Inlägg från: Uddabus |Visa alla inlägg
  • Uddabus

Juni-barn

Vill bara säga grattis till alla som fått barn o till er andra som fortfarande väntar så är det iaf väldigt nära nu...

Ni behöver ju inte gå lika länge som mig får jag hoppas... 42+5 alltså...

O här är oxå samma... Har knappt gått ner något alls ännu. Fast Charlie bara är en vecka imorgon så vill man ha gått ner lite iaf...

Fast idag känner jag mig äntligen lite piggare...

Har glömt berätta att dem trodde att jag fått lungemboli ( propp i lungorna) så i fredags var det totalt kaos med att dem satte mig på akuten med en 2 dagars bebis på delat rum dessutom så jag bröt fullständigt ihop efter en stund o skällde ut dem alla efter noter o gick utan att ta fler prover än dem på bb...

Vilket resulterade i att jag fick åka in o göra skiktröntgen osv.. Ännu mer tok från akuten så jag skällde på dem igen o gick upp till bb o bröt ihop. Eftersom jag inte fick amma på 4 timmar var jag tvungen att ge ersättning.

Bb personalen tog hand om allt o gulligare personal fanns inte..

Vi åkte in halv ett för pku test osv o var inte hemma förrän halv elva på kvällen...

Då hade min kära svägerska o bror fixat god mat till oss... Dukat fint med tända ljus i jag fick alkoholfritt bubbel " vin"

Så fina dem är :)

• Uddabus

Åh va spännande Sweet life :) hoppas att det är på g nu...

Har ni fixat med barnvakt ???

• Uddabus

Jag hade som tur inte proppar i lungorna... Dem tror att jag dragit på mig en infektion...

Varför dem misstänkte detta var för att tappade andan o orkade knappt gå 30-50 m utan att vila.

Direkt efter förlossning så var det bara 10 m sen så flåsade jag efter luft...

• Uddabus

Hade jag vetat att charlie vägde 5264 så hade jag nog inte vågat föda vaginalt...

Bad om kejsarsnitt vid krystvärkar men det kunde dem inte ge mig o jag bara- jag vet ju det men det var skönt att få säga iaf... Haha

• Uddabus

Jag fick Eda som inte tog alls o en påfyllning på den efter 50 min så tog den lite lite iaf... Sen bricanyl 2 ggr för min kropp jobbade sjukt intensivt så lilleman blev påverkad av värkarna

• Uddabus

Ja jag tycker oxå det är skönt med fler som har stora bebisar..

Är det fler i tråden som fått bebis på 5 kg?

• Uddabus

Jag blev igångsatt... Med att dem tog hinnorna.

Sen kom mina värkar igång sakta men säkert... Känner du att dina värkar kommer mer o mer så avstå syntetiskt dropp... Min åsikt...

Min förlossning var super bra fast det blev väldigt intensivt o lite kaotiskt i slutet..

Men allt gick bra o jag gick över 19 dagar tills dem satte igång mig...

Han vägde 5264gr o var 55 cm lång med huvudmått på 37,5 cm....

Fråga vad du vill veta eller undrar över

• Uddabus

Har två självstartande från början o denna tredje ville inte alls...

Jag sa inte att man måste avstå osv... Hade inte min kropp inte startat ordentligt av att ta hinnorna så hade jag oxå varit tvungen att ta syntetiskt dropp... Men helst inte...

Sista utvägen typ

• Uddabus

Mindre ont vet jag inte men kroppen får jobba ostört alltså utan syntetiskt igångsättande...

Prövade med tre hinnsvepningar innan men startade inte för det...

Mina andra barn har startat 40+6 o 39+5 så det är ju lite skillnad på 42+ 5

• Uddabus

Fram till 42+6 får man gå till här nere. O sen har det med art göra hyr bebisen mår osv... Man kollar Ctg,fostervatten. Blodflödet i navelsträngen o moderkakan...

• Uddabus

Jo man tycker ju det men inte i mitt fall konstigt nog... Dem visste ju att han låg på minst +21% i v 34 alltså redan då vägde han 2800gr...

• Uddabus

Snart har ni alla era underbara bebisar i famnen... :) håll ut dem är här snart...

Är det någon som känt under graviditeten att fan jag vill ju ha fler.. Det kan inte vara sista bebisen nu... O känner även så nu när lille Charlie är här...

Konstigt egentligen eftersom jag alltid innan sagt att jag aldrig vill föda barn igen osv

• Uddabus

Vad tror du sj? :) oftast brukar man veta efter ett par timmar med värkar... Att dem känns mer o kommer tätare

• Uddabus

Gör andra saker som gör att ni inte tänker på att det är övertid...

Visst kunde jag oxå vara trött på det ibland men när jag tänker efter så var det super bra att han kom när han kom...

Våra barn fick ha sina skolavslutningar o inskrivning på simskola osv... Min sambo tar ut 10 pappadagar o sen 5 veckors semester på det... Det är fan lyx...

Eller han tar ut sina sista pappadagar för sin dotter på 6,5 år o sedan semester oxå...

• Uddabus

Grattis till alla bebisar o ni som
    Fortfarande väntar det är snart er tur...

Kämpa på o kram på er

Svar på tråden Juni-barn