Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Memso skrev 2012-05-15 21:20:20 följande:
    Åh, kan inte du skriva till mig i morgon och berätta hur det gick till och så?? Ska ringa och prata med min BM i morgon och prata om min oro.. Hon kanske kan lugna mig lite.

Lycka till förresten!
    Hur känner du inför en ev. sätesförlossning? För om det är nåt du känner dig bekväm med så finns det ju ingen anledning till ett vändningsförsök om du tycker att det känns obehagligt. Ingen kan ju tvinga dig till nånting, allt är ju bara rekommendationer.
  • RocketQueen

Sommarblommor: Åh vad läskigt och spännande på samma gång :-/ Hoppas den lilla får stanna där inne ett par veckor till så ni slipper neo.

• RocketQueen

Baby: Vad tråkigt att vändningen inte gick bra. Själv är en sätesförlossning det jag skulle vara mest rädd för. Jag hade mycket hellre gjort snitt utan att tveka. Konstigt nog skrämmer det mig inte det minsta. Jag tycker det är extremt tufft att ge sig på en sätesförlossning och jag är väldigt imponerad. Men sen tog det mig flera månader att ens överväga en vanlig förlossning. Jag var ju helt inne på att bli smittad från början.

• RocketQueen

Jag drömde också att förlossningen startade. Vaknade av att mannen kom hem från jobbet. Var så besviken när jag vaknade att jag knappt kunde somna om. Haha jag är inte ens framme på bf ännu men ändå så är jag så otålig. Hur ska detta gå? Jag kommer ju vara ett nervvrak när jag väl går över tiden. Vilket jag egentligen räknar med att göra...

Snälla, snälla bebisen kom nu!

• RocketQueen

Idag är det nåt konstigt med min kropp. Har för omväxlings skull sovit riktigt bra. Över sju timmars sömn utan kisspaus lyckades jag få inatt. Vaknade vid halv nio imorse. Sen gick jag upp och åt frukost, vid halv tio blev jag trött och somnade om igen, vaknade nu igen. Har antagligen redan det senaste 24 timmarna sovit mer än vad jag brukar göra på en vecka. Nu ska jag äta igen, vi får väl se om jag behöver sova mer sen. Det är väl bara att tacka och ta emot för sömnen när den nu behagar att dyka upp antar jag men kroppen är konstig, jag känner mig sådär utmattad som man gör när man är sjuk. Håll tummarna för att det inte är nån sjuka på gång!

• RocketQueen

Jag har inte skrivit något förlossningsbrev. Fick läsa vad det stod i min journal och jag tyckte att barnmorskan hade fått med allt som jag tycket var viktigt på ett bra sätt. Så då släpper jag det tänkte jag. Precis som Emma Stark så vill jag också använda mig av dyktekniken vilket står tydligt i min journal. Jag vill ha sen avnavlning vilket också står med. Sen står det en massa andra grejer också som vi har pratat mycket om. Så jag känner mig nöjd med det som står redan.

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-17 20:58:56 följande:
    Jag är nästan tvärtom jag börjar bli så nervös inför förlossningen så jag känner att den gott kan stanna ett par veckor till för jag är inte alls beredd på att föda än...plus att jag inte är klar med allt som tex att packa BB väskan det har jag inte ens börjat med....jag känner mig inte alls redo mentalt...skulle gärna känna samma som er att jag VILL in på BB..men det kanske kommer är ju 2 veckor efter (i v 36.)
    Jag har ju varit hemma sen sista februari så jag har ju haft tid att fixa allt. Idag bäddade jag spjälsängen vilket var det absolut sista kvar att göra. Så nu är precis allting klart. Jag har ju haft lång tid på mig att se till att allting blir gjort, rummet är renoverat och inrett (en liten detalj kvar bara ) allting är inhandlat, väskan är packad. Nu är det bara bebisen kvar! Så det enda jag gör hela dagarna nu är sitter hemma och antingen surfar runt eller läser böcker. Rör jag mig för mycket så bråkar fogarna så jag kan inte hitta på så mycket. Så det är väl därför man längtar så mycket. Plus att jag verkligen, verkligen ser framemot att få tillbaka min egen kropp nu! Jag vill kunna röra mig utan att det gör ont, jag vill kunna ha mina vanliga kläder och jag vill gå ner i vikt igen! Haha 19 dagar kvar till bf och jag är redan såhär rastlös, hur kommer jag att känna mig när jag har gått över en vecka? Tyst
  • RocketQueen
    Lucian Caesar skrev 2012-05-17 22:35:19 följande:
    Ni som dricker hallonbladste, hur många koppar dricker ni om dagen?
    Jag dricker kanske runt 4 st per dag. Är lite förvånad för jag tycker att det är riktigt gott. Men lite pilligt att stå och koka upp och sila och ha sig så jag gör en stor kastrull på morgonen som jag sen bara värmer på under dagen. Undrar om det verkligen hjälper nåt men det sägs ju stärka livmodern så man ska få bättre värkar sen när det är dags och det är ju värt rätt mycket känns det som.
Svar på tråden Juni-barn