• Dancia

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-04-17 21:50:33 följande:
    Jag kände mig jättehängig vid lunch och bestämde mig för att lägga mig och vila lite eftersom jag skulle i väg senare på em. När jag legat och slumrat en stund kände jag hur jag fick ganska starka förvärkar och halva ansiktet domnade liksom bort. JAg tänkte att det nog bara var inbillning men gick upp för att ta en alvedon. När jag tittar mig i spegeln ser jag att höger ansiktshalva liksom inte är med riktigt! Jag la mig en stund och sen blev det bättre, nu känns det bara ltie borta men funkar som vanligt. Någon som varit med om något liknande?

Oj vad obehagligt :(. Jag brukar känna mig lite yr och svimfärdig ibland när jag får förvärkar, men känner inte igen att ansiktet skulle vara konstigt på ena sidan så det tycker jag du ska ringa din BM om imorgon. Kanske är någon nerv som kommer i kläm när livmodern drar ihop sig på dig? Bäst att kolla upp iaf så det inte rör sig om någonting värre.
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-04-18 14:23:49 följande:
    Hej tjejer ! Har en undran och de är att imon bitti ska jag göra glukosbelastning så från och med 22 ikväll får man varken dricka eller äta! Detta gör mig panikslagen då jag dricker minst 1 liter vatten varje natt, så jag undrar hur ni gjort? Är de verkligen hela världen om man dricker 1 el 2 glas vatten?

Ett halvt till ett glas vatten borde du kunna dricka, kroppen byter ju ut fostervatten helatiden och jag hade nog faktiskt heller inte klarat att inte dricka nånting alls :(. Vatten innehåller ju heller inget socker eller kolhydrater så det borde inte påverka din glukosbelastning att du dricker lite på natten.
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.

Oj! Hoppas nu att bebisen kan stanna kvar några dagar till. Som tur är så har du ju ändå tagit dig förbi de mest kritiska veckorna men jag förstår att det känns väldigt tidigt nu ändå. Ta hand om dig, kram
  • Dancia

PIO: massa tankar och kramar till dig också som ligger inne. Vilken vecka är du i nu?

• Dancia

Mina barn sover tack och lov hela nätterna. Men det blir ingen sömn här heller alls känns det som, väldigt upphackad sådan isf. Varken med sonen eller dottern behövde jag gå ner och kissa så här ofta på nätterna, nästan aldrig faktiskt förutom de sista 2 veckorna kanske. Nu behöver jag gå ner på toa ca 3 gånger per natt, och med natt menar jag mellan 23.30 och 8 på morgonen. Så det är inte länge man hinner sova när man räknar med att jag först ligger vaken en stund innan jag går ner och sedan tar det evigheter innan jag somnar igen.

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-04-19 10:17:09 följande:
    Hej tjejer nu är testet klart och vid första blodtagningen hade jag 5,6 och 5,7 och efter 2 timmar låg de på 11 så jag har fått graviditets diabetes men lätt sådan! Va som nu händer vet jag inte än?

Nej vad tråkigt :(. Men skönt att det inte är en allvarlig sådan iaf. Jag har ingen aning om hur de behandlr graviditetsdiabetes, men jag har för mig att de brukar göra fler TUL för att hålla koll på bebisens storlek och kanske ger kostråd? Vet inte om det ges någon medicinering. Fick du ingen info om det direkt?
  • Dancia

Zvartaliljan och PIO: skönt att era bebisar mår bra och fortfarande är kvar i magen. Förstår att det är riktigt jobbigt att ligga inne :(. Fortsätt uppdatera när ni orkar och vill. Vi tänker mycket på er och det är skönt att veta vad som händer :).

JennieJ: det blir mycket att tänka på och vänja sig vid med alla stick i fingret :(. Skönt nog behöver du nogr inte hålla på med det så jättemånga veckor till, även om det blir jobbigt att vänja sig vid. Hoppas det räcker med koständringar och att du slipper insulin.

• Dancia
    Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?

Jag är visserligen bara i vecka 31 men har det mesta färdigt. Spjälsäng, vagn, bilstol står på plats i babyrummet. Airbagen ska kopplas ur från passagerarsätet nästa vecka. Kläderna är tvättade och vikta i byrån/skötbordet. Det enda jag har kvar att fixa är blöjor mm och Bröstpump och amningsbh till mig. Koka nappar och flaska.

Har skrivit färdigt listan för vad som ska packas i BB väskan. Tror att jag ska packa barnens väska nu i helgen eftersom jag fick stå och packa det i tisdes när jag åkte in till förlossningen, så det kan.vara skönt att ha en väska packad med det viktigaste till dem om vi behöver fixa barnvakt snabbt. Ska nog ta och knåpa ihop ett förlossningsbrev snart också.
Svar på tråden Juni-barn