Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Gott Nytt År alla mammor och blivande mammor!
    Tänk vilket spännande år vi har framför oss Baby 

• Tre Flickor

Pepita - Grattis till ett lyckat RUL Skrattande

fia91 - Hej och välkommen Glad

I morgon ska jag på RUL.
    Väntan har känts evighetslång men snart är det dags.
    Håll tummarna för att allt ser bra ut Solig

• Tre Flickor

I dag var vi och gjorde RUL.
    Allt såg bra ut och barnmorskan kunde med 80% säkerhet säga att det är en flicka vi väntar då "pojkdelar" saknades. Jag har två tjejer sedan tidigare så nu får jag triss i damer här hemma till sommaren.
    Jag är nog världens lyckligaste i dag Glad  

• Tre Flickor
    JennieJ skrev 2012-01-03 17:09:51 följande:
    En fråga till er som gjort RUL än så länge och framför er som fått veta könet? Gjorde ni RUL privat eller via landstinget?
    Jag gjorde via landstinget.
    I kalmar berättar de om de kan se vad det är för kön.
  • Tre Flickor
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-03 17:13:59 följande:
    det har jag med...;) härligt med tjejer men nu e det en pojk så det känns jätte spännande och nästan lite läskigt....tjejer kan jag ju lixomFlört, men mannen i glad.
    Grattis Glad
    Så tänkte jag också innan RUL. Tänk om det är en pojke, vad gör jag då haha. Tjejer kan jag också med men pojkar. Man lär sig nog fort och sedan är det nog som om man aldrig haft annat än både pojkar och tjejer. Min sambo hade förhoppningar om en pojke då det är sista barnet för oss men han blev självklart glad ändå Glad
  • Tre Flickor

Det här med fosterrörelser och moderkakans placering är bra lustigt tycker jag.

Under förra graviditeten hade jag moderkakan fram och kände absolut inga rörelser alls förens någon vecka efter RUL. Kring vecka 20-21 med andra ord. Vid denna graviditet kände jag med säkerhet fosterrörelser kring vecka 16 tror jag det var. Sambon kunde känna rörelserna utanpå bara någon vecka senare. På julaftons morgon såg man sparkarna utanpå magen. Jag tyckte att det var jätteroligt att ha moderkakan bak och uppleva allt MÅNGA veckor tidigare än graviditeten innan.

På RUL frågar BM om jag känt några fosterrörelser ännu och jag svarar ja sedan vecka 16. När hon kollar moderkakans placering så visar det sig att den sitter i framvägg även denna gång Förvånad Vad jag inte förstår är varför jag känt och sett sparkar så väldigt mycket tidigare under denna graviditet än förra. Moderkakan satt och sitter i framvägg även denna gång. Jag har varken gått upp eller ner i vikt så att jag skulle kunna känna lättare av den anledningen är omöjlig. Kan det vara en livligare bebis? Någon annan som haft likadant?

• Tre Flickor
    MissFörstånd skrev 2012-01-04 17:07:53 följande:
    Varit med sambon på sjukhuset idag hela dagen och när vi skulle åka hem får jag superont på höger sida i fogarna, har jag aldrig känt av förut. Huvudvärken är fruktansvärd också. Jag är lite gnällig idag! Förut sa bm att jag kunde ta citodon om inte Alvedon hjälper men på FASS står det att gravida endast får ta det på läkares ordination, skulle ni tagit det för art bm sagt det?
    Jag hade ofta en mycket kraftig huvudvärk under förra graviditeten och blev tillsagd av BM att ta citodon då alvedon inte hjälpte alls. Jag velade fram och tillbaka och fick till slut prata med läkaren som tyckte att det var en struntsak att be om en läkartid för. Jag hade också läst på fass så för mig var det ingen struntsak. Jag fick i vart fall min ordination på lägsta dos av läkaren. Be att få en läkartid och ordination om du känner dig osäker Glad
  • Tre Flickor
    MissFörstånd skrev 2012-01-04 17:18:59 följande:
    Tack. Ska ringa bm imorgon och prata med henne. Alvedon är ju helt värdelöst mot denna huvudvärk. Vad fick du för dos? Vet inte vad jag har hemma, har fått det på recept förut b
    Jag hade också hemma som jag fått på recept innan. När de tog slut fick jag på recept av läkaren och då brustabletter 500 mg som jag skulle ta max 1 om dagen eller vid behov.
  • Tre Flickor

Lillalyckan - Grattis till pojken Glad

• Tre Flickor
    OHs mamma skrev 2012-01-06 18:16:07 följande:
    Min snart 2-åriga son smällde till mig rätt hårt på magen idag...blev rätt rädd och orolig för bebisen. Men sen dess har jag känt av bebisen åtminstone två gånger så jag hoppas att det inte är någon större fara.

Är det nån mer som känner av bebisen lite högre upp? Jag tycker det känns som att den bökar runt på vänster sida, jämte naveln...kan det stämma?
    Kan nog stämma.
    Min livmoder står rätt högt och bebisen sparkar kring naveln så piercingen rör sig. Hon bökar även nån centimeter ovanför på höger sida Skrattande  
Svar på tråden Juni-barn