• Dancia

Stjärnfrukt: men fy så kan de ju inte göra! De måste ju kolla barnets storlek också, i synnerhet när fostervattnet var normalmängd. ring och klaga.

• Dancia

NEJ!! Jag hoppas verkligen att detta bara är väldigt kraftiga förvärkar. Börjar göra rejält ont. Dock gör inte alla värkarna exakt lika ont men de kommer ofta. Känns kraftigt längst ner i magen, ut i ljumskarna och de två senaste har även känts i ryggen. Och här är vi mitt i magsjuka och sonen är inne och får dropp på grund av uttorkning då han kräkts i 4 dagar och jag är dönervös!! :( . Vill INTE föda nu!

• Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-06-12 21:00:17 följande:
    Jag är illamående och nu fått som mensvärk , kramper i magen, blir orolig. Känns inte som riktiga sammandragningar , va kan det vara ?

Blir magen hård när du får ont? När min första förlossning drog igång så misstog jag mig föratt vara riktigt dålig i magen och trodde att jag hade kramper i magen, helt olikt förvärkarna jag hade haft tidigare.
  • Dancia

Efter en varm dusch har det lugnat sig lite, men det moler på och trycker ner mot tappen och värkarna börjar nu komma igen i skrivande stund men gör iaf inte lika ont som innan duschen.

• Dancia

Lycka till ensortsmamma! Det ska bli riktigt spännande och speciellt att få höra om din förlossning sen och när bebisen har kommit ut :).

• Dancia

Själv ligger jag inlagd på BB sen igår. Det blev för mycket för mig nu med sjukan där hemma och jag bröt ihop totalt. Har kämpat igenom väldigt mycket smärtor och jobbigheter i graviditeten och nu blev det för mycket. Idag ska de avgöra om de kan ge mig en igångsättning men tyvärr ser det mörkt ut eftersom tappen är ganska fast och omogen fortfarande trots en.hinnsvepning och slempropp som åkt ut i omgångar sen igår. Vet inte vad jag ska ta mig till, har aldrig mått så här psykiskt dåligt och aldrig känt mig som en värdelös mamma, vilket jag gör nu. Vill bara ha ut bebis och sen bli mig själv igen och vara den mamma jag brukar vara.

• Dancia

De sade att de gör ett försök med gel idag, funkar det för att mjuka upp tappen så kan de ta hål på hinnorna o.s.v. funkar det inte så vill de vänta till efter helgen med vidare försök. Så nu ska jag ligga med ctg i en timme och har precis fått första geldosen. Håll tummarna för mig.

• Dancia

Hej tjejer! Tack för era tumhållningar :). Gelen gjorde susen. Jag fick riktiga värkar 15.15. En undersökning gjordes klockan 16.15 då jag var öppen 1,5 cm och lite av tappen kvar, de sa att det kanske kunde avta. Klockan 18.15 gick vattnet i en fruktansvärt kraftig värk och jag bönade och bad om att få komma in på förlossningen för att få lustgas. Jag kände snabbt att jag ville ha epidural men jag fick krystvärkar när narkosläkaren kom in så han.skickades ut och 19.17 var hon ute. En förlossning på drygt 4 timmar efter endast en geldos är verkligen inget att klaga på ;).

Lilla Minnah vägde 3360 gr och var 48 cm lång :).

• Dancia

Stjärnfrukt: Wow vilken förlossning, stort grattis!!!

Ensortsmamma: Grattis till en lyckad igångsättning och er lilla Hampus!!!

Javisst: håller tummarna för dig!

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-06-16 17:57:44 följande:
    Hur många har fått hinnsvepning där det verkligen fungerat för?

Jag fick.en.hinnsvepning med andra barnet i vecka 39+1 och dagen efter satte de riktiga värkarna igång :).
  • Dancia
    Bumman79 skrev 2012-06-26 15:06:40 följande:
    9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...

Tråkigt att de inte ens försöker :(. Min tapp var väldigt omogen (bakåtlutad, ganska fast och precis öppen för fingret) när jag blev igångsatt med en geldos och förlossningen gick ju väldigt fort och de behövde inte ens ge värkstimulerande dropp eller nånting. Hoppas att din tapp har mognat till torsdag så du kan få en igångsättning då.
  • Dancia
    jag vill men skrev 2012-06-28 17:26:50 följande:
    Är så ledsen, känner mig helt värdelös... ( även om det inte alls är så) på söndag har jag gått över två veckor. Är i princip helt omogen. Fick igångsättningstid på lördag kväll.

Finns det ngn snäll människa som kan berätta en positiv story om att bli igångsatt?? Jag har bara hört en massa negativt...

Hur kan man få tårarna att försvinna?.. 1:a barnet efter 4 års försök... Snacka om att man är känslig...

Jag blev igångsatt med en prostaglandin gel dos kl 10 på förmiddagen. Kl. 15.15 kom första riktiga värken och vattnet gick av sig själv 18.15. Sen var hon ute 19.17 så det gick väldigt fort och det behövdes inget värkstimulerande dropp eller något. Av mina tre förlossningar har denna helt klart varit den bästa, trots att de två första startade spontant och detta var en igångsättning, så jag har bara positivt att säga om det :).
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-06-28 20:46:28 följande:
    Jag blev igångsatt med en prostaglandin gel dos kl 10 på förmiddagen. Kl. 15.15 kom första riktiga värken och vattnet gick av sig själv 18.15. Sen var hon ute 19.17 så det gick väldigt fort och det behövdes inget värkstimulerande dropp eller något. Av mina tre förlossningar har denna helt klart varit den bästa, trots att de två första startade spontant och detta var en igångsättning, så jag har bara positivt att säga om det :).

Kan tillägga att min tapp var väldigt omogen och huvudet stog ganska högt upp när de satte gelen, ändå gick det så lätt och fort :)
Svar på tråden Juni-barn