stjärnfrukt skrev 2012-04-15 21:52:40 följande:
Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel?
Dancia: Hyperemesis, så hette det ja, fy din stackare, men denna gång mår du väl väldigt mkt bättre, eller har du hållt god min? Eller jag som missat en del...hehe.
Jag tror snarare att vi hade haft BF en dag senare i Juni om det inte hade varit skottår :). Men skottåret har ju som du säger påverkat datumet :). Hoppas jag tänker rätt nu :).
Jag spyr inte alls lika mycket denna gången som med första, men jag gjorde det de 14 första veckorna. Nu kan jag äta i princip som vanligt tack vare lergigan och går till och med upp i vikt :). Jag mår helatiden illa, men det är sällan jag känner mig kräkfärdig nu längre vilket jag är tacksam för. Jag upplever dock denna graviditeten lite jobbigare med den svåra foglossningen och smärtsamma förvärkar som kommer väldigt ofta. Är alltså ganska låst här hemma och kan inte göra mycket. Nu t.ex. kan jag inte sova för att jag har kraftig molande värk och hårda sammandragningar som kommer med inte mer än 5 min mellanrum .
Jag är egentligen inte gjord för att vara gravidkänns det som :). Därför känns det skönt att detta är tredje barnet vilket vi är väldigt nöjda med så efter denna ska min man sterilisera sig :).
Längtar nu väldigt mycket efter förlossningen. Dels för att smärtan då äntligen har en mening och gör nytta, och framför allt för att man äntligen får sin belöning efter allt slit :).