Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Lina007 skrev 2012-04-25 10:18:05 följande:
    Eller om någon annan har tips på andra fyllningar så får ni mer än gärna dela med er! ;)
    Spenat, vitlök och fetaost är min favorit just nu... Eller klassikern tacopaj!
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-04-25 11:54:36 följande:
    Nu hänger jag inte med. Jag har studerat i snart ett år och SGI:n har då legat vilande. Har varit sjukskriven sen i slutet av februari, innebär det att min SGI blivit nollad då?? :-O
    Nej, men om du uppbär csn får du ingen sjukpenning, däremot om du går direkt från jobb till studier med studiemedel så har du din tidigare SGI vilande... Men du kan aldrig få ut sjukpenning som student...
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-04-25 12:13:22 följande:
    Jag gick direkt från mammaledig till studerande, jobbade innan mammaledigheten, så sgin har ju varit vilande under studieperioden, men jag hoppas inte att den blivit nollad för att jag varit sjukskriven med studiemedel?
    Nej det ska den inte bli... Det är den infon jag fått också!
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-04-25 13:39:48 följande:
    Sweet life - har du jobbat något innan du började studera? Isf har du rätt till högre sgi! Sgi:n ligger vilade under studiepreioden.

Zvartaliljan - grattis till lilla bebben hoppas du kryar på dig snabbt så ni får vara med varandra och må bra. Skönt att hör av dig igen att du brukar vakna till.

Imorse hade jag superont i höger sida ryggslut och molvärk och ont i ljumsken. VAD var det?! Fick lov att ta två Alvedon och värmekudde för att det skulle gå över.
    Jajamän, det gjorde jag! Men det är ett glapp på två veckor mellan att min anställning tog slut och att mina studier började. Det är det FK hänvisar till.....
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:05:47 följande:
    Aha ja det är ju roligare att pappan e med...:(.

Ja det är mitt första trots att jag faktiskt e 33 år gammal...:P.
    Ja, visst är det det. Även om han (ok, hans exfru! ) fött ett barn på Danderyd och vet hur det är där...

Ja, men alla är vi väl redo vid olika ålder. Jag anser inte att någon ålder är bättre än någon annan att skaffa barn i..

Får man fråga vart i Berga du bor?
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:18:37 följande:
    Jag bor i centrum...du då?

Jo precis det har inte varit läge innan att skaffa barn för mig...sen tog det 2 år att bli gravid oxå.
    Åkerstorp, precis mittemot skolan. Granne med de där fula radhusen...

Oj, och här fick vi till det utan att ens försöka och med skydd.....

När har du BF?
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:21:26 följande:
    Haha oki men det är ju bra det att ha lätt för att bli gravid :). 17 juni är det beräknat....:)
    Haha jag vet inte det ja...

Då är du beräknad två dagar före mig.. Vi får väl se när dom behagar kika ut.. Vet du könet?
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-04-26 10:31:04 följande:
    Någon mer som får riktigt ont av bebisens rörelser ibland? Inatt när jag hade varit nere och kissat så lade jag mig på sidan lutandes halvt på mage med ena benet upp som jag brukar sova bäst....men det gillade inte lilla tjejen alls och efter det kom hon inte alls till ro hur jag än lade mig. Kändes som hon försökte sparka och trycka sig ut ur magen, det sved och brände rejält i magen. Fick till slut ställa mig upp 5 min och "vagga" med kroppen i hopp om att hon skulle somna och skönt nog verkade det funka för efter det blev det betydligt lugnare i magen och jag kunde somna :).
    Ja, så fort bebisen ligger och trycker eller sparkar på min högersida gör det förjävligt ont... Känns som att han tar tårna och trycker tånaglarna rakt in i huden och fettet... Gör sååå ont!! Brukar putta tillbaka bestämt och då ger han sig!
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-26 22:50:06 följande:
    Idag var jag på föreläsning om förlossning och eftervård på Danderyds sjukhus.

En del hade man hört på föräldrautbildningen men lite var ju ändå nytt. Kul att höra lite om hur rummen ser ut å vad det finns där inne osv...å roligaste var nog att lyssna på eftervården på patienthotellet det är ju det man ser fram emot när allt är över.
    Båda kvinnorna som föreläste verkade ju hur gulliga som helst så är alla som dem så kommer man ju att känna sig trygg på BB iaf...
    Den var ju superbra. Jag vart däremot lite besviken på att hon inte pratade om Danderydsmodellen. Jag har vart helt inne på den efter vad min sambo berättat om hans senaste förlossning. Och så får man höra att dom inte aktivt använder sig av den just nu... Det vart jag lite besviken på, ska prata med min barnmorska om det vid nästa besök...
Svar på tråden Juni-barn