Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Vi köpte första paketet med blöjor igår . Det är ett fast erbjudande här om man handlar för 300 så får man köpa liberoblöjor för 99:- så vi börjar bunkra

• MissFörstånd

Zvartaliljan - vad menar du? Att Ipren inte innehåller vad eller att zyx inte innehåller Ipren?

Lillasnurr - det var ju bra. Här kostar det 114:- tror jag men när man ändå handlar för 300 så kan man väl passa på, är ju ändå nått namn måste ha . "vår" affär är ändå billigast på blöjor här, sjukt!!

• MissFörstånd

Zvartaliljan - nä nu hänger jag med och det jag skulle skrivit från början var att jag var allergisk mot NSAID . Är också allergisk mot Asa men det är antiinflammatoriska ämnen i Zyx som jag inte får ta, alltså NSAID . Jag svamlade visst till det lite .

• MissFörstånd

Funderar lite på detta med kläder. Vi har lite olika både kortärmade och långärmade bodys. Dottern föddes i december så det mesta är "vinteranpassat". Kan man verkligen ha bara en kortärmad body på bebisen typ när man åker hem? Känns som att det är så mycket som att tex bebisen får absolut inte frysa. Men tänkom den svettas då?! Vad har ni tänkt packa i väskan? Vi har bf 9 juni så det kan ju tänka sig att det blir maj eller midsommar, man vet ju inte riktigt .

Ginny skrev 2012-02-21 09:31:27 följande:
    Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
    Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.

Välkommen!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-02-21 10:20:23 följande:
    Känns som att jag är den enda som inte köpt något alls till bebis men vi flyttar till hus på fredag å sen ska vi börja fixa lite Inatt är första gången jag vaknade flera gånger av att våran tjej sparkade, så mysigt! Helt galet va fort de går, från att känna nån buff då å då till att känna riktiga hårda sparkar flera gånger dagligen Lyckades till å med filma sparkarna utanpå magen igår

Supermysigt!
  • MissFörstånd

04.31 och jag kan inte sova. Dottern väckte mig för en timme sedan och jag är hur pigg som helst... Vill sova då det är mkt som ska orkas med under dagen. Om jag lägger mig på rygg når jag illa.

Läste på Aftonbladet nyss att Victoria och Daniel åkt in till förlossningen. En liten bebis snart kanske .

• MissFörstånd
    LillSnurr82 skrev 2012-02-23 07:17:10 följande:
    En prinsessa föddes kl 4 i morse. Grattis Viktoria och Daniel!

Vad kul! Grattis till de
  • MissFörstånd

Trist att så många ogillar sin svärmor. Jag gillar min så länge hon inte lägger sig i uppfostran .

Jag har också sjukt ont i fogarna. Ska till läkaren den 1/3. Chefen skällde på mig igår för att jag sa att jag inte kunde ta alla jobb pga all tid i bilen. Jag jobbar på timmar så det lät som att hon inte vill använda mig så länge till. Känner mig inte alls värdelös . Ska jobba hela helgen också så vi får se hur jag mår sen. Jag hoppas jag får graviditetspenning beviljad, har sökt från 10/4.

• MissFörstånd

Igår kväll blev det en tur till förlossningen för vår del. Fick en liten blödning/slemmig rosa flytning så de ville att vi skulle komma in om vi var oroliga och kolla bara. Allt såg bra ut! Hjärtljuden låg på 123-140, dottern var aldrig under 140

Svar på tråden Juni-barn