Juni-barn
Gott Nytt År alla mammor och blivande mammor!
Tänk vilket spännande år vi har framför oss
Gott Nytt År alla mammor och blivande mammor!
Tänk vilket spännande år vi har framför oss
Pepita - Grattis till ett lyckat RUL
fia91 - Hej och välkommen
I morgon ska jag på RUL.
Väntan har känts evighetslång men snart är det dags.
Håll tummarna för att allt ser bra ut
I dag var vi och gjorde RUL.
Allt såg bra ut och barnmorskan kunde med 80% säkerhet säga att det är en flicka vi väntar då "pojkdelar" saknades. Jag har två tjejer sedan tidigare så nu får jag triss i damer här hemma till sommaren.
Jag är nog världens lyckligaste i dag
Det här med fosterrörelser och moderkakans placering är bra lustigt tycker jag.
Under förra graviditeten hade jag moderkakan fram och kände absolut inga rörelser alls förens någon vecka efter RUL. Kring vecka 20-21 med andra ord. Vid denna graviditet kände jag med säkerhet fosterrörelser kring vecka 16 tror jag det var. Sambon kunde känna rörelserna utanpå bara någon vecka senare. På julaftons morgon såg man sparkarna utanpå magen. Jag tyckte att det var jätteroligt att ha moderkakan bak och uppleva allt MÅNGA veckor tidigare än graviditeten innan.
På RUL frågar BM om jag känt några fosterrörelser ännu och jag svarar ja sedan vecka 16. När hon kollar moderkakans placering så visar det sig att den sitter i framvägg även denna gång Vad jag inte förstår är varför jag känt och sett sparkar så väldigt mycket tidigare under denna graviditet än förra. Moderkakan satt och sitter i framvägg även denna gång. Jag har varken gått upp eller ner i vikt så att jag skulle kunna känna lättare av den anledningen är omöjlig. Kan det vara en livligare bebis? Någon annan som haft likadant?
Lillalyckan - Grattis till pojken