-
Flimmer för ögonen och huvudvärk är ett tecken. Ett ganska allvarligt tecken så jag tycker att du ska ringa förlossningen eller din bm och se vad de säger. Har du haft några andra tecken tidigare? Typ högt blodtryck och proteiner i urinen? Om man har hf och det börjar flimra för ögonen så har det gått så långt att hjärnan svullnat och då är det dags att göra nåt åt det...Ensortsmamma skrev 2012-06-07 16:22:57 följande:Hur Känns det när man får havandeskapsförgiftning? Jag vakande upp efter att ha sovit lite nu på eftermiddagen, och har ett tryck över vänster öga och allt bara flimrar ?! Mår illa med och jag brukar inte göra de..
-
Det behöver ju inte vara någon fara, om du senast idag var hos bm och allt såg bra ut så kanske det är nåt helt annat men du ska definitivt ringa och kolla. Havandeskapsförgiftning kan bli riktigt farligt så hellre ringa för mycket än för lite.Ensortsmamma skrev 2012-06-07 16:54:35 följande:Men Gud! Nu blir jag rädd.. Ne tvärt om jag har vart låg i blodtryck . Va hos bm idag och ingen vita i urinen. Jag har haft migrän men då är de först en prick framför ögonen en stund sen kommer huvudvärken och detta känns inte alls så? Kanske borde ringa fl då..
-
Grattis JennieJ!
Vaknade strax efter fyra av ett enormt illamående. Var tvungen att springa och kräkas, nåt jag inte gjort sen vecka 17... Suck, vad f-n är det nu för fel på mig...Mår precis lika illa fortfarande och om jag rör mig lite för fort så kräks jag igen så jag vågar knappt lägga mig ner.
-
Oj vad häftigt! Lycka till idag, allt kommer att gå jättebra och snart är bebis härElvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!
-
Sån tur har jag nog inte...lycka 4 skrev 2012-06-08 07:47:42 följande:Grattis Jennie !! Rocketqueen , kanske är nått på g ;)
har redan ställt mig in på att de blir igångsättning och räknar inte ens med att det kommer igång av sig själv. Och faktiskt så känns det lite lättare då. Annars hade jag nog gått och letat tecken hela tiden men nu "vet" jag ju att det blir igångsättning så jag tänker inte ens på att det kan starta av sig själv. Vilket gör mig mycket lugnare. På måndag får jag förhoppningsvis datum för igångsättningen...
-
Tänk att det ska vara så svårt att sova en hel natt... Nu är frågan om jag ska ge upp och helt enkelt gå upp eller om man ska försöka somna om...
-
BF +3 idag och ingen bebis i sikte... Men som sagt, nu har jag ställt in mig på att det blir igångsättning så slipper jag bli så besviken. Imorse fick jag ordentliga förvärkar som gjorde riktigt ont, typ 10 minuter emellan, hann bli riktigt hoppfull men lade mig för att vila, somnade och vips! När jag vaknade var de helt borta.... Suck vad lurad man känner sig. Det är INTE okej med lurvärkar när man går på övertid! Mutter och morr....
-
Jag är också kvar. Bf +5 nu. Suck...
-
Jo jag är rejält rastlös, började blir det typ två veckor innan bfBumman79 skrev 2012-06-11 02:22:56 följande:Fy vad jobbigt tom jag börjar bli rastlös å ändå har jag BF om en vecka....men räknar med att det blir 3 :P
Ska till mvc i eftermiddag och diskutera om det blir någon igångsättning eller inte. Hade ju hoppats på att det skulle starta av sig själv innan idag så vi slapp det här mötet men lillkillen verkar trivas utmärkt där inne. Nu har jag fått för mig att det aldrig kommer att starta av sig själv så om de inte sätter igång mig den här veckan kommer det ändå att få göra det nästa vecka när jag gått två veckor över. Eftersom jag inte har några som helst känningar så tror jag helt enkelt att kroppen inte vill hitta på nåt på eget bevåg... Jag vet att det egentligen inte alls behöver vara så men det är vad jag har fått för mig nu. Det enda jag har märkt är lite "mensvärk" de senaste tre dagarna but that´s it.
-
Jag har haft det i ett par veckor nu. Och handledsskenor hjälper faktiskt. Det tar inte bort allt (inte på mig iaf) men visst blir det bättre. Inte direkt men när jag hade använt den en vecka så märkte jag klar skillnad. Är också lite rädd för att det inte ska försvinna eftersom jag har haft så mycket problem med mina handleder tidigare. Har redan opererat vänsterhanden 7 ggr...mimi02 skrev 2012-06-11 10:24:12 följande:2 dagar kvar till BF och inte mkt tecken på att nåt är på g än..... molvärk från och till och lite ilningar och tryck nedåt, men inget som inte går över efter ett tag. Så det är nog lika bra att ställa in sig på att gå över tiden.
Men har så ont i mina händer, fingrarna på högerhanden är i princip bortdomnade konstant nu och nästan likadant på vänsterhanden. Försöker hitta olika tips och saker man kan göra för att det ska bli bättre men INGET verkar funka. Suck.....dessutom orolig att det inte ska gå över efter förlossningen, känns läskigt om man inte har känsel i händerna och ska hålla i sitt barn......