Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Lilla Grynet och Bumman: Jag tycker att det låter precis som foglossning. Sjukgymnast kan faktiskt vara en bra ide. Jag önskar att jag hade gått dit tidigare, då hade jag kanske kunnat jobba ett par veckor till. Nu är jag sjukskriven på heltid sen lite mer än en månad istället.

Pojkarnas Mamma: Jag tycker definitivt du ska ringa. Hellre ett samtal för mycket än för lite.

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-04-06 20:29:25 följande:
    Jag har misstänkt att det är foglossning men varken sjukgymnast eller barnmorska kunde säga att det var det...de visste inte..måste man kanske prata med en läkare om saken?
    Jag går hos en sjukgymnast då och då men hon behandlar mest min nacke å axlar...jag vill verkligen kunna jobba lite till iaf april ut men det gör ont när man går å står mycket...bara man ska gå till jobbet gör det ont...
    Min bm skickade mig till en läkare när hon misstänkte att det var foglossning. Läkaren gör då ett provokationstest för att se om det stämmer. Och den undersökningen gör minst sagt skitont :-/
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-04-06 20:29:25 följande:
    Jag har misstänkt att det är foglossning men varken sjukgymnast eller barnmorska kunde säga att det var det...de visste inte..måste man kanske prata med en läkare om saken?
    Jag går hos en sjukgymnast då och då men hon behandlar mest min nacke å axlar...jag vill verkligen kunna jobba lite till iaf april ut men det gör ont när man går å står mycket...bara man ska gå till jobbet gör det ont...
    Just det, sjukgymnasten kan inte göra så mycket mer än att ge tips om hur man ska stå, sitta och röra på sig men allt som kan hjälpa är bra för det brukar bara bli värre.
  • RocketQueen

Snuppis: Jag var på bolaget idag och skulle köpa lite alkoholfritt bubbel till mig som är den enda nyktra på kvällens påskfest. Står i kassan med magen rätt i vädret och mitt alkoholfri vin i handen. Då vill dom se leg! Haha det hade jag inte förväntat mig!

Jag tror faktiskt att det är så vanligt med vin och dyl som presenter att ingen ens lyfter på ögonbrynen när nån gravid handlar. Dessutom kan man ju lika gärna köpa till sin man eller nån.

• RocketQueen

Den här veckan kommer att bli helt vidrigt jobbig, jag vill inte skriva ut vad som väntar av hänsyn till att man inte är särskilt privat här men jag får ångest bara jag tänker på det. Så ikväll blir det restaurang och bio för mig och maken. Bara mys och bara vara med varandra.

Vet inte riktigt vad jag ville säga med det, bara få skriva av mig lite antar jag... Hoppas ni haft en toppenpåsk alla fina tjockisar

• RocketQueen

Vi har också köpt i stort sett allt. Och förberett och monterat. Jag går ju hemma sjukskriven och passar på att fixa när jag har energi. Så jag får lite gjort varje vecka. Vi fick en hel del kommentarer om att vi köpte vagn tidigt men va fan, det var ett bra pris och den kan väl lika gärna stå hemma hos oss som i affären. Och nu med sjukskrivningar och allt så känns det väldigt bra att alla stora poster redan är betalda. Skulle det gå åt helvete så får man väl lösa det då? Varför ska man vänta på det?

Haha nu lyckades jag svära flera gånger i samma inlägg, känsligt ämne tydligen

• RocketQueen

Aikotokara: För några veckor sen så hade jag höjt blodtryck, fortfarande inom godkända gränser men högt för att vara jag. Då hade jag dessutom svullnat väldigt mycket på kort tid och hade spår av proteiner. Veckan efter hade blodtrycket höjts ytterligare.
    Sen blev jag sjukskriven (av andra anledningar) och började ta det väldigt mycket lugnare och nu förra veckan så hade blodtrycket sänkts igen. Svullen är jag fortfarande men det har slutat att öka så att säga, det är ganska stabilt nu. Så för mig blev det bättre av vila och mindre stress. Men jag måste fortfarande kollas iaf en gång i veckan.

• RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-04-12 10:07:50 följande:
    Jag har en fråga angående att sova på höger sida, har för mig att det diskuterades här för ett tag sen. Varför ska man inte sova på höger sida? Jag kan inte sova på något annat sätt
    Jag har för mig att det handlar om nåt stort blodkärl som man kommer åt. Genom att ligga på vänster sida istället så trycker inte tyngden från magen och allt åt det blodkärlet vilket gör att de blir bättre flöde i kroppen. Dels ska då bebisen må bättre med det sägs även hjälpa till att förhindra tex åderbråck och sånt. Men jag vet inte vad jag tror, jag sover väl ungefär halva tiden på höger och halva på vänster, skulle ju gå sönder av smärta om man bara kunde ligga på samma sida hela tiden.
  • RocketQueen

Vi köpte faktiskt en babysitter på Gekås när vi var där. Kostade bara runt 200 har jag för mig så vi tänkte att vi chansar. Får man en bebis som trivs jättebra i den så kan man ju investera i en dyrare sen om det behövs.

Svar på tråden Juni-barn