Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Jag ligger totaldäckad av min envisa influensa. Jag var hos läkaren i fredags och blev sjukskriven en vecka till. CRP låg på 158 så jag fick kåvepenin utskrivet. En stark och intensiv kur på 5 dagar, hoppas att den hjälper. Önskar att jag hade något som kunde ta bort febern också för alvedon gör ingen större nytta. Haft feber sedan den 16 februari och på VC låg den på 38,9 mitt på dagen, det är knappt att jag vågar ta tempen nu på kvällen. Jag ska göra en glukosbelastning på torsdag så jag får väl passa på att fråga barnmorskan då.

Jag tycker inte om förkylningstider! 

• Tre Flickor
    Dancia skrev 2012-02-27 22:02:58 följande:

Men fy din stackare :(. Usch, influensan kan.verkligen slå hårt på oss gravida. Håller tummarna att den här 5-dagars kuren hjälper nu så att du kan få bli frisk. Krya på dig!

Tack Dancia.
    Jag åkte på vinterkräksjukan igår så jag fick avbryta penicillinkuren. Det känns som att allt elände kommer på en och samma gång men kanske lika bra det för då har man det överstökat.  
  • Tre Flickor
    Havsjungfrun skrev 2012-02-29 19:22:52 följande:
    Usch då, hoppas att du snart är piggare. Du får inte göra en glukosbelastning om du inte är frisk, annars får du ett missvisande svar!
    Tack.
    Jag fick ringa och avboka den eftersom jag började kräkas. Vi ska ta den i samband med 29 veckors besöket. Jag får ta med mig bloggdatorn och ett par tidningar att roa mig med medans jag väntar. 
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-02-29 20:55:45 följande:
    Jag är nervös äver hurvida de godkänner graviditetspenningen eller inte. Skickade in förra veckan så får se hur länge det tar.. v27 nu och 4 veckor kvar att jobba efter denna, längtar tills man kan få vara hemma och vila bäckenet lite. Just nu känns allt så himla tungt och jobbigt :(

På tal om nåt annat såhär på skottdagen, någon som friat? Flört jag gjorde och fick ett ja såklart :) . Men blir inget bröllop denna sommaren utan nästa, gäller ju att vara ute i god tid!
    Grattis vad roligt GladHjärta
  • Tre Flickor

Vecka 28 och tredje och sista trimestern. Enbart 90 dagar kvar till BF Skrattande

Nu börjar det närma sig slutet tjejer och det känns i kroppen. Jag har lärt känna bebisen rätt bra och hon följer sina egna rytmer och visar klart och tydligt vad hon tycker om och inte tycker om. Petlekar är uppskattade, jag petar på ett ställe och sen söker hon sig dit och "petar" tillbaka. Skarpa ljud och mobilsignalen ges ilskna sparkar som svar.

Det enda jag oroar mig för är min egen vikt. BM sa att det var önskvärt att jag gått upp minst 3 kg till vecka 28+6  då jag ska på glukosbelastning och 29 veckors kontroll. Jag vägde mig i morse efter att ha varit magsjuk och konstaterade att jag hade gått ner det lilla jag lyckats gå upp Rynkar på näsan Jag vet med mig att jag har en superb ämnesomsättning när jag är gravid men den här gången är det bara löjligt. Jag har verkligen ätit hur mycket som helst och massor med onyttigt utan att lyckas gå upp mer än 1½ kg som jag sen tyvärr gick ner igen. Får verkligen bebisen det hon behöver ändå eller är det bara som folk säger?   

• Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-03-01 20:20:56 följande:
    Tre flickor: ja visst börjar det närma sig men känns ändå ganska långt bort fast det inte är det egentligen. Jag börjar känna pirret i magen nu när tiden går fortare och man kommer närmare.. Spännande!
    Vad jobbigt att du inte gått upp nåt, men bebisen tar med all säkerhet det den behöver. Bara du mår bra?! Du som blir lidande ju.
    Här är det i alla fall inga problem att gå upp kan jag säga ;)
    Tack, skönt att höra. Jag blir ju lite orolig när vikten inte går upp. Lyckades gå upp nästan 8 kg förra gången och då kom det ut en pigg tös på 3,2 kg. Jag mår helt okej tror jag, äter ju som en häst så näringsbrist borde jag inte drabbas av haha. Järnvärdet som kan spöka möjligtvis men det antar jag kollas upp i vecka 29.

Jag tycker att den här graviditeten har gått otroligt fort om jag jämför med tidigare. I början var det mest bläää och må illa men när det gick över så har tiden verkligen rusat iväg och ännu snabbare lär det nog gå när det börjar våras, härligt Glad 
  • Tre Flickor
    stjärnfrukt skrev 2012-03-05 10:02:39 följande:
    Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan? 

Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)   

Min första förlossning tog 24 timmar och var en enda lång ryggvärk och riktigt hemsk. Jag var inställd på att andra förlossningen också skulle bli väldigt långdragen vilket den INTE blev. Jag fick första känningarna vid midnatt och tjejen är född innan kl 04. Det blev drygt en timme på förlossningen utan smärtlindring och med värkar som satt framtill under magen. Hon föddes på andra krystvärken som jag fick flåsa mig igenom enligt instruktioner från barnmorskan.

Jag åkte in till förlossningen när jag hade 5-6 minuter mellan värkarna och hade jag inte gjort det så hade jag nog fött hemma för det gick ruggigt fort när jag väl var på plats. Du får nog lita på din magkänsla vad gäller tiden mellan värkarna och stå på dig om du vill åka in även om det är längre tid mellan värkarna än vad som rekommenderas. Andra förlossningen kan gå betydligt mycket snabbare än den första. 
  • Tre Flickor
    Uddabus skrev 2012-03-08 08:02:02 följande:
    Alltså hur orkar man med alla dessa förkylningar o skit... Haft influensan o hostan o täthet i bröstet sitter kvar... Näsan är täppt o nu även ögoninflammation på det i bägge ögonen... När tar det slut???

Två veckor har jag varit sjuk nu...
    Jag låg sjuk i två veckor jag också. Det är verkligen en mardröm. Penicillin fick mig på fötter igen men tyvärr vaknade jag upp med halsont och en hes hals i morse igen. Jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Krya på dig! 
  • Tre Flickor
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Stort grattis till flickorna och lycka till Skrattande
  • Tre Flickor

Varit hos barnmorskan för 29 veckorskontrollen.

Hb: 120
    Glukos: 4,8
    Bt: 110/60
    Fosterljud: 144
    SF mått 27
    Viktuppgång: +1,5 kg 

Svar på tråden Juni-barn