Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Vi blev också rekommenderade att ha bilstol i mitten bak för att sitta en bit ifrån dörrar och rutor. Det enda det inte skyddar för är om man voltar och ligger på taket och får typ en stolpe precis i mitten men det får vi hoppas att ingen råkar ut för.

• MissFörstånd

Ensortsmamma - massa styrkekramar till dig! Kanske är bra för dig att komma dit nu ändå innan det är dags på allvar, du måste försöka bearbeta det som hänt på förlossningen annars blir din kommande förlossning mest negativ tror jag. Lycka till, de vet vad de gör! Kram!!

• MissFörstånd

Ni som är heltidssjukskrivna för foglossning, har det varit några problem med fk? Vad har ni sagt till läkaren? Hur pass ont har ni? Vad har ni för besvär? Ska till läkaren imorgon och jag vet inte hur Mkt jag ska säga att jag vill gå hem.

• MissFörstånd
    tomisamat skrev 2012-02-29 14:05:44 följande:
    Det är inte bra att säga att du vill bli sjukskriven. Då kan de ofta tolka det som att du överdriver för att du inte vill jobba. Berätta hur din dag ser ut, vad du jobbar med och vad som händer i koppen då. Det är bättre om läkaren tar upp sjukskrivnings frågan.
    Jag har haft ett samtal en gång i januari om ev sjukskrivning men då bestämde jag mig själv för att fortsätta och den här tiden är bokad för att diskutera sjukskrivning så jag tror att de förstår vad jag vill

Jag får "hoppas" jag har lika ont imorgon då som jag har haft idag så läkaren verkligen förstår att jag orkar inte mer nu. Men frågan är om jag kommer bli sjukskriven 50% bara, det innebär typ att jag måste fortsätta jobba 50% vilket jag oftast inte jobbar mer än iaf. Eller vilken 50%:are är det som fösvinner. Min arbetstid eller min tid då jag inte är inringd på timmar? Jisses vilken djungel    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 16:44:52 följande:
     Jag ringde bm för att boka tid hos läkare för bedömning om sjukskrivning pga fogarna. När jag kom till läkaren frågade hon lite frågor om jobbet och så och sen klämde hon på höfterna och blygbenet och konstaterade att jag hade typ svår foglossning och sjukskrev mig direkt. FK godkände så fort de fått in ansökan. Jag blev alltså helt sjukskriven. Ska dit imorrn för uppföljning och ny sjukskrivning.

Det svårt för mig är att jag alltid försöker vara så duktig och inte ha ont när jag är hos läkare men det kanske är bra att visa att det är riktigt skit nu.

Förresten håller bebisen på att trycka sig ut uppe vid revbenen... *aj*   
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 16:47:48 följande:
    Fast du behöver inte/kan inte vara duktig när det gäller fogarna. Trycker de på "rätt" ställen kan du inte undvika smärtan säger jag bara!

Jag hoppas inte att de trycker, det gör för jävlaont ändå...
  • MissFörstånd

Zenoble - grattis till ett lyckat frieri .

Jag funderade på att göra det men det blir mest bara för att... Då känns det lite konstigt, egentligen kvittar det för mig om jag är gift eller inte , kanske låter knepigt.

Svar på tråden Juni-barn