• Dancia

Juni-barn

Jag är äntligen hemma efter en lååång dag och kväll på förlossningen. Jag mådde jättekonstigt när jag gick upp imorse och när jag kollade mig i spegeln hade ansiktet svullnat en hel del. Efter frukosten och en liten stund ute i friska luften hade jag fortfarande inte riktigt vaknat kändes det som. Jag ville bara ligga på soffan. Fick även jobbig huvudvärk och kände mig väldigt yr. När det bara blev värre och värre under dagen så ringde jag förlossningen som ville att jag skulle komma in. Blodtrycket var bra och bara lite spår av äggvita i urinen vilket är helt ok, så inga tecken på hf förutom symptomen.

Jag fick läggas in för observation och lämna prover. Hade blod i urinen och ett väldigt dåligt blodvärde och dåligt järnvärde. Mitt hb låg på 100 för 5 dagar sedan och idag låg det på 91. De tyckte att jag kunde stanna kvar över natten men eftersom mitt blodtryck m.m. såg bra ut så valde jag ändå att åka hem. Nu ska jag bara vila massor och på måndag har jag fått tid för järndropp. Hoppas att blodvärdet blir mycket bättre med det.

• Dancia

Elskling: Det låter inte som att det är helt vanliga förvärkar du har men bästa sättet att ta reda på det är att ta värktabletter och ett varmt bad. Är det bara förvärkar så brukar det stanna av men är förlossningen på G så brukar det öka. Som någon annan sa, du kan åka in till förlossningen när du vill, speciellt om du känner att du behöver bättre smärtlindring.

• Dancia

Har precis fått min första omgång med järndropp. Fy vad det kostade pengar! De injektionerna som jag köpte nu kommer räcka till 3 omgångar. Jag ska få en ny omgång på torsdag, och sen en på måndag antagligen. Sen vill de se när jag föder, dröjjer det ett par veckor till efter det så måste jag kanske köpa mer. Men men, ska jag kunna sitta/stå och gå nånting och inte må så här dåligt så måste jag. Nu hoppas man bara ännu mer på att bebis kommer tidigare. Nästa vecka hade varit perfekt :).

• Dancia

Pojkarnasmamma85: Jag håller tummarna för att det är på riktigt nu :)

• Dancia
    Havsjungfrun skrev 2012-05-28 16:57:00 följande:
    Danica: Är det inte med i högkostnadsskyddet? Det är inte Lergigan Comp heller vilket gör att om man som jag måste äta dem en hel graviditet så går det några tusenlappar. Undrar om det hade varit samma om det var män som var gravidilamående...

Jo det är med i högkostnadsskyddet, men min lista låg på 0 idag så jag har ju ända upp till 2400 kr som ska betalas innan det gäller. Blev nästan en tusenlapp idag och blir väl detsamma nästa vecka. Ja Usch ja, jag har också lagt en hel del pengar på de där lergigan tabletterna genom hela graviditeten, och en massa panodil och tabletter mot magkatarr, penicillin ja...listan kan bli lång :P. Men det är ju tur att detta går på högkostnadsskyddet iaf.
  • Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?

Jag ska be om en hinnsvepning av min BM nästa måndag då jag är i vecka 38+0. Tror inte hon kommer protestera eftersom jag har sådan fruktansvärd foglossning och förvärkar och får järndropp regelbundet för att över huvud taget kunna vara människa. Ju tidigare förlossningen sätter igång ju färre dropp behöver jag. Nu hoppas jag bara att blodvärdet hinner stiga ordentligt innan dess.
  • Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 21:20:29 följande:
    BM besök

.Allt såg bra ut. hon var inte säker på att huvudet låg neråt men efter en vaginbal undersökning så var hon säker, huvudet är dock fortfarande rörligt.

Men dottern fixerades först några dagar innan bf så...Hon kände precis som jag själv gjort att tappen var mjuk och ganska kort =) Alltid något.

Så om två veckor är jag i v 37+4 och kanske kan få hinnsvepning! Jag har ju sån foglossning så jag kan ju ej gå framåt längre.

Annars är jag tung, fet, lite deppig och ibland helt lyrisk och lycklig! 

Att tappen är mjuk och kort är ju ett gott tecken och gör chanserna större för att du ska kunna få en hinnsvepning om två veckor :). Hur lyckas du känna tappen själv och avgöra hur den är? Jag försökte känna idag men kan absolut inte känna hur lång den är då den sitter långt bak, men den kändes väldigt mjuk iaf.
  • Dancia

LillaGrynet: alltid värt att prova :). Passa på att massera bröstvårtorna i ca 15-20 min efter också och sov sen gott så kanske det sätter igång :).

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-30 23:57:14 följande:
    Ja nu är man ju beredd på att testa allt för att slippa gå över å få ut den lilla bebben:)

Ja verkligen, jag kommer också försöka med allt det där efter måndag nästa vecka, då startar operation vräkning ;).
Svar på tråden Juni-barn