• Dancia

Juni-barn

Zenoble: Grattis till pojken!!! :)

• Dancia

Zenoble: haha vad roligt att du delade med dig :). Måste varit en väldigt rolig syn när vattnet sprutade :).

• Dancia

Skönt för er där pappan får stanna kvar :). Jag är ganska säker på att jag kommer få dela rum med andra nyförlösta mammor och mannen åka hem efter förlossningen tyvärr eftersom de inte har någon egenvårdsavdelning just nu i Helsingborg och egenrummen på BB går i första hand till snittade mammor. Så när det är trångt vilket jag hört att det är hela våren/sommaren så får man dela rum på BB, det är till och med vissa som har fått ligga på gynavdelningen när BB varit proppfullt :-/

• Dancia
    Stumpilumpan skrev 2012-05-25 20:33:58 följande:
    Tycker det är hemskt att dom lagt ner egenvårdsrummen/patienthotellet. Kul att du också är från hbg :)

Ja jag förstår inte varför de inte har kvar det temporära som de hade utanför ett tag, men det är väl pengarna som styr. Jag bor en bit bort, men Helsingborgs förlossning är närmsts det är där jag ska föda :). Är du från Hbg?
  • Dancia

Nenne87: å vad roligt! Vattnet kan vara lite rosafärgat och lite blod är helt normalt men kommer det mycket färskt blod så ska man in direkt. Ring och fråga om du känner dig osäker :). Snart blir det bebis för dig iaf, lycka till!!! :D

• Dancia

Tre flickor: håller tummarna för att det är på riktigt nu men det verkar ju så när värkarna kommer tätare nu :). Lycka till! :)

• Dancia
    Emma Stark skrev 2012-05-26 11:30:49 följande:
    Det är väl om vattnet är grumligt/grönt/ som man ska ringa direkt för då har bebis bajsat i fostervattnet vilket tyder på syrebrist... Om jag inte minns helt fel.. Men svagt rosafärgat är helt normalt :)

Precis, grönt fostervatten är ett tecken på stressat barn och då vill de ha noga övervakning på barnet och hur det mår. Mitt fostervatten var grönfärgat när jag skulle få andra barnet men då var jag redan inne på förlossningen när de tog vattnet så jag behövde inte tänka på det :).
  • Dancia

Gammelmamma: grattis till lilla Vera! Låter jobbigt med urakut snitt bara men skönt att ni verkar må bra :).

Svar på tråden Juni-barn