Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Jag tänkte ta ut fyra dagar i veckan. Vill gärna att dagarna ska räcka så länge som möjligt. Vi kommer inte heller ta ut några dagar samtidigt (förutom den 10 första) utan istället använda vår semester till det. Så som vårt jobb är upplagt kommer vi att få iaf 5-6 veckor tillsammans i sommar och ytterligare 2-3 veckor i vinter.

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Fy vad läskigt, hoppas du kryar på dig snart, men vad skönt att lillkillen mår bra iaf. Hoppas du mår bättre snart!
  • RocketQueen

Jag har packat väskan. Som det kontrollfreak vi båda är så känns det bra att ha det gjort och det är inget i den som vi inte klarar oss utan så den kan lika gärna vara packad.

• RocketQueen

Nu har jag varit hos läkaren och fått ordnat med sist sjukskrivningen. Nu är jag sjukskriven fram tills min ledighet börjar och det känns så skönt. En sak mindre att oroa sig för, nu kan jag bara gå hemma och fixa i lugn och ro. Fast idag blir det nog mest vila, verkar som att min mage jobbar på ett sammandragningsrekordförsök idag...

• RocketQueen

Bumman: Jag har också blivit sjukskriven ett par veckor åt gången. Läkaren sa att det brukar vara lättare att få igenom sjukskrivningen hos fk om man gör så. Och att det var bra att börja med mindre (jag var ex först sjukskriven 50%) innan jag blev heltidssjukskriven.

• RocketQueen
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:
    När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?
    Det är ju bara du som vet om det är nåt som avviker, är du orolig tycker jag att du ska ringa och prata med förlossningen. Det är alltid bra att få råd av ett proffs. Hellre ett samtal för mycket än för lite.
  • RocketQueen

Jag var med om nåt liknande för ett tag sen, kanske en och en halv månad se eller så. När jag tänkte efter så hade det varit väldigt lugnt i magen i flera dagar. Det hade rört på sig, bara inte lika mycket. Men jag ringde till förlossningen och pratade med dom och dom tyckte att jag skulle komma in direkt. Och bebis mådde bra, han hade bara vänt på sig och sparkade inåt så jag inte kände nåt. Men dom sa iaf att det var bättre att komma in en gång för mycket än för lite, så ring om du känner dig osäker.

• RocketQueen

Jo fast det ska inte bli färre rörelser, bara annorlunda. Det blir inte de typiska sparkarna längre utan mer knölande. Man ska fortfarande känna av sin bebis lika ofta.

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-04-26 10:31:04 följande:
    Någon mer som får riktigt ont av bebisens rörelser ibland? Inatt när jag hade varit nere och kissat så lade jag mig på sidan lutandes halvt på mage med ena benet upp som jag brukar sova bäst....men det gillade inte lilla tjejen alls och efter det kom hon inte alls till ro hur jag än lade mig. Kändes som hon försökte sparka och trycka sig ut ur magen, det sved och brände rejält i magen. Fick till slut ställa mig upp 5 min och "vagga" med kroppen i hopp om att hon skulle somna och skönt nog verkade det funka för efter det blev det betydligt lugnare i magen och jag kunde somna :).
    O ja... Vissa kvällar känns det som att hela överkroppen är tapetserad på insidan med ett enda stort blåmärke. Och nu är bebisen så stor att varje gång han sträcker på sig måste jag också göra det. Om jag går på toaletten till exempel, speciellt mitt i natten, så blir det ett jäkla liv i magen om jag inte sitter helt spikrak i ryggen. Då satsar han på att sparka av mig revbenen.
Svar på tråden Juni-barn