Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Jag håller med er det är det man oroar sig över! Att de ska känna sig bortstötta för den lilla bebisen. Tyckte det var himla jobbigt första dagarna jag kom hem men försöker att inte tänka så nu. Och verkligen passa på att få lite egentid med den stora när bebis sover osv. Man blir ju också låst när man ammar vilket är ganska mycket såhär i början med.. Jag har fortfarande skuldkänslor för att han inte får lika mycket uppmärksamhet nu och det känns som att han har börjat trotsa för att få det och det känns så himla jobbigt

• zenoble

Lider med dig cataleya.. Men tänk, snart har du din bebis här! Och det kanske kommer gå fort sen då när det väl är dags eftersom kroppen förberett sig så. Hoppas det drar igång ordentligt under dagen så du bara kan få ha din lilla tjej i famnen! Tänker på dig!

• zenoble
    Cataleya skrev 2012-06-12 11:19:12 följande:
    Jag ska berätta mer när jag kommer i fas. Jag skulle iaf bara hämta tabletter att sova på igår morse vid 8, eftersom jag legat vaken med värkar hela natten! Hon undersökte mig då var jag öppen 5 cm och blev inte hemskickad, utan fick förlossningsrum

På en gång! Efter 12 timmar, och en väldigt jobbig förlossning 20:59 var hon här, vårt lilla mirakel! Så ända sedan i torsdags har jag hållet på med denna jäkla pina, men nu när jag ligger här med henne på bröstet skulle jag kunna göra det flera ggr ! Hon var 48 cm

Lång, 3065 g tung!

Grattis, äntligen!! Exakt lika lång och tung som vår lilla Elias var :) hihi. Hoppas ni mår bra <3
  • zenoble
    Dancia skrev 2012-06-12 21:59:53 följande:
    NEJ!! Jag hoppas verkligen att detta bara är väldigt kraftiga förvärkar. Börjar göra rejält ont. Dock gör inte alla värkarna exakt lika ont men de kommer ofta. Känns kraftigt längst ner i magen, ut i ljumskarna och de två senaste har även känts i ryggen. Och här är vi mitt i magsjuka och sonen är inne och får dropp på grund av uttorkning då han kräkts i 4 dagar och jag är dönervös!! :( . Vill INTE föda nu!

Hoppas den lilla inte tänker komma just nu! knip igen! Glad
  • zenoble

Grattis bebisgalen! Oj vilken lång kille :)

Håller tummarna för dig dancia att det mognar så du slipper må såhär dåligt! Styrkekramar

Svar på tråden Juni-barn