Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Vi har turen att ha bra jobb båda två, eller tja, turen att ha jobb ska man kanske säga det är ju ingen självklarhet. Så vi har klarat oss bra nu trots min sjukskrivning och räknar med att klara oss på max fyra föräldradagar i veckan sen. Tur i oturen så tog det ett tag för oss innan jag blev gravid vilket gjorde att vi kunde lägga undan pengar till vagn och allt sånt som vi ville köpa så det har vi inte behövt ta från vår "vanliga" ekonomi. Det har känts jättebra. Inget ont som inte har nåt gott med sig sägs det ju...

• RocketQueen

Oj vad det händer grejer för många här! Jag blir alldeles avundsjuk! Har ju inte bf förrän den 6:e men jag är helt knäckt av all svullnad och handlederna som bråkar... Karpaltunnelsyndrom, kul... Har haft problem med det tidigare men det försvann när jag bytte till ett jobb där jag inte använder handlederna lika mycket. Men det var aldrig såhär illa... Jag vill bara att det ska vara över nu!

Sorry för allt gnäll, men det är en sån kväll ikväll...

• RocketQueen

MissFörstånd: Jag såg det också av en slump. De drar 30% av mig men jag ska betala 32% i skatt, det blir ju en del på ett år. Men det var ju rätt enkelt att lägga till att de ska dra mer iaf.

• RocketQueen

Stjärnfrukt: Vad skönt att känna sig så lugn. Jag är så otålig att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Men sen har jag ju suttit hemma sjukskriven i snart tre månader också vilket bidrar en hel del... Men det är först nu när jag svullnat så mycket och händerna domnat bort som jag börjar tycka att det är jobbigt på riktigt. Innan har det mer varit att "visst är det tufft, men klart värt det" nu skulle jag nästan testa vad som helst för att starta igång det. Högerhanden kan jag knappt använda alls, har ingen som helst känsel i fingrarna...

• RocketQueen

Jag kände också tydligt när han fixerade sig, det tryckte och ilade neråt rejält. Och så har det varit sen dess med jämna mellanrum, inte lika mycket förstås men ibland så känns det ordentligt. Och det syns tydligt att magen sjunkit ner nu. Vilket är skönt, det är lättare att andas och att äta bl.a.

• RocketQueen

Lenis: Jag har också tröttnat på det här med kläder. Nu har jag köpt lite långa tunikor och sånt på tex hm. Billiga saker för runt en hundring. Har köpt en storlek större än vad jag brukar ha så passar det nu och det kommer säkert att vara skönt i sommar efter bebisen har kommit också. Så nu är det leggins och tunikor, linnen som gäller för mig!

Zenoble: Åh vad häftigt! Då blir det säkert bebis inatt senast

Jag har varit och kollat upp min supersvullnad idag iaf. Värdena var på gränsen men inget akut iaf. Så än så länge är jag frisk men jag fick strikta order om att vara uppmärksam eftersom det kam gå fort om det väl händer nåt. Men just nu kan jag vara lugn iaf

• RocketQueen

Men oj vad det händer grejer! Är det nån som inte har fött än höll jag på att säga Är jag den enda som inte känner av några tecken? Magen har sjunkit extremt mycket och den känns nästan lägre från dag till dag men i övrigt inget tecken på att nåt är på gång.

• RocketQueen

JennieJ: Jag har gått upp runt 20kg. Skulle gissa på att runt 7-8 utav dom bara är vätska om man ser hur svullen jag är och hur fort kilona har kommit nu i slutet. Hade runt 5kg övervikt innan så jag tänker att det är runt 30 kg jag måste ge ner sen. Ångest... Hoppas att det är mycket vätska som sköter sig själv :-/

Här är ett tips till alla som tycker att det är varmt! Jag har köpt såna här www.hm.com/se/product/00523

• RocketQueen

Kul, halva inlägget försvann... Det jag skulle säga var att tunikan är jättesval och skön och man kan ha den hela sommaren eftersom det inte är mammakläder. Hut skön som helst nu i värmen, leggins till och man är färdigklädd

Svar på tråden Juni-barn