Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?
Jag är visserligen bara i vecka 31 men har det mesta färdigt. Spjälsäng, vagn, bilstol står på plats i babyrummet. Airbagen ska kopplas ur från passagerarsätet nästa vecka. Kläderna är tvättade och vikta i byrån/skötbordet. Det enda jag har kvar att fixa är blöjor mm och Bröstpump och amningsbh till mig. Koka nappar och flaska.
Har skrivit färdigt listan för vad som ska packas i BB väskan. Tror att jag ska packa barnens väska nu i helgen eftersom jag fick stå och packa det i tisdes när jag åkte in till förlossningen, så det kan.vara skönt att ha en väska packad med det viktigaste till dem om vi behöver fixa barnvakt snabbt. Ska nog ta och knåpa ihop ett förlossningsbrev snart också.