Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Har nu varit på ultraljudet och läkaren sa redan innan att de kan vara för tidigt att se något. Mycket riktigt så såg man inte mycket, man kunde yttra lite lätt att de fanns något i form av en prick i säcken så jag är riktigt så långt gången som jag trodde att jag var utan när hon mätte är jag 5+ något och inte 6+3 som jag trodde så en ny tid den 9 november kl 9 fick man så nu sitter man igen och väntar som en blå dåre!

• JennieJ
    Dancia skrev 2011-10-19 14:00:08 följande:
    Tråkigt att de inte kunde se mer, men jag tror det bådar gott. De kunde iallafall se en hinnsäck :).

Jag trodde också att jag var i v.6+3 idag men de kunde inte ens hitta en hinnsäck, bara en liiiiiten antydan, fast jag har mycket hcg hormoner och de tycker att någonting borde synas. Förhoppningsvis är jag bara väldigt väldigt tidigt i graviditeten och att allt går bra ändå. Ska ta nya hcg prover på fredag och även ett nytt VUL efter det så då hoppas jag att de hittar en tydlig hinnsäck iallafall :). 
    Hejsan
    Man blir så orolig när man inte ser det man hade hoppas på!
    Hoppas de är som du skriver att du är mycket tidgare in i graviditeten än vad du trodde!
    Hur länge väntar dom på att ta ett nytt vul?
    Håller tummar och tår för dig!
  • JennieJ
    Dancia skrev 2011-10-19 15:44:53 följande:
    Tack :). De gör ett nytt VUL nu på fredag, så det är "bara" 2 dagars väntan.
    Det är ju inte så bara när man väntar med spänning!
    Får hoppas du/ni ser hinnsäcken då?
  • JennieJ

Hej alla skulle behöva råd? Jag är nog inte den enda som rökte innan man fick veta att man var gravid? Natten till igår dog en av mina närmsta vänner i en hjärntumör och man har mått så svin dåligt och behovet av en cigg gör mig galen. Men skulle så klart inte sätta en giftpinne vid mina läppar men måste hitta något som kan hjälpa? Några knep någon?

• JennieJ

Detta med lukter har börjat bli jobbigt! Dofter jag alltid gillat kan vara dofter jag nu mår illa över. Tex i natt kolla killen på mig med stora ögon och klia sig i huvudet om allt står rätt till? Hade bäddat rent i sängen och använt aprikos sköljmedel. La mig och verkligen kände hur de vände sig om och om igen i magen av doften av aprikoser! Flög upp ur sängen drog av alla rena sängkläder. Killen som börjat somna in fatta knappt när ja sa åt honom att gå upp. Han stirra medans jag bädda rent med andra sängkläder och när vi väl lagt oss i sängen igen skämta han till de lite och vi båda skratta till innan han somna om och jag själv var klarvaken och somna först vid 4 tiden på morgon så helt död idag! Ha en trevlig lördag alla!

• JennieJ

God morgon alla gravida inskrivning idag på Mvc och känns så kul och spännande! Visst har två barn sen innan men de är ca 8 år sen man var på en inskrivning så allt känns nytt. Har nu gått in i vecka 7 alt 8 och 12 veckors milstolpen närmar sig sakta men säkert ni pratar om att ta reda på könet på barnet och vad jag känner i den frågan är att jag gärna denna gång vill veta innan vilket kön de är innan själva förlossningenen. Dom två andra vänta jag till förlossningen. Men nu känns de trevligare och framför allt bekvämare med allt förarbete om man vet vilket kön de är

• JennieJ

Ni pratar om bristningar och jag själv fick inte en enda när jag vänta nr ett om man bortser dom på brösten men magen inte en enda. Men nr två fick jag över hela magen, sidorna, bena och mer än så. Men då låg han på ett annat sätt som gjorde att magen växte mycket mer.

• JennieJ

Kul att läsa att så många har fått se de lilla hjärtat slå! Hoppas på desamma nästa onsdag när ja ska göra mitt ultraljud att de är ett vackert hjärta som slår förfullt. Har inte skrivit här inne på länge då jag är riktigt dålig hela tiden. Spyr i tid å otid trotts illamåendetabletter utskrivna, ont som sjutton i magen och ryggen och via undersökning fått veta att urinblåsan och livmodern bytt plats vilket sker hos 15% av kvinnor som fött barn och där med flödar inte blodet lika lätt vilket gör att de gör riktigt ont. Trött dygnet runt och sover ca 15 timmar per dygn, tarmarna bråkar och trotts jag fått laktolos utskrivet och en annan medicin så blöder jag från tarmarna då jag är förstoppad och de spricker i blodkärlen, ont i brösten och dom läcker bröstmjölk trotts de var 6 år sen jag sluta amma! Har även fått hela ansiktet fullt med finnar för vara exakt så 14 st äckliga finnar, tandköttet blöder och tappat massa hår, mår illa så fort min 7 månader valp går förbi då jag inte klarar lukten av hund, och infektion mellan skulderbladen pga av liggläge i snart 2 veckor. Summan av kademumman njuter jag tyvärr inte över graviditen för tillfället där med önskar jag inte heller bort den men vill bara kunna stå på bena och leva som normalt med mina barn och man! Åh de var skönt att få klaga lite då jag tycker ärligt synd om mig själv!

• JennieJ

Tack havsjungfru jo jag hoppas de går över snart är i vecka 8 alt 9 nu och har jag tur mår jag bättre snart för detta är inte hållbart men har en sådan tur att barnen är 6 och 11 år så dom har lite förståelse och brukar lägga sig jämte och mysa mellanåt vilket gör att tårarna rinner. Så grymt känslig just nu. Gråter aldrig i vanliga fall men nu kan jag vakna av att jag även gråter i sömnen då jag drömmer så konstigt hela tiden. Minns mina drömmar varje morgon vilket är konstigt då ja nästan aldrig annars kommer ihåg dom.

Svar på tråden Juni-barn