Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Rocketqueen - förstår att det känns retligt! Man tycker att man är "schysst" och ger kroppen en chans och då vill den helt enkelt inte. Jag TROR att jag har lite förvärkar men jag vet som sagt vad inte. Magen blir hård och lite lite ont gör det, liiiiiite molvärk också. När magen blir hård gör det ibland ont i ryggen också. Förvärk??

• MissFörstånd

Välkomna hit!

Fick precis veta via en grupp på Facebook att förlossningen här är knökfull! Så nu drar det säkert igång på riktigt.

• MissFörstånd

Lenis - det är Falun vi ska till.

Jenchen - ja vi måste fixa barnvakt eller vänta på barnvakten och sen har vi 40 min (snabb körning) till fl.

Lucian - tror att det ska kollas även om det bara sipprar för då är det ju mer eller mindre öppet till bebisen och det är ju för infektionsrisken man ska kolla. Vattnet luktar nog lite så, ja. Tror fl jämförde med typ havsvatten .

Molvärken är tillbaka liiiite iaf.

• MissFörstånd

Bumman - Näe inte övertid kanske, men man är så sjukt inställd på sitt datum även fast alla säger att man inte ska vara det. Jag känner mig knappt gravid, bara tjock och vääääldigt osmidig

• MissFörstånd

Emma - visst är det skumt?! När jag går Förbi bebisens saker så tänker jag inte att det kommer att användas utan att det mest förvaras där. Konstiga tankar.

Magen blir hård ganska mycket nu meen det gör ju liksom inte jätteont

• MissFörstånd

Ja hade jag varit du hade jag varit skitförbannad och krävt en förklaring till varför de inte sätter igång. Min kusin gick över 17 dagar och det blev ingen positiv upplevelse. Läkarna bad om ursäkt efteråt, men vad hjälpte det?!

• MissFörstånd

Hennes förlossning blev en katastrof för att bebisen var alldeles för stor för en vaginal förlossning. 56cm 5500 gram. De hade aldrig sett någon gå sönder så mycket någon gång innan, de kunde inte räkna till hur många stygn de hade sytt. Med andra barnet blev hon beviljad snitt på en gång.

• MissFörstånd

Uddabus - detta var hennes första och hon hade stort sf-mått och jag tror att de misstänkte stor bebis vilket gör det ännu svårare att förstå att de inte satte igång henne men då sa de att så länge mamma
    Och bebis mår bra så gör de inget. Du behöver nog inte vara skraj om de inte
    Misstänker stor bebis. Men säg att du är
    Orolig så de mäter på alla Möjliga sätt!

• MissFörstånd

Du får nog lägga undan ditt snälla jag nästa gång och kräva! Som du skev förut också att de kändes stressigt, det är inte rätt mot dig! Du har också rätt att känna dig trygg och sedd även fast det är tredje barnet.

• MissFörstånd
    Uddabus skrev 2012-06-17 16:56:07 följande:
    Mm men inte alltid så lätt när man vet att dem har massvis att göra osv

För stor är han nog... Kanske inte över 5 kg men minst 4,5 iaf...
    Nej jag både vet och förstår, men varför ska alla andra vara viktigare än dig? Du är också viktig! Försök att stå på dig.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
Svar på tråden Juni-barn