Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Grattis och välkommen till er nyplussade Glad

I natt var det första natten med minusgrader på Öland och när jeansen skulle på i förmiddags så upptäckte jag att inte ett endaste par gick igen över magen. Sambon fick gå till förrådet och hämta mammakläderna från förra barnet. Det var riktigt skönt att slippa allt tryck över magen. I dag gick jag också in i vecka 8 (7+0) och på tisdag ska vi på VUL. Jag hoppas verkligen att läkaren kommer att säga att allt är normalt och att ett litet hjärta pickar.

Vad gäller kosten så äter jag ungefär som innan. Jag fryser in salamin tre dagar och ser till så att allt kött är väl tillagat och håller mig till rekommenderade ostar. I kväll ska vi äta flintastek och potatisgratäng med en god grönsallad till. Jag är sugen på olika saker från dag till dag och är jag sugen på rostbiff idag så kan det vara tvärnit under morgondagen. Jag får med andra ord springa till affären och handla varje dag Tomte

• Tre Flickor
    Kajsa9001 skrev 2011-10-15 17:38:31 följande:
    OOoo.. idag ska vi äta ute:) jag ska nog ha black and white, mycket gott..
    Ja kan ju inte säga att jag tänker allt för mycket på vad jag stoppar i mig?, tycker dem ändrar sig hela tiden:) Fick höra att man inte får äta räkor...?! jag som älskar det...
    Räkor går utmärkt att äta enligt slv.
    Jag äter räkor minst en gång i veckan, älskar räkor jag med Glad
  • Tre Flickor

Beklagar Syster Lycklig!
    danan hoppas att VUL visar att allt är okej med din lill*

Idag är det lugna gatan med måendet. Bortsett från några nya hormonfinnar som dykt upp under natten och en utskällning av sambon så har jag inte märkt av så mycket skillnad mot hur jag är normalt. Jag hoppas verkligen att illamåendet är på sista rycket nu så jag kan börja njuta av att vara gravid istället.

Är det någon mera som får springa och kissa på nätterna?
    Jag vaknar 2-3 gånger varje natt och får gå på toaletten. Jag kanske borde minska på vätskeintaget inför natten men det är svårt då jag oftast är törstig på kvällarna.

• Tre Flickor

Hej alla mammor och blivande mammor!

Idag har jag ÄNTLIGEN varit på VUL och fick se mitt lilla Hjärta för första gången. Längden var 13,5 mm och jag fick BF justerat till den 30 maj. Det lilla hjärtat pickade så fint och allt såg bra ut. Jag är såååå glad Glad Foto finns i bildtråden om någon vill kika.

• Tre Flickor

Grattis till er nyplussade Glad
    Lycka till till er som ska på VUL idag. Hoppas att allt går bra Glad

I dag sitter jag bara och ler här hemma efter att ha sätt mitt lilla Hjärta på VUL igår. Nu känns det helt plötsligt så himla verkligt. Jag har inte vågat andas ut eller hoppas innan VUL då jag haft utomkvedshavandeskap tidigare. Men nu är allt som det ska och jag vågar tro att jag ska bli MAMMA igen!

Då jag vill vara lite försiktig med att berätta för tidigt så kommer vi att berätta för föräldrarna på julafton om vi kan dölja magen fram till dess. På julafton ska få fotoramar med foton på barnen och i den tredje kommer vi att sätta fotot från VUL eller RUL om vi får tid innan julafton. Det får bli vår julklapp till dem Skrattande

• Tre Flickor

Vid första graviditeten grät jag aldrig.
    Vid andra graviditeten grät jag nästan dagligen för något.
    Vid denna graviditet har jag vissa dagar då jag gråter och andra dagar gråter jag inte alls.

Det är konstigt att det kan skilja sig så mycket från graviditet till graviditet!

• Tre Flickor

fröken01 - Härligt att allt såg bra ut. Vid nästa besök ser du säkert ett pickande hjärta också. Jag var på VUL i vecka 7+6 och såg då hjärtat slå.

siciliana - Grattis till ditt Plus. Du kan ringa bm när du känner för det så får du tid för hälsosamtal där du får information om kost, vitaminer, tobak, alkohol mm. Häslosamtalet brukar vara mellan v 6-8 om jag förstått det rätt.  http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravida/ Där kan du läsa lite om vad som rekommenderas och inte rekommenderas att äta när man är gravid!

Elskling123 - Jag mår också bra. Mitt illamående försvann förra veckan någon gång. Känner mig bara lite trött och öm om brösten.

• Tre Flickor

sötäpplet - Beklagar. Ta hand om er!

• Tre Flickor
    virvel skrev 2011-10-23 17:10:16 följande:
    När jag var på toaletten nyss så kom det lite mörkbrunt, såg ut som torkat blod. orolig!!

Kan ju vara nåt gammalt med känns skit. 
    Bruna flytningar är vanliga under graviditeten, speciellt de tre första månaderna. Under förra graviditeten hade jag bruna flytningar vid två tillfällen. Första höll på under en veckas tid ( v 8) och så pass mycket så jag behövde använda trosskydd. Jag blev jätteorolig och krävde att få göra ett VUL vilket jag fick. Läkaren konstaterade att allt var bra med fostret men kunde inte lokalisera vart blödningen kom ifrån. Hon berättade att slemhinnorna är väldigt sköra under graviditeten och att man därmed kan få bruna blödningar/flytningar pga hormonerna eller efter sex etc. De bruna flytningarna upphörde någon dag efter VUL.

Andra gången de kom tillbaka kring vecka 11 och då kände jag mig inte orolig för jag hade varken smärtor eller några andra symtom samtidigt som skulle kunna indikera på att det var något annat än just en brun flytning.

Om du är väldigt orolig så kan du ringa till KK eller gynakuten eller vad ni har på din hemort och prata med dem för de kan säkert komma med lugnande besked Glad
  • Tre Flickor

Med första barnet tog vi inte reda på könet. Jag var nästan 100 på att det var en kille men ut kom det en liten tjej, vad snopen jag blev. Med andra barnet tog vi reda på att det var en liten tjej till. När det är dags för RUL om 8-9veckor så kommer vi att ta reda på könet igen. Jag tycker att det blir enklare att knyta an till barnet redan i magen på något vis.

danan - Vad härligt, grattis Glad

Svar på tråden Juni-barn