lycka till imorgon DU om någon förtjänar att få uppleva det :).
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-13 23:48:21 följande:
    Nu börjar jag seriöst tröttna på den här svullnaden, nu är jag till och med svullen i ansiktet, pannan är alldeles vattnig :-/ Och fötterna har svullnat upp så mycket att de är blåa, aouch...
    Brukar man inte svullna upp i ansiktet när det är nääära förlossning? :)
  • Bumman79

Har känt att det ilar i underlivet i kanske 4-5 dagar nu eller rättare sagt mest på kvällarna tror att det kan vara tappen för det känns som att det smärtar högt upp...är det så att det är på G då eller det kanske håller på så i flera veckor?

• Bumman79
    Javisst skrev 2012-06-14 00:14:13 följande:
    För mig har det ilat i tappen flera veckor.... Främst på kvällen när hon är som livligast. Lycka till alla som det är nära för!
    Aha så det var inget säkert tecken då...känns som att man kommer att gå över tiden hur länge som helst!

Ett par från föräldrautbildningen fick en liten son idag...de hade samma BF som mig...igår skrev hon på facebook att hon skulle trycka i sig färsk ananas för att sätta igång saker å ting å idag såg man en bild på henne med bebisen i famnen....aaaah lite smått avis e man nu!
  • Bumman79
    Lenis21 skrev 2012-06-14 04:38:59 följande:
    Bumman79- förstår helt vad du menar. Min arbetskamrat och jag har bf med 6 dagars skillnad. Hon fick en liten son i förrgår. Nu längtar man ju ihjäl sig, absolut när man såg hennes lilla skatt som kommit till världen. En vecka kvar till bf idag men tror att jag får gå över. Det återstår att se. Kramar till er alla
    Jo man längtar ju ännu mer när man ser bilder på alla söta bebisar :). Men man får väl tänka att inom några veckor har vi alla fått våra bebisar (även om det känns som att man aldrig kommer att få ut den ;))
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-14 05:41:16 följande:
    Okej nu är ni tre stycken som sagt att det är ett tecken så då tänker jag bestämma att ni har rätt och hålla tummarna för att det händer nåt snart
    Vi håller tummarna för att vi har rätt...du har ju gått över så att det räcker nu ju...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-14 12:19:55 följande:
    Jag är kvar.. Bf +14 ska till bb imorgon o göra kontroll
    Stackars dig! Nu måste de väl sätta igång dig snart?
  • Bumman79
    emma78 skrev 2012-06-14 13:35:12 följande:
    Kl 04.33 idag på bf föddes våran tredje lille prins:)) 4050 g och 50 cm lång! Förlossningen gick jättebra och tog bara 4 timmar:- nu sitter man här och kan inte sluta titta på det lilla underverket:)
    Grattis vad skönt att läsa att förlossningen kan gå bra för en del oxå :).
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-14 18:08:16 följande:
    Tänk att jag också tycker det
    Haha ja jag förstår det :).
Svar på tråden Juni-barn