Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 22:51:18 följande:
    Har hört att ett glas eller två nån gång ska vara ok, mer att man inte ska känna sig påverkad när man har en bebis att ta hand om. Men som sagt inte tal om några mängder, bara lite mys på ballkongen. Kommer ihåg nu att jag var försiktig med mjölkprodukter och så lök och annan stark mat som ni skrev. Jordgubbar visste jag inte, har jag inte undvikit förut. Får väl se om det funkar nu i sommar. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618

Nej man ska ju inte bli påverkad , det är för mig en självklarhet som alla(?) vet. Har hört jordgubbar och citrus frukter, att de kan då prickar av det. Men inget farligt att äta det. Åt det när jag amma dottern och hon reagera inte. Det ända jag märkte var då rå lök som hon fick lite ont i magen av om jag åt mycket av det. Är nog bara att prova sig fram.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Grattis till de nya bebisarna!!

Nej man behöver inte pumpa ut mjölk för att ge bebisen dagen efter en fest (om man inte feströkt då vill säga , för där tror jag nikotinet stannar kvar eller i alla fall att det blir en smak som kan få bebis att få lite illa) . Men man kanske ändå inte ska umgås med barnet berusad eller bakis av andra anledningar.. Så då kanske man ändå ska pumpa ut mjölk så barnvakten kan passa ett par timmar extra i så fall..

Men till en trevlig middag tycker jag man allt kan unna sig ett par glas vin/öl/cider utan dåligt samvete ,barnvakt och bröstpump :)

• LillSnurr82

Haha ja sweet life den kommer mellan barn och moderkakan ;)

• LillSnurr82

Jag skulle nog åkt in nu om jag var dig Tess, speciellt om ni har 30 min till fl oxå. Då kan det ju hända saker bara under bilfärden..

• LillSnurr82

Dottern blir oxå 1,5 år nu och syskonet är beräknat till nästa vecka. Är inte speciellt orolig över sömnen faktiskt då dottern sover mycket bra. Därimot att jag kanske inte kommer kunna ha händerna fria för dottern när syskonet kommit. Tänkte jag skulle införskaffa en bärsjal så jag kan bära bebis samtidigt som jag kan ha händerna fria för dottern... Sambon jobbar ju på annan ort i sommar så kommer ju vara ensam med barnen rätt mycket.
    Kommer nog gå bra för oss alla, man hittar nog sina knep för att allt ska funka.

• LillSnurr82

Jag vakna för nån timme sen och kan verkligen inte somna om

• LillSnurr82

(skickades iväg för tidigt) .. Vaknar oftare av att jag inte kan andas för jag är så täppt i näsan (bara på nätter) sjukt irriterande :( dessutom var jag uppe och kissa och fann massa blod i toa och på papper när jag torkat mig, men det var "bara" en hemorojjd som spruckit :( önskade att det hade vart slemproppen. Fast jag tror som sagt den släpper bit för bit nu då jag har väldigt mycket slemmiga flytningar...
    Nej ska försöka somna om så jag får sova ett par timmar till i all fall innan dottern väcker mig..

• LillSnurr82

Bm besök avklarat vecka 39(38+3)
    Sf mått 36
    Vikt 67(ligger fortfarande på + 13kg)
    Hjärtljud 145
    Djupt fixerad fortfarande :)

Har jag inte fått bebis till nästa besök som är 4 dagar efter bf så skulle hon göra en hinnsvepning :) hoppas dock att jag redan fått barn då. Det trodde hon med. Då dottern kom på exakt tid i princip och denna bebis verkar vara start klar redan nu :):)

10 dagar kvar till bf!!!!

• LillSnurr82

Grattis till de ny anlända bebisarna oxå!!!

Lycka till JennieJ, spännande :)

• LillSnurr82

Har heller aldrig kännt efter tappen eller bebisen huvud , visste heller inte att man kunde det förens jag börja hänga på familje liv när jag vänta dottern... Man lär sig alltid något nytt som de säger :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
Svar på tråden Juni-barn