IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-13 12:14:43 följande:
Liljan o loppan: åh varför e det helvetesperioden?
i båda tidigare graviditeter har jag fått hyperemesis med start runt v.12, blivit inlagd första gången runt v.15 o sen har det fortsatt genom hela graviditeten med sjukhusvistelse och olika sorters dropp lite då o då för näringsbrist, järnbrist, prematura värkar o till slut havandeskapsförgiftning o så tar helvetet slut runt v.35 då de föds...
Denna gången har jag även ett kraftigt framfall som gör allt så mycket värre o läkarna tror att det finns risk för en ännu tidigare förlossning...men jag ska försöka allt jag kan att hålla kvar liten till v.35 iaf.
För att inte snacka om den jäkla foglossningen...den har redan börjat och jag räknar kallt med kryckor från v.20 denna gången med (jag är född med svår höftledslux så utgångsläget är ju inte det bästa). Hoppas bara jag slipper rullstolen för det blir svårt nu denna gången då jag går i skolan o ta sig fram med den.
Berättade nyheten för mina föräldrar idag och som väntat blev det ingen lycka från deras sida direkt...pappas första kommentar "är du verkligen säker på att du överlever en gång till"...det är ju så roligt o få höra såna kommentarer...lite glädje hade jag ju hoppats på men så är de ju mina föräldrar...de oroar sig alltid en massa. Skulle nog väntat med o berätta lite till....
Ja nu undrar ni säkert hur jag kan vara så jävla galen så jag faktiskt gör detta en gång till...och ja...jag vet väl inte riktigt själv...jag har alltid velat ha många barn och kan bara inte förlika mig med tanken på att "bara" ha två. Nu måste mitt framfall opereras snarast så läkarna sa att det fanns två alternativ...ett barn till nu och sen operation o inga barn efter det, eller operation nu genast o inga barn sen. Så det blev inte mycket betänketid o vi bestämde oss för ett barn till innan operation...vi får hoppas att det var rätt beslut...vad gör man inte för ett barn egentligen

9 månaders helvete för ett helt liv...det är det väl ändå värt!!