Juni-barn
Lycka 4: Åh hoppas allt går bra för er! Uppdatera oss!
Lycka 4: Åh hoppas allt går bra för er! Uppdatera oss!
Lycka: Åh vad bra! Ta det lugnt sista tiden och låt nån annan sköta flytten
Memso: Min lilla beter sig olika från dag till dag. Ena dagen är han helvild och magen dansar runt hela tiden. Då är det som att han är trött dagen efter och då blir det genast lugnare. Helt olika från dag till dag. Men jag känner honom varje dag och oftast på kvällen. Men hur aktiv han är är väldigt olika.
Oj, inatt har jag sovit i nästan 11 timmar. Minns inte ens när jag sov så länge sist... Igår sov jag också enormt mycket. Jag tänker hoppas att det är kroppen som börjat förbereda sig för bebisvräkning. Igår hade jag dessutom rätt mycket sammandragningar och man känner att dom är mycket kraftigare nu än vad dom var tidigare. Nu strålar de liksom ut i låren och i ryggen. Snälla bebis kom snart!
Puh, har fått rejält med karpaltunnelsyndrom dessutom. Och det värsta är att det sitter i hela dagarna, inte bara på nätterna som är "normalt" jobbigt att hela tiden ha bortdomnade händer...
Senaste dagarna har jag varit konstant trött och sovit runt 14 timmar per dygn, nu har jag dessutom svullnat upp så mycket att jag knappt kan böja fingrarna och till och med ansiktet är så svullet att det syns på mig nu. Hat ökat 2kg i vikt på tre dagar vilket jag antar är vätska. Nu börjar jag nästan bli lite nervös faktiskt, visst att det är normalt att svullna men så mycket på bara tre dagar känns inte helt bra. Speciellt inte eftersom jag hade spår av proteiner i urinen i onsdags... Blir det inte bättre ikväll får jag ringa min bm imorgon bitti...
Lillsnurr: Jo det är det jag är lite rädd för, speciellt eftersom urinprovet i onsdags inte var toppenbra och mitt blodtryck har legat på gränsen. Tänkte att jag ska vara extra uppmärksam idag, blir det värre idag så får jag ringa förlossningen och fråga men om det håller sig stabilt så ringer jag min bm imorgon bitti istället. jag känner mig som en barba iaf :-/
Emma: Men jag har hört att man ska göra precis tvärtom. Det är när man slappnar av och vilar som förlossningen startar. Det är därför de flesta (typ 90%) förlossningar startar på natten. Så lata dig med gott samvete istället Det är först om förlossningen väl redan startat som rörelse är bra.
Sen kan man ju säga som så, jag har inte gjort nåt annat än vilat känns det som och mil bebis verkar trivas bättre än nånsin Jag sitter bara hemma och dricker hallonbladste hela dagarna