• Dancia

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-05-03 18:38:42 följande:
    Var på Mvc idag v.32+4,

Sf: 31

Vikt: +9 kg

Hjärtljud: 140

Hade en 1 på urinen men de va ändå ok sa hon.

Frågade om allergimedicin och hon sa med tavegyl men att de är recept belagt så då fick ja vända mig till vårdcentralen. Som såklart hade gått för dagen! Grr..

Idag har för övrigt vår lilla ängla Maja sin ett års dag. Kan inte fatta att ett år redan har gått?! De är så fint på graven och hon hat fått otroligt mycket blommor av släkt och vänner , blir helt rörd.

Sambon tog ledigt idag så vi har tillbringat förmiddagen vid graven och eftermiddagen åt att sätta upp spjälsäng och fixa inför denna bebis.. Jobbigt dag men de har ändå gått bra.

Vad fint att din lilla Maja fått så mycket fint på graven och stöd från nära och kära. Tycker det var jättebra att din sambo tog ledigt så ni kunde spendera denna dagen tillsammans med allt det inneburit. Hoppas att det snart kommer kännas lite lättare och att det kommer kännas bra med förberedelser och allt in för er lilla bebis ankomst :).
  • Dancia
    zenoble skrev 2012-05-05 14:38:07 följande:
    Oj sorry glömt skriva.. Snälla ni är som undrar. Har inte kommit mer efter i förrgår har bara haft lite molvärk sen dess. Kanske inte var något. Bara att vänta å se! Någon som varit med om liknande? Att det bara kommer en del av vattnet? Läste nånstans att huvudet kan täppa till när de ligger fixerade liksom

Jag har också hört att huvudet kan täppa till, men då brukar det sippra när barnet rör på sig eller om man ligger ner t.ex.

Jag var med om något liknande för inte så längesen. Det kom något väldigt vattnigt som rann igenom både trosor och Leggings. Jag skyndade in på toa och där fortsatte det rinna och droppa en liten stund, sen slutade det tvärt. Det var en väldigt vattnig flytning. Jag har aldrig haft så vattniga flytningar med de tidigare barnen så jag blev ganska chockad och var lite rädd att det var vattnet, men det var lugnt :).
  • Dancia

Cataleya: å fy vad jobbigt att ha så ont och att de inte hittar nånting :(. Hoppas att antibiotikan hjälper och att du snart mår bättre.

• Dancia

Ensortsmamma: å vad härligt att höra att ni fått ett datum som ni nu har att se fram emot! Grattis :).

• Dancia

Har också varit hos BM idag.

Vecka 34 (33+0)

Hjärtljud: 140

Blodtryck: 120/70

SF-mått: 32

Fosterläge: Huvud långt ner, Ruckbart

• Dancia

PIO: vad härligt att höra att allt går så bra och framför allt att ni redan fått komma hem och sova hemma :). Skönt att amningen fungerar också. Håller tummarna att hon gått upp i vikt så hon slipper sonden på onsdag :).

• Dancia
    ja88 skrev 2012-05-07 20:37:34 följande:
    Nån mer som har/haft slemmiga sega flytningar? Jag såg aldrig något mer av min slempropp förra gången än just denna typ av flytningar och jag hade dem nog under ett antal veckor i slutet av grav men exakt hur tidigt de började minns jag inte... är ju bara i 33+4 så än så länge vill jag allt att bebben stannar där den är ett tag till.

Jag upptäckte idag att jag börjat få en hel del slemmiga flytningar. Tror dock inte att mitt är delar av slemproppen. Jag har heller aldrig sett något av slemproppen förrän förlossningsarbetet väl varit igång. Jag är i vecka 33+0 så det kanske är rätt vanligt att börja få sådana flytningar runt de här veckorna?
  • Dancia

84Maria: sätt myggnätet över vagnen och se om det räcker för att katten inte ska lägga sig där :)

• Dancia
    blomman1990 skrev 2012-05-08 18:44:39 följande:
    30 dagar kvar

Längtar tills jag också bara har 30 dagar kvar, då börjar nedräkningen verkligen på riktigt :). Själv har jag 57 dagar kvar idag.
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-05-08 19:29:30 följande:
    Längtar tills jag också bara har 30 dagar kvar, då börjar nedräkningen verkligen på riktigt :). Själv har jag 57 dagar kvar idag.

Nej, skrev fel, 47 dagar kvar ;)
Svar på tråden Juni-barn