Inlägg från: lycka 4 |Visa alla inlägg
  • lycka 4

Juni-barn

Pepita skrev 2012-04-17 07:07:56 följande:
    Skönt att allt såg bra ut :) Vilken vecka är du i nu? Ska du flytta till Huddinge?

Jag går in i v 30 i morgon. Jag flyttar till Hagsätra 1 Juni =)

Jag har gjort två snitt där så det känns skönt att komma tillbaka till ett sjukhus man känner till =)

• lycka 4
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 09:24:54 följande:
    Aikotakara - Hur går det för dig? 

Måste fråga, är det någon mer med konstiga flytningar? Imorse när jag var på toaletten så såg jag att flytningarna typ såg ut som gult snor.
    Kan vara delar av slemproppen.
  • lycka 4
    Polarlantis skrev 2012-04-17 09:42:53 följande:
    Hade också mystisk händelse igår. Satt på möte hela kvällen och hade lite värk och så gick jag på toa och det var enormt mycket flytningar som åkte runt på ytan efteråt FörvånadHmm...man börjar ju undra...kanske del av proppen alltså...?
    Ja med mina trea så gick slemmisen i perioder från v 20 ca .
  • lycka 4
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:04:48 följande:
    Visst återbildas den? Hade lite molvärk igår, svag svag mensvärk typ.
    Ja den återbildas MEN om du känner att du har värk i samband med att den lossnar även om det bara är lite så ring å kolla ibland vill dom att man ska komma å titta
  • lycka 4
    Pepita skrev 2012-04-17 10:27:31 följande:
    Lycka 4:

Ok, förstår att det känns tryggt att komma till ett sjukhus du känner till. Då flyttar vi ungefär när vi är lika långt gångna :) Det blir en rejäl prövning för min del.... Tycker det är otroligt svårt att inte hjälpa till med kartonger och allt annat man ska göra vid en flytt.
    Ja jag vet ju hur jag funkar , jag kan inte hålla mig utan packar å bär på som vanligt suck =( samtidigt så känns det bättre för mig att flytta hggravid än efter ett snitt
  • lycka 4

Å suck va jag känner att allt kommer att bli krångligt med flytt å snitt datum...

Min bm igår ville att jag skulle ringa till huddinge idag som sagt var för att höra mig för ang snitt etftersom jag flyttar tillbaka upp till stockholm ca tre veckor före snittet. Ringde till förlossningen nu på huddinge å kollade läget och hon skulle skicka mina uppgifter vidare till bm som har hand om snitten på huddinge. Så nu får jag snällt gå å vänta på att hon hör av sig men eftersom jag är i vecka 30 i morgon så hoppas jag att det går fort eftersom läkar bedömningen görs i v 32.

• lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-04-18 00:16:02 följande:
    Nu börjar det göra ont överallt i kroppen känns det som speciellt ryggen värker när jag jobbar och så har jag med stor sannolikhet foglossning men vet inte hur kraftig. Är i v 32.

Jag hade tänkt att försöka jobba tills den sista maj men nu känner jag att jag inte pallar så jag ringde och bokade tid hos en läkare via Barnmorskemottagningen och ska dit om en vecka....men nu börjar jag få lite ångest över vad jag ska säga och känner ibland att jag kanske inte är så dålig ändå....?? Jag ska alltid tvivla...
     Men så ska jag resa mig ur soffan eller sängen och så skär det och bränner det i benen...varje steg gör ont mellan låren. Och det bränner ofta i ljumskarna och på blygdbenet och på rumpan någonstans...och hugger gör det oxå ibland...man kan ju inte ens klä på sig längre utan att det gör ont.

Jag tycker ibland att det är svårt att stå på mig och berätta om alla krämpor man har osv å göra mig till "ett offer" istället tar man på sig ett leende och säger att allt är bra. Men nu känner jag att jag inte pallar mer nu skulle det vara skönt att vila upp sig lite. Det tar hårt på krafterna och kroppen att arbeta man orkar ju inget annat sen kommer man hem å har ont hela kvällarna.

Är det kraftig foglossning jag har tror ni? Vad ska jag fokusera på när jag pratar med läkaren någon som har tips?
    Stå på dig och tala om för läkaren precis som det är , han kommer ju att känna på dig och du kommer att tycka det gör ont och det är det han vill se . Om du har kraftig foglossning är ju svårt att bedömma då även smärtgränsen är olika hos olika människor. Jag har haft kraftig foglossning med två av mina barn och den fpölrrra va gräslig men jag hade min foglossning koncentrerad fram.

Det kommer å gå bra hos läkaren och jag tycker absolut att du ska passa på att vila .
  • lycka 4

Dancia : Va skönt att det inte va någon fara, hoppas att sd ger med sig nu.

Äter du antibiotika fortfarande ? För visst hade du väl gbs bakterier? Tänkte om det är bakterierna som är tillbaka ?

• lycka 4

V 30 idag , nu börjar nedräkningen whiiiiii

• lycka 4

Min erfarenhet är att läkare som finns på plats på mödravården känner men en almän läkare som inte har koppling till mödravården har inte lika mycke koll på foglossning och gör ingen vidare bedömning. Har ju till å med varit med om allmän läkare som suttit å slagit efter ordet i ordboken

Svar på tråden Juni-barn