Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Hoppas att när man väl blir av med magen slipper gå med avslag jätte länge sen.. Vill bada lite i sommar i alla fall. Med dottern hade jag dock bara avslag i knappt tre veckor, så hoppas det inte blir längre denna gång. Någon som vet om det är vanligt att blöda mer/mindre vid andra barnet?

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    Amy86 skrev 2012-06-01 21:20:40 följande:
    tror inte jag blödde mer med 2:an? Om jag minns rätt så var det ca 3 veckor med 1 och 2 med 2:An..jag hoppas inte det blir mer denna gång så man kan åka och bada med barnen

Skönt att höra :) ja precis vill gärna bada med dottern. :)
  • LillSnurr82

Jag har inte ens börjat med bb- väskan. Men ska nog fixa det i helgen. Hade tänkt packa den när värkarna kom igång eller vattnet gått eller dyl. Men eftersom jag tänker bosätta mig i mina föräldrars gästrum fr.o.m. Söndag då jag är gräsänka så är det kanske bäst att packa bb-väskan oxå. Måste bara gå till Apoteket i morgon och köpa på mig lite prylar.

Åhhh jag vill inte heller vara gravid längre!! Kom uuuuuuuuuut nu bebis!!

• LillSnurr82

Att det inte sätter fart för dig snart pojkarnasmamma85

2 veckor kvar 2 veckor kvar 2 veckor kvar (i morgon ) kör ett pepp talk med mig själv :)

• LillSnurr82

Min slempropp med dottern gick morgonen på dagen hon föddes, så jag är oxå som besatt av att glo ner i toan efter varje toabesök.. Tror dock att min släppt iomgångar då jag de senaste veckorna haft rejäla flytningar. Känns som man kissar på sig typ..:/ får ha trosskydd hela tiden för att inte behöva byta trosor 17 gånger om dagen typ. .. Nu har jag i alla fall vart på Apoteket och köpt lite salvor och stora bindor så i dag ska jag nog packa bb-väskan. Hämta även ut en gratis baby-box. Var rätt bra grejer i den. 2 nappar, lite salvor, tidningar (även till pappan) och tuggummin :) perfekt att ha med sig till bb :D

• LillSnurr82

Så där nu är bb-väskan packad. Bara toalett grejer och kläder till mig som ska packas. Men det gör jag nog när det är på g typ. Har skrivit en lista så har ja för ont så kan mamma eller min sambo packa åt mig efter listan :) Usch i dag är annars en skit dag.. Vill inte vara med längre!! Irriterad på allt och alla.. En dag när alla är dumma i huvudet oxå..skit! Skönt eller bra att det känns lite bättre i alla fall pojkarnasmamma85 Även fast du kanske hellre vill att det sätter fart ordentligt.. Jag har fått för mig att jag kommer föda på måndag, ingen aning om varför.. Får se om jag får rätt.. Är då i vecka 39(38+0)

• LillSnurr82
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-02 20:42:59 följande:
    Skönt att ha packat och klart! Jo, men det är skönt att det har blivit mindre smärtsamt! Orkar ju till och med sitta vid datorn idag Men självklart hade jag mycket hellre fått igång förlossningen! Jag hade två gissningar, antingen 24-25 maj eller 3 juni...så det återstår att se om det blir nån bebis imorrn! Hoppas det!! Håller tummarna för dig att du får rätt om att föda på måndag!

Åh tack. Ska hålla tummarna att det sätter i gång för dig i natt eller i morgon:)
  • LillSnurr82

Haha visst är det märkligt att karlar blir såååå mycket mer sjuka än oss kvinnor när de blir sjuka ?? En liten förkylning och dom typ håller på att dö. :) fascinerande tycker jag..

• LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-06-03 07:59:23 följande:
    Ska bli rolig att se när vi får våra bebisar eftersom vi har samma bf datum :) Här börjar det nog kännas som det händer någonting iaf, men det lär nog dröja minst en vecka till innan det är nåt på g. Har lite molande ont som många här verkar ha och sånt, ibland vaknar jag på natten med lite värkar men dom går snart över.

Har en del förvärkar i dag. Vakna klockan 4.00 i natt och kunde inte somna om :( när dottern sen vakna vid 7.00 hade jag ännu inte somnat. Tog upp henne och hon fick sin välling och djuren fick sin frukost. Sen gick jag och la mig i sängen igen. Brukar göra detoch bara slappa ett tag, dottern brukar kunna roa sig själv under tiden :) men i dag var jag för trött så jag somna.. Vakna av att det var lite väl tyst.. Går in i dotterns rum , då har hon somnat med rumpan i vädret och sin snutte filt som kudde i fönstret.. Haha.. Så söt! Undra vad grannarna sa.. :)
  • LillSnurr82
    conda skrev 2012-06-03 09:58:59 följande:
    Imorgon är det äntligen dags (om det finns lediga Bm vill säga) tala om långsam dag. Ikväll ska vi lämna barnen hos Davids föräldrar och städa undan lite här. Det blir alltså en igångsättning till, lite tråkigt att inte få uppleva en spontan förl. men det ska bli skönt att slippa oroa sig över att det ska hända något med bebisen. Var det rocketqueen som undrade över igångsättning? Jag har fött spontant en gång och blivit igångsatt tre gånger. Tycker inte att smärtan är större med igångsättning men förloppet blir mer intensivt, värkarna har för mig kommit väldigt tätt. Alla mina igånsättningar har tagit mellan 5-7 timmar, medan min spontana förlossning tog 3,5 timme. Den startade med att slemproppen lossnade, strax därefter fick jag värkar med 5 min. mellanrum. Detta var min första förlossning.

Hoppas det finns någon ledig Bm.. Snart får du träffa det lila pyret. Spännande :) lycka till!
Svar på tråden Juni-barn