• Dancia

Juni-barn

Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Drick mycket vatten och ät magnesiumrikt, tex banan :). Ett tips när krampen kommer är att trycka ner hälen och upp med tårna, det brukar släppa snabbt på mig då :). Ett ganska konstigt graviditetssymtom nu i senare delen av graviditeten men ganska vanligt.
  • Dancia

Fyrklöver81: välkommen hem från resan :). Förstår att det känns lite nervöst med hjärtat, men det verkar som att de inte var så bekymrade över det? Ska du få ett andra Ultraljud eller ska de kanske göra UL på hans hjärta när han kommit ut? Viggo är ett jättefint namn :). Vi har också bestämt namn. Vi väntar en flicka och hon ska heta Minnah :).

PIO: Hoppas allt är bra med dig. Jag upplever också mycket yrsel och att det känns tungt att andas. Jag brukar bli extremt orkeslös vid denna delen av graviditeten och framåt. Jag tror att livmodern börjar komma upp och trycka nu och sen blir jag trött av sammandragningarna och foglossningen. Känner ofta att jag inte orkar sitta på en stol eller stå upp. Hör av dig sen om hur allt är med dig.

• Dancia

Har känt mig lite skakis idag. När min dotter som snart är 2,5 år hade gjort nr 2 på toaletten kom det blod på papperet när jag torkade henne. Det såg precis ut som mens. Det var liksom blodklumpar och slem i så det var inte vara rent blod, vilket oroade mig. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle ringar vc eftersom hon även har problem med reflux och känslig mage. För knappt ett år sedan fick vi åka ambulans in till sjukhuset för att hon hade så ont i magen att hon skrek hejdlöst i flera timmar och hade stenhård mage. Då fick hon antagligen extremt mycket gaser av ärtsoppan hon fick på dagis.

Iaf så ska vi bara avvakta nu och se om blodet var en engångsföreteelse (hoppas), eller om det händer fler gånger, då ska det isf göras en utredning på hennes mage och tarmar.

Någon som varit med om att era barn haft blod i avgöringen nån gång?

• Dancia

JennieJ: men fy vilken fruktansvärd otur du har :(. Streptokocker, är det grupp B streptokocker då? Tänk på att isf nämna att du ska ha antibiotikadropp under förlossningen för att undvika att bakterierna förs över till barnet när det kommer ut, om du ska föda vaginalt?

• Dancia

Här är det också riktigt trångt i magen, trots att bebisen ligger långt ner. När jag sitter på toa en aning framåtlutad så känns det som att bebisen ligger i mitt knä och rör sig :). Lite jobbigt när man gör nr 2 och det känns som att bebisen tycker det är väldigt trångt när jag sitter så :P. Känner också som flera av er andra att det känns jobbigt att sitta upp, ibland värre vissa dagar än andra. Då brukar jag vilja lägga mig på sidan för att lätta trycket. Dessutom känns det ännu mer jobbigt när sammandragningarna kommer.Underbara pojke: Jo jag oroar mig en massa för sånt helatiden. Ka bli väldigt jobbigt ibland. Men jag försöker tänka på att risken är liten och försöka tänka positivt.

• Dancia

Här blir det jag som blir hemma hela första året. Jag har inget jobb och vi har alltså inte råd att min man ska vara hemma. Han har dock ett väldigt bra arbete där han slutar kl 15.15 och kommer hem innan 15.30 varje dag och strax efter 12 på fredagar så han får massor med tid med familjen ändå :). Dessutom är han väldigt delaktig i allt som rör barnen hela dygnet när han är hemma. Han ska även ta ut full semester och ett par extra pappaveckor i sommar så vi kommer i princip ha hela sommaren tillsammans efter att bebisen är född :).

Hur det blir med dagis här vet jag inte riktigt. Jag ville ha barnen på dagis 5 timmar 3 dagar i veckan, men nya bestämmelser säger att 15 timmars barnen kommer ha bestämda tider på deras dagis. 8.15 - 11.15 varje vardag. Känns inte kul att slita upp barnen tidigt på morgonen för att äta frukost, släpa med dem till dagis där de bara hinner leka inomhus med alldeles för mycket barn eftersom alla 15 timmars kommer vara där samtidigt. Allt detta ska dessutom funka med en liten bebis. Nej, jag har på känn att barnen kommer vara hemma mycket med mig och bebisen under mammaledigheten, om vi nu inte lyckas ändra dessa bestämmelser då vi är flera föräldrar som kommer protestera mot detta.

• Dancia

Är det någon som vet hur det går för AgnesGN och hennes små tvillingar?

• Dancia

RocketQueen: ja det låter väldigt mycket som förvärkar. Jag har förvärkar varje dag och även på nätterna och de känns som du beskriver. Känns även i ryggen när de är som kraftigast.

• Dancia

Ja gud, det känns verkligen som att det börjar närma sig, samtidigt som det ändå känns avlägset. Jag födde första barnet 2 veckor innan BF och andra barnet 1 vecka innan BF, så jag hoppas på ca 2-1 veckor innan BF denna gången också. Är beräknad till midsommarhelgen .

Här är jag också i full gång och boar. Byrån med skötbord står på plats och jag håller på att fylla byrån med kläder efter hand som jag tvättar. I veckan blir det nog att ställa iordning möblerna i bebisrummet och sätta upp tavlorna jag köpte på Ullared. Kanske blir att montera ihop vagnen också snart och låta den stå så att fabrikslukten försvinner innan bebis kommer :).

Det enda jag har kvar att köpa är en babygunga och sedan det sista som amningsinlägg, bindor, blöjor, salvor, ersättning m.m.

Svar på tråden Juni-barn