Juni-barn
Ja jag tänkte väl det för hon sa att simma är inte bra då får jag sprattla med benen isånafall, just för att man öppnar upp och fläker ut så.
Gammelmamma: Hörde av en kompis ikväll att man tydligen kan göra könsultraljud i Lidköping :)
Ja jag tänkte väl det för hon sa att simma är inte bra då får jag sprattla med benen isånafall, just för att man öppnar upp och fläker ut så.
Gammelmamma: Hörde av en kompis ikväll att man tydligen kan göra könsultraljud i Lidköping :)
Gammelmamma: ne de fråga jag faktiskt inte, tyvärr. Men har kikat runt nu på gamla familjelivstrådar. Hitta då något kul, dels att de gör könsul i Jönköping ( vet inte vart du bor men vi bor i Falköping) SEN., så va de en som vart på KSS pga av sammandragningar och då de gjort vaginaltul och vanligt, och de fick veta att de vänta en flicka. Så de finns tydligen undantag!
Vill bara ge ett tipps till alla med dödande fogar! Testa TNS ! HELT fantastiskt:) jag fick en utskriven nu i veckan och den är verkligen helt underbar, SÅ skönt att sätta på den när man han så ont. Bäst är när jag får lägga mig raklång på mage på divanen i soffan. Så jag kan varmt rekommendera er att testa detta fantastiska hjälpmedel :)
MissFörstånd- ja jag har den turen att jag fortfarande kan det:) magen är inte så står och än så länge är den kanske mjuk. Tyckte om de förra gången med och låg väldigt länge på mage, och de ska ju tydligen inte vara nån fara. Brukar dock lägga en liten kudde precis under magen.
Detta är inte sant, jag har blivit förkyld IGEN! Någon mer än jag som har ett värdelöst immunförsvar ? förra grav va jag frisk som en nötkärna. Jag som trodde man inte skulle bli sjuk av att äta vitaminer! Grrr..
Gammelmamma: de va jag som sa att de kanske fanns i Jönköping. Men jag trodde själv inte på det. Åh vad roligt, jag försöker övertala sambon här hemma med. Jag vill verkligen veta.
Vad kostade det där? Och vad hette kliniken?
Gammelmamma: tack så mycket! Ska försöka övertala sambon, har du lyckats än? Tänkte att du kunde säga om de va bra sen när ni vart där. Tror du ligger lite före mig jag är i 24+2 idag.
Ne vad elaka människor de finns, tycker inte att de var rätten att kalla en gravid för sånna saker när de inte har en aning om hur man mår. Jag som hela mitt liv blivit kallad för pinnen(då jag alltid vart väldigt smal) och när nu folk säger men guuuud vilken stor mage du har så tar jag åt mig och blir ledsen fast att de är inte stor egentligen. De som inte känner mig säger att jag är pytte liten. Men de som känner mig och alltid sett en smal Rebecka tycker att magen är så himla stor. Mycket svammel här men man tar åt sig de gör man:/
Är med ledsen, får inte med mig sambon på könsul.. Förra gången tänkte jag inte på de men denna gången känns de så viktigt för mig , jag vill liksom lära känna denna bebis till Max om de skulle hända något igen. Han tycker att de ska få bli en överraskning när den väl väljer att komma ut. Medans jag rycker att den dagen kommer de va så mycket att vara nervös över. Plus att de är jag son bär på barnet. Jag vet inte men jag vill så gärna veta denna gång. Han sa att jag gärna fick åka själv, men hur kul är de då? Och då får han ju ändå Veta de när jag kommer hem?! Förstår inte riktigt hur han tänker?
Å jösses va ja babblar..
Måste bara få skriva av mig lite lyckoruuuuus:)
Min bästa kompis fick nu ikväll en lite Alice. Total lycka och jag börjar tro att det faktiskt föds levande barn. Tårarna vill inte sluta rinna. Är så glad för deras skull, och nu vill jag ha juni mer än någonsin!
Tänk nu ligger de där med sin bebis och får in brickan med flaggan i topp på
Jag svimmade titt som tätt hela början av denna graviditet. Men fick förklaringen att det va mitt sätt att vara gravid precis som vissa tillbringar tiden framför toan.
Ringde precis till Jönköping och bokade tid hos han Tomas. Han verkade lite halvknepig? Så jag hoppas att han är bra, någon som vart där eller vet nån som vart där? Han sa att de va svårt att visa statistik då ingen hör av sig efter de har fött och talat om ifall de har stämt. Samt att de är lättare att se ifall de är en pojk än en flicka.
Har fått tillbaka lite glädje nu efter helgens alla panikångestattscker. Skönt att sambon äntligen höll med om att vi ska kolla upp kön, hoppas nu bara att de kan lugna mig lite.
Har vart på BB idag och träffat lilla Alice som kom i lördags , snutten då så söt hon var massa svart hår! Hihi