Juni-barn
Jag är äntligen hemma efter en lååång dag och kväll på förlossningen. Jag mådde jättekonstigt när jag gick upp imorse och när jag kollade mig i spegeln hade ansiktet svullnat en hel del. Efter frukosten och en liten stund ute i friska luften hade jag fortfarande inte riktigt vaknat kändes det som. Jag ville bara ligga på soffan. Fick även jobbig huvudvärk och kände mig väldigt yr. När det bara blev värre och värre under dagen så ringde jag förlossningen som ville att jag skulle komma in. Blodtrycket var bra och bara lite spår av äggvita i urinen vilket är helt ok, så inga tecken på hf förutom symptomen.
Jag fick läggas in för observation och lämna prover. Hade blod i urinen och ett väldigt dåligt blodvärde och dåligt järnvärde. Mitt hb låg på 100 för 5 dagar sedan och idag låg det på 91. De tyckte att jag kunde stanna kvar över natten men eftersom mitt blodtryck m.m. såg bra ut så valde jag ändå att åka hem. Nu ska jag bara vila massor och på måndag har jag fått tid för järndropp. Hoppas att blodvärdet blir mycket bättre med det.