Juni-barn
Jag ska dit imorgon och hade tänkt köpa en gallerfilt så jag kan kolla pris och färger :).
Lina007: jag hittade tyvärr ingen gallefilt :(. Vet inte om jag bara missade den eller om de inte har de i butiken just nu. Fick köpt en massa annat fint iaf :).
[quote=64126047][quote-nick]stjärnfrukt skrev 2012-03-23 06:56:29 följande:[/quote-nick]Dancia, såg du någon docksäng? Vad köpte du för roligt till din bebis? JennieJ: Är orolig för dig![/quote
Ja de hade docksäng :).
Jag köpte en MILLA bodysuit, en kortärmad body, strumpor, 2 scarfs, filtar (tjocka och tunna), skötdyna och 2 överdrag till den, täcke och kudde till både vagn och spjälsäng och ett bäddsätt till vagnen, mam napflaska, mam latexnpar, vällingdoserare, badhjälp, amningskudde, en mjuk nalle som fungerar som en speldosa, en mjukisskallra att kunna hänga, en stor och två små plastade frotte,
Sedan köpte jag ett par mammaleggings till mig själv och 2 mammalinnen. De har mamma jeansleggings för 29 kr :).
*ska ju självklart stå bäddset och inte bäddsätt
JennieJ: Grattis på födelsedagen :). Skönt att du fått komma hem och att lillebror fortfarande är kvar i din mage :). Håller tummarna att han får stanna några veckor till.
Stjärnfrukt: nej detta är som en helt vanlig nalle, ser ut som en katt och när man drar i svansen så spelar den :). Går inte att hänga upp heller som den du pratade om. Jag tyckte denna var lite extra mysig eftersom den kan ligga bredvid bebisen och ger både lugnande musik och trygghet :). Jag ska spela den på magen några veckor och sen ha med den till förlossningen så att bebisen kanske känner igen den när hon kommit ut :).
Gud vad skönt! Har varit ute hela dagen och njutit av solens värmande strålar och njutit av barnens skratt h lek på vår tomt. Min man harkattat och kört bort en massa löv från gräsmattan och jag har städat av från grenar m.m. Trots att jag egentligen måste sitta still kan jag inte låta bli då det kliar så mycket i fingrarna och benen när jag ser vad som behöver göras. Tyvärr får jag också sota för det nu ikväll när jag lagt mig ner i soffan en kort stund och kan inte ta mig upp igen då jag har så fruktansvärt ont av foglossningen och får sammandragning på sammandragning. Skulle egentligen lägga barnen för 5 minuter sen men det får vänta tills mina sd har lugnat sig eller tills mannen kommer in när han är färdig med att tvätta bilen.
Nu när det börjar bli riktigt vår/sommarväder längtar jag något enormt till Juni :D
Å vad jag känner mig glad idag! Bebisrummet är nu fyllt med barnvagn, spjälsäng, bilstol, filtar, sängkläder, kläder och allt möjligt som hon kommer behöva :). Känns skönt att ha det mesta färdigt redan nu. Idag har jag även tvättat första tvätten med bebiskläder och filtar och det luktar så gott nu när det hänger på tork med det milda "bebis" sjöljmedlet ;).
Har även gjort en beställning från jollyroom.se där jag beställde en min eftertraktade skip hop dash deluxe skötväska. Hade egentligen inte tänkt lägga mer än 300-400 kr på skötväskan men jag blev helt såld på denna :). Passade även på att köpa en termometer och ett solskyddsnät till vagn/bilstol för att komma upp i summan för att få det skickat fraktfritt :).
PIO: ja nu har du kommit långt i graviditeten och bebisen har bra förutsättningar ifall det skulle sätta igång det närmsta. Oj, en tapp på 1,5 cm är inte mycket, det är ännu mindre än förra veckan va? Men med vila så kan du nog gå några veckor till innan bebisen tittar ut :). *håller tummarna*