Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barn

Conda: Tack så hemskt mycket för ditt fina inlägg och jag beklagar att du inte fick behålla din Lina. Hemsk att säga det men de är så skönt att det finns fler. Som faktiskt förstår mina tankar och hur jag mår.
    Ang allt planerande och fixande inför denna bebis så finns i stort sett allt bar att de finn inte synligt i lägenheten än.
    Jag och sambon hade tänkt att skruva ihop spjälsängen på Majas årsdag och fixa lite på den dagen packa väska mm. Just för att underlätta den dagen. Vet inte om de är en dum eller bra ide men just nu känns de rätt att göra så..

• Ensortsmamma

En liten fråga, ser att många skriver ett förlossningsbrev. Vad skriver man i ett sånt? Är de vanligt att man gör det?
    Jag som ska bli igångsatt ska jag skriva ett och vad ska jag skriva?

• Ensortsmamma

Okej, då vet jag lite mer om förlossningsbrev. Tror inte att jag skriver något då vi kommer få massa samtal innan bara för att vi förlorat ett barn sen innan, jag känner mig trygg bara jag får vara i deras händer, sist hade jag bara lustgas och tyckte de fungera jättebra! Fick morfin spruta men spydde bara så jag valde att inte ta den (har spy fobi) . Då vill man ju inte vara "vekare" denna gång, med tanke på att jag lyckades gå igenom en förlossning sist bara tre dagar efter att jag frontalkrockat med en bil. Men å andra sidan så viste man ju inte vad som skulle hända då eller hur ont de skulle göra, nu vet man ju hur jävla ont de ska göra. Så vi får se, tar de lite som de kommer väl där inne känner jag.

Men de som jag undrar mest över och verkligen inte får någon klarhet på de är de här med avnavling? Heter de så? Kan ingen förklara de på ett lätt sätt för mig..

• Ensortsmamma

Jag köpte min "skötväska" på stadium för 99:- massa fack, toch snygg dess utom . Vi packade den igår och Jag tror vi kommer trivas jättebra med den! Allt behöver inte kosta en förmögenhet :)

• Ensortsmamma

Conda: vad skönt att du fått ert datum, vilken vecka är du i då? Vi ska på samtal om nån vecka ang igångsättning. Och börjar fundera på när man blir igång satt?

Ska även till sjukhuset på måndag , då jag inte längre får behålla nån mat och klarar helt enkelt inte längre av att t hand om mig denna perioden som är just nu. Kommer då ev att bli inlagd. Och de känns faktiskt skönt, tycker så synd om sambon som knappt vågat svara i telefonen ds sista när jag ringer då han är rädd att något har hänt mig eller att jag fått ytterligare en panikångestattack. Intalar mig själv att det blir bäst såhär..

• Ensortsmamma

Ni tror inte att de är hicka era bebisar har? För min bebis har nämligen såna " ryckningar" flera ggr om dagen, passade på att fråga min bm (då bebisen höll på så en gång när jag var där) och fick till svar att den har hicka :)

• Ensortsmamma

Uscha, snart kommer de massa tjejer hit, det ska planeras för möhippa. Jag mår bara kasst, imorgon kl 09 ska ja va på sjukhuset och få en bedömning om inläggning. Mår så psykiskt dåligt just nu, vill bara att alla datum ska passera så att vi kan få bli en normal familj igen. Får inte sova, ångestattackerna är täta maten får inte stanna i magen och jag har gått ner två kilo :(
    Vill inte gnälla och är inte en sån person som gör det, men just nu är de mycket!

• Ensortsmamma

Hej på er alla mammor!
    Idag har mår jag mycket bättre fick fick Inte behålla kvällmaten men annars så har dagen vart bra, jag känner att jag är i trygga händer och det gör mig lugn. En barnmorska har suttit med mig i en timme nu och vi har pratar om allt utifrån olyckan till amning denna gång, vi har även pratar om denna igångsättning. De är verkligen super gulliga .

Hoppas att ni har det bra! Kram på er

• Ensortsmamma

Imorgon ska jag äntligen få åka hem och sova i min egna säng, sjukhussängar är som ni säger inget vidare, jag fick dock en madrass extra :) så jag ligger som prinsessan på ärten.
    Håller tummarna för er som ligger inne och hoppas att bebbarna vill stanna lite till.
    STOR kram på er alla!

• Ensortsmamma

Måste bara få skriva av mig lite. Något tragiskt hände inatt en utan mina närmaste kompisar fick missfall de satte igång och inom loppet av en timme så födde hon en liten pojke på ca 20 cm lång alldeles förtidigt (v.15) .
    Det är så tragiskt att sånt här får hända, hon söker nu tröst hos mig och jag försöker att trösta henne men de är svårt då vi närmar oss vår årsdag för vår dotters död och jag är svagare än någonsin.

Är som sagt hemma igen valde att bli utskriven ist för permission, har bara kräks en gång sen i fredags, och jag känner mig hyfsat lugn just nu.
    Idag har vi satt upp skötbordet, känns så overkligt man fixar och donar här hemma. Men jag kan inte få in i mitt huvud att alla sakerna ska användas av någon.
    Antar att man har blivit så hårt sviken att man inte vågar hoppas. Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid nu och vill bara bli nersövd och vakna igen när bebis ska komma ut. Snälla låt de sista veckorna gå i raketfart. Hoppas att de kommet att kännas bättre när vi fått vårt datum för igångsättning, då kan man börja bocka av!

Långt inlägg, hoppas ja inte tråka ut er!
    Måste bara säga ett stort grattis till lilla Freja, väldigt fint namn :)

Svar på tråden Juni-barn