• Dancia

Juni-barn

Ninnabus: å då är det ju igång! Vänta inte för länge bara eftersom det gick fort sist :).

• Dancia
    gizmolarson skrev 2012-05-22 23:24:31 följande:
    Kan säga till er som är trött nu på slutet att jag är helt överlycklig nu när jag kan gå upp på övervåningen utan att behöva vila i 5 timmar efteråt å att man orkar vara vaken en hel dag.. Tänk vad det försvinner fort..tröttheten osv..

Härligt att höra :). Längtar verkligen :).
  • Dancia

Här har det varit 28 grader i skuggan idag. Jag verkligen älskar värme i vanliga fall men nu är det ingen höjdare, speciellt inte när jag får så mycket hjärtklappningar av alla förvärkar och känner mig alldeles svimfärdig. Värst är dock nätterna då det är så svårt att få ner temperaturen i huset. Det är 19 grader ute nu strax före midnatt och 24 grader här inne. Vrider och vänder på mig och blir irriterad över att det strålar stark värme från min man som ligger närmast fönstret :P. Han är som ett element och då får jag inte något av den knappt svalkande luften utifrån :P.

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...

Jag var inne på förlossningen och fick göra Ultraljud för att kolla att sonen mådde bra på grund av att det var alldeles för lugnt i magen . På natten drog värkarna igång och dagen efter var han född, så det var snarare lugna gatan dagen innan :). Med dottern kommer jag inte ihåg, bara att jag hade väldigt täta och starka förvärkar och var inne på förlossningen dagen innan även då ;).
  • Dancia
    Lina007 skrev 2012-05-23 23:16:13 följande:
    Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.

Å vad roligt!!!! Lycka till :)
  • Dancia

Lina007: Grattis till lilla flickan! Jobbigt att föda med förkylning och hosta men skönt att du äntligen har din bebis hos dig nu :).

Fia87: Lycka till! Även om du kanske redan myser med din bebis nu också :).

Gammelmamma: håller tummarna hårt att du inte blir hemskickad idag :)

• Dancia

Här är en till som tycker att det känns som evigheter kvar. Idag har jag exakt en månad kvar till BF. Har ju väldigt mycket förvärkar men jag vågar ändå inte tro att jag får så mycket tidigare eftersom jag hade det även med andra barnet och ändå kom hon inte ut förrän 5 dagar innan BF.

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 08:42:02 följande:
    En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!

Jo den blir hård :). Men man känner inte av att det spänner på samma sätt som det gör när man får förvärkar, då känner man att den blir hård. För mig har förvärkar och riktiga värkar varit väldigt annorlunda. Med andra barnet gjorde det rejält ont redan från första riktiga värken så när det väl drog igång på riktigt var det ingen tvekan. När jag hade förvärkar kände jag hur det spände i hela magen och som mensvärk men när de riktiga värkarna kom kände jag bara en rejäl mensvärksmärta blandat med magknip och panik bajsinödighet ;). Därför kommer jag vänta på den känslan denna gång för att tro att det är på riktigt och inte luras av kraftiga och täta förvärkar :).
  • Dancia
    zenoble skrev 2012-05-24 15:52:41 följande:
    Tack hörrni, ja vi får stanna som tur är. Tycker värkarna börjar bli mer kraftiga igen så vi får se!

Men 5 cm är ju mycket, kan ju gå hur fort som helst efter det så det är bäst att ni får stanna ja :). Har ditt vatten gått? Annars kan ju en hinnsprängning dra igång det på riktigt. När jag skulle få andra barnet tog det 6 timmar att öppna mig från 1,5 -5 cm. När jag var öppen 5 cm tog de vattnet och knappt en timme senare var hon ute :).
Svar på tråden Juni-barn