Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Jag är helt slut!!!!

Haft en allt för intensiv helg som bestått av att lägg golv, sätta lister och måla klart i bebis rum. Vart på 25 årsfest och kaklat i köket...

Jag har sååååååå ont nu! fingrarna är svullna, fötterna ser ut som ballonger. Jag har verkligen inga anklar kvar och för att inte tala om hur ont trampdynorna gör! På det har jag börjat sova uselt och känner av någon form av mensvärk/magknip långt ner i magen som kommer och går och jag är superfisig och lös i magen...

Varför kan man aldrig lära sig att ta det lugnt och inte hugga i för kung och fosterland för att man envist måste hjälpa till och inte känna sig som en latmask?

• Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2012-05-14 10:42:38 följande:
    Nu är jag i v 35+3 och de börjar verkligen närma sig slutet av denna graviditet :) 
    Sista tentan är skriven och det är några saker till som väldigt gärna skall hinnas göra innan lillebror tittar ut:

Tre skolarbeten
    Laga matlådor att frysa in
    Baka för att frysa in
    Klippa håret & slinga
    Hitta laddaren till kameran och tömma kameran på bilder
    Packa väskan! 
    Sen ska min sambo gärna hinna med lite mer renovering här hemma :)  

Har ni saker kvar på er todo-lista?! :)  
    Jag är 35+0 imorgon och har en hel del kvar på listan...

Tvätta alla bebiskläder
    Sätta ihop sängen och bädda
    Fixa det sista med vagnen (handtaget ska lagas)
    Packa väskan
    Inreda barnrummet
    VILA
  • Sweet life

Pepita: Grattis till er flicka!!

Uch jag är så sjukt hormonell just nu....

Började gråta i morse efter att alla gått hemifrån, ingen har sagt ett ord eller grattis om att det är min namnsdag idag... Urlöjligt, jag vet.. Men det bara hände! Sen monterade jag ihop spjälsängen och la ut mattan i bebis rum och då började jag böla igen... Tänk att det bara är 35 dagar kvar till BF!

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2012-05-15 19:50:22 följande:
    Jag fick missfall precis innan jag blev gravid den här gången, så om jag går över två veckor (vilket jag räknar med att göra) så har jag varit gravid i nästan ett år. Inte så konstigt att man börjar tröttna på det nu va?
    Känner igen mig... Känns som jag vart gravid i två år med de missfall jag hade innan den här graviditeten. Är sååå glad över att det gått bra så här långt. Börjar tro att det inte var meningen att jag och min exman skulle kunna få barn tillsammans, med min sambo vart jag ju gravid trots spiral vilket är den här graviditeten!
  • Sweet life

Att sova är verkligen nått jag saknar just nu....

Det går ju inte! somnar jag och ligger för länge på ena sidan vaknar jag med sån värk i hela kroppen att jag bara vill gråta och det gör ju ännu ondare att vända på sig. Sambon vaknar varje gång jag vänder på mig och suckar. Jag förstår honom, men snart börjar jag sova i gästrummet, det är ju inte med flit jag gör så här!

• Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 10:49:48 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att bebisen ska komma i nästa vecka !!!!! Cool

Så idag är det ikea som gäller och inga rulltrappor här inte. Det ska gås i trappor och jag ska promenera massa. Gräsklippningen är MIN och massa färsk ananas ska ätas !! Någon som har fler bra tips på hur man startar förlossningen.... som ju inte ska gå men ÄNDÅ !!!

Precis i detta NU kom dagens första solstråle in genom fönstret... det ser jag som ett gott tecken !!

STOR KRAM TILL ER ALLA !!  

Att springa i trappor har bara motsatt effekt fram tills att förlossningen startat tyvärr. Det bidrar bara till att kroppen spänner sig och du blir bara trött...

Men massera bröstvårtorna, läääääänge typ 30 min minst!
  • Sweet life

Nybörjarfråga....

Hur mycket kläder behöver man klä på dom små? Inomhus och utomhus?
    Mössa utomhus, men behövs det inomhus om dom inte är blöta i håret?

• Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 11:08:21 följande:
    Aha... då får det bli rulltrappor istället =) mindre jobbigt så det tackar vi för haha

Det med bröstvårtorna har jag aldrig hört ?? Är beredd att göra vad som helst !!  
    Att massera och stimulera bröstvårtorna ska tydligen frisätta oxytosin i kroppen, vilket är det som mjukar upp tappen och enligt kunniga är det som sätter igång förlossningen, man använder ju oxytosindropp för att starta förlossningar...

Lycka till! Jag ska börja med samma saker om 2 veckor då jag är 37+0...
  • Sweet life

Sitter här och försöker knåpa ihop ett förlossningsbrev... Jag som förstföderska vet ju inte vad jag har att vänta mig, eller jag vet hur det känns med värkar om det nu känns som när jag fick missfall i vecka 16 för 1,5 år sen...

Men jag vet ju vad jag inte vill och att jag vill vara så aktiv som möjligt för att ta hjälp av tyngdlagen. Har alla här skrivit förlossningsbrev?

• Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-17 18:15:55 följande:
    Jag har skrivit förlossningsbrev, men det är tydligen inte så vanligt nu för tiden eftersom mycket skrivs in i journalen som skickas elektroniskt till förlossningen...

Min BM läste igenom brevet när jag var där igår och hon sa att det som jag skrivit, det är så som de alltid försöker jobba men att jag skulle stryka under sånt som var EXTRA viktigt för mig.

Det som är "speciellt" för mig är att jag vill försöka använda mig av dyktekniken så långt det bara går och att jag vill ligga i ett mörkt nersläckt rum och ha med mig min egen musik. Annars var det väl mest rutingrejer jag hade skrivit typ...

Men för sin egen skull är det ju iaf bra att skriva ett brev, då går man ju mentalt igenom vad man vill ha för förlossningsupplevelse :) 
    Ja, det som är viktigt för oss är att sambon INTE vill klippa navelsträngen. Han är livrädd för allt som har med blod och sånt. Han har inte gjort det med de tidigare barnen och vill inte göra det den här gången heller...
Svar på tråden Juni-barn