Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Dancia: Min mage är likadan, äter jag för mycket fet mat eller för mycket sött så får jag jätteont. Som tur är så är jag inte lika intresserad av onyttigheter nu när jag är gravid så deg händer inte lika ofta. Förutom nu, igår åt jag både chips och choklad så idag har jag jätteont i magen :-/

• RocketQueen

Jag tycker att min mage slutat att växa! Det känns inte som den växt nånting de senaste veckorna. Visserligen har den blivit hårdare så jag antar att det är mitt vanliga fluff som flyttat på sig, så den kanske visst har växt men det inte syns?

Och nu börjar naveln sjunga på sista versen, jag som hoppades så på att få behålla mil navel! Haha fråga mig inte varför det spelar nån roll egentligen

• RocketQueen

Var och mätte magen idag och jo visst har den växt precis som den ska. Kanske att man börjar vänja sig och därför missar det? Blodtrycket var lägre nu iaf! Då ser det bättre ut och risken för hf minskar. Känns toppen. Har väl äntligen börjat lära mig att hitta mina begränsningar och tar inte ut mig lika mycket vilket gör under för både fogar, sammandragningar och blodtryck.

Var även på jobbet och pratade med min chef och träffade massa kollegor. Insåg att jag redan saknar stället! Hur ska det här gå?

• RocketQueen
    Aikotakara skrev 2012-04-02 19:26:49 följande:
    Var också hos barnmorskan idag..

BM besök i vecka 28+2
    SF mått: 27
    Blodtryck: 130/90
    Hjärtljud: 142

Låg fint i kurvan.. hade lite sämre järnvärde och högt blodtryck så jag fick lämna urinprov också. Hittade lite spår av äggvita?? i urinen och ska dit nästa vecka för att utesluta havandeskapsförgiftning. BM trodde dock att det var pga att jag är förkyld. Hade feber senast en timme innan jag var där.

Har varit sjuk och hemma från jobbet 8 dagar imorgon, så det är dags att gå till läkaren. Tänkte vara hemma de två sista dagarna nu innan påsk så jag får bli helt frisk. Mår inte alls bra. Feberkänningar och sådär förvirrad, trött och orkeslös, hostar som ett tok och täppt. Sen har man blivit dålig i magen också. Jag hoppas verkligen att jag får ett läkarintyg. Är som smått orolig då det "bara" är en förkylning.

Imorgon ska dessutom jag och min kille vigas.. Åh vilken timing.
    Åh vad roligt! Grattis Det blir nog en toppendag imorgon oavsett hur du mår, såna dagar brukar bli det ändå på nåt sätt. Hade jag inte känt att jag spammar tråden så hade jag berättat vad som hände dagarna innan vårt bröllop, trots allt kaos blev det en helt perfekt dag
  • RocketQueen

Uppe alldeles för tidigt känner jag. Men idag har vi bokat tid för däckbyte. Känns ju sådär med sommardäck när det ligger snö överallt. Kan inte vädret ta och bestämma sig!

Jag har faktiskt sovit okej i ett par dagar nu, har inte behövt sömntabletter på två veckor. Men i och med att man vaknar så ofta så känns det som att man aldrig kommer in i nån djup sömn utan bara drömmer hela nätterna, rätt jobbigt..

• RocketQueen

Jag har sytt gardiner till bebisens rum. Första gången jag syr nåt själv Så nu skulle vi sätta upp dom bär jag inser att då måste jag putsa fönstret först, och då kan man ju lika gärna putsa alla fönster i huset? Så nu är klockan inte ens ett och jag är redan helt slutkörd. Inte helt genomtänkt...

Vi har redan monterat spjälisen, nu när jag går hemma så är det så svårt att låta bli. Så jag gör lite åt gången i rummet så att vi inte ska ha allting kvar till de allra sista veckorna. Man börjar ju redan bli rejält osmidig och det kommer ju knappast bli bättre. V.32 nu!

• RocketQueen

Aaaaaj idag har jag sån foglossning att jag bara ligger still i sängen och har ont. Vi som tänkte gå på bio ikväll, ser inte hur det skulle kunna gå till...

Svar på tråden Juni-barn