Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Åh vad mycket läskiga saker det har hänt här! Hoppas det går bra för er och att bebisarna stannar där dom ska ett tag till!

• RocketQueen

Suck, somnade vid tvåtiden inatt, vaknade kvart över fem... Det kommer att bli en lång dag...
    Ååå vad jag är trött på att inte kunna sova!!!!

• RocketQueen

Puh, lyckades få en timmes sömn till nu på morgonen så nu känner jag mig lite mindre uppgiven. Men det blir en lugn dag idag. Snälla bebis kan du vända på dig så det iaf blir liiite bekvämare att vara jag?

Ni som har så många barn redan (tillsammans blir det ju en del ) vad är bäst när det kommer till nappar? Silikon eller latex?

• RocketQueen

Jag har mammaleggins eller mammamjukisar nästan hela tiden. Har några snygga par jeans också men tycker att allt som inte är mjukt är obekvämt nuförtiden :-/

• RocketQueen

Idag har jag köpt en amningsbehå på Lindex. Jättesnygg svart som var väldigt stabil. Tycker att många ser så sladdriga ut och knappt håller upp nåt men den har var riktigt rejäl. Fanns tyvärr inte i större än D-kupa men till min förtjusning så var den väldigt stor i storleken!

Passade även på att ta en sväng inom Apoteket och köpte bindor att ha när man kommer hem och en massa försvarets hudsalva att ha i bb-väskan.

Tänkte på en sak, om man ska ha ett litet hemapotek med grejer främst till bebisen, vad bör man ha då?

• RocketQueen
    Lina007 skrev 2012-04-20 19:43:04 följande:
    RocketQueen: vad gick den på? Jag satt och kollade på deras hemsida idag för denna gång kommer jag nog köpa de därifrån. När jag hade fött sonen så köpte jag en på H&M men det var ju detsamma som att sätta en plastpåse direkt på tuttarna, så slapp var den. :-P Vill precis som du att det ändå ska vara lite stabilt annars kan jag lika gärna gå utan...
    Det var den här jag köpte www.lindex.com/se/underklaeder/bh/amnings-bh/6159195/Amnings-BH/ 199:- för det priset är det värt att testa tänkte jag. Den har vadderade kupor men inga byglar.
  • RocketQueen
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 10:29:07 följande:
    Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??

Mitt problem är mina händer (karpaltunnelsyndrom) men som tyvärr inte går att göra ngt åt. Har handledsskydd men som ej hjälper längre...
    Sen är det höfterna som ger sig ... precis som om dem somnar ? Har kudde under magen och mellan knäna ...
    Jättejobbigt att andas, vaknar nästan i panik för jag inte får luft. Halvsitter jag får jag megaont i bäckenet och "ovanpå" magen ... mellan magen och brösten typ...

Jag känner bara panik över dem kommande 6 veckorna !!

Är ytterst tacksam för ideer hur ni gör !!

v34 idag iaf =) tjohoo
    Man kan operera karpaltunnelsyndrom, då lossar dom liksom runt nerven så att händerna slutar domna bort och göra ont. Men antagligen är det inte lönt att göra nåt nu eftersom det oftast försvinner efter graviditeten. Jag har också problem men mitt är värst på dagarna.

Jag har en sån här när jag sover www.jollyroom.se/produkter/mamma/gravid/ovrig-gravidhjalp/ng-baby-gravidkudde-vit.html Tror inte att jag hade överlevt utan den. Men när det är som värst och jag inte sovit på för lång tid så äter jag faktiskt sömntabletter. Men då är det när jag har fått max 2-3 timmar per natt i över en vecka.
  • RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-04-21 15:50:51 följande:
    Ligger alla era små vända neråt ? Mina barn har legat neråt tidigt men denna vild batting ligger på tvären fortfarande å leker karusell mer än ofta ;)
    Min ligger också på tvären, ska till bm på tisdag igen men jag tror inte att det har ändrats än. Det känns precis likadant nämligen, som att ungen tar spjärn mellan högra revbenen och det vänstra höftbenet. Som att han försöker töja ut mig för att få mer plats! Haha!
Svar på tråden Juni-barn