Havsjungfrun skrev 2012-06-04 20:36:11 följande:
Beror ju även på hur långt man har till förlossningen... Var hos bm idag. Alla värden var bra men mitt blodtryck var lågt 105/55. Bad henne att känna efter om hon kunde känna några tecken på att det är på g. Hon gjorde en undersökning och hade tänkt göra en hinnsvepning men tappen var fortfarande stängd men lite påverkad. Hon tyckte dock att det luktade förlossning, hon säger att hon kan lukta sig till det och att det brukar stämma. Så nu hoppas vi på bebis snart!
Jo det vet jag ju med så klart.. Men så man inte stannar hemma för länge ( vilket jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra bara för att jag inte vill "störa" liksom) . När jag fick dottern var jag hemma jätte länge så när jag kom in så var jag redan öppen 6 cm fast jag knappt hade tyckt det var jobbigt, var min sambo som " tvinga" mig att ringa in typ.. Är man öppen 6cm som omföderska kan det ju liksom gå ännu snabbare sen.. Så var mer en fråga om hur täta värkarna kan vara om man bor relativt nära då. Har typ högst 5 min med bil till förlossningen.