Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-05-06 16:03:02 följande:
    Jag hade oxå småhuvudvärk inatt så imorse när jag gick upp tog jag en alvedon för jag sov riktigt dåligt...skumt att väder å månen mm kan påverka en så :P
    Det är lite häftigt faktiskt, har väl med att göra med att vi består av så mycket vatten eller nåt? Eller är det en myt kanske?
  • RocketQueen

Oj vad ni skriver! Vad roligt att komma in hit och ha så mycket att läsa om Själv sitter jag hemma och väntar på att dagens första fikabesök ska komma. Dessutom är det jättefint väder så det blir till att sitta i trädgården och fika idag. Har dagen till ära plockat fram dynorna till utemöblerna.

• RocketQueen

Fy massor med molvärk i ryggen och magen... Typ som mensvärk... Har ni andra det också? Nån som vet vad det kan bero på? Tänkte ta en Alvedon och se om det blir bättre.

• RocketQueen

Jag misstänker att det är delar av slemmisen jag har stött på lite till och från de senaste dagarna. Jag har inte haft några som helst flytningar (mer än normalt) men en dag så stötte jag på en slemklump, typ 1x1 cm. Och sen var allt som vanligt igen. Och det har hänt ett par gånger sen dess. Min bm trodde att det kunde vara delar av slemmisen eftersom jag haft en del sammandragningar och ändå är i v.36...

• RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-05-08 14:29:00 följande:
    Bm besöket avklarat. V32. Blodtryck 105/70. Socker 3,8. Hjärtljud 123-127. Vikt + 7 kilo. Sf mått 29. Hon ligger fortfarande på tvären m huvudet åt vänster
    Precis så låg min unge också, inte förrän i v.35 (34+1)  tror jag att det var så hade han lagt sig åt rätt  håll. Men spelar det någon roll för dig som ska snittas? Eller kollar dom mest för att det är bra att veta?
  • RocketQueen
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-09 07:39:54 följande:

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?      

Jag har packat ner en massa Red Bull i bb-väskan iaf. Det är ju inte direkt tänkt att man ska vara gravid särskilt lång tid efter man kommit dit ändå Sen tror jag dessutom inte att det är så himla farligt att dricka lite Red Bull när man är gravid. Jag undviker det mest för att jag vet att jag aldrig skulle kunna dricka litegrann. Börjar jag så slutar jag aldrig Så då är det nog bättre med nolltolerans för mig.
  • RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-09 11:36:04 följande:
    Shit vad ni bakar och grejar! Önskar jag kunde göra det med...baka och städa skulle vara bra och nödvändigt men men...kan man inte så kan man inte :-/
    Jag hade planerat att baka massor och laga massor med matlådor och allt sånt nu när jag ändå går hemma. Men det funkade inte riktigt så i praktiken. Jag är glad om jag ens lyckas laga mat för dagen känns det som... Men jag har haft enstaka dagar då jag haft mindre ont och då har jag passat på att baka. Men den där fulla frysen gick det sådär med...
Svar på tråden Juni-barn