Inlägg från: Annelie81 |Visa alla inlägg
  • Annelie81

Juni-barn

Uddabus- nej då, vi skall inte snacka mer om det! Ville bara veta vilken som var bäst! Nu vet jag! :)

Hoppas att du snart mår bättre !!!

• Annelie81

Hej hopp! Även jag går in i v.39 idag (38+0)...Sov riktigt dåligt inatt då jag misstänker att en skvätt vatten läckte ut. Därefter låg jag bara å vänta på mer....men icke....så jag vet inte om det var vatten...Dock fick jag min första förvärk? strax efter läckaget....mensvärk liknande som gav med sig efter en stund. 

Lämnade sonen på skolan, åkte hem och sov till elva. Skönt med ledighet! Nu har jag bara suttit framför datorn, druckit en kopp kaffe och ätit en super god rabarbermuffin!!!!  

Väntar väl fortfarande på att det skall rinna till....  

• Annelie81
    Emma78 - tack för tipset! Var in och kika och såg att jag kunde regga min gravpenning och föräldrapenning (när jag har ett personnr på bebisen) så att de betalar min tjäsntepension under tiden...kanon!
  • Annelie81

Godmorgon! Alltid lika kul att logga in på morgonen för att se vad som hänt! Här är det 11 dagar kvar!  
    När jag var på toa upptäckte jag till min ilska att katterna tuggat på den uppblåsbara skötbädden.....MORRRRRR....(jag vet, dum får va man va som köper en sådan....) Skall ta mig till Big baby i Häggvik och köpa en ordentlig och dyr variant!
    Jag hade tänkt att detta skall bli den sista shoppingen innan bebis...så idag skall det handlas hem allt man kan tänkas behöva i en månad!

Ha en underbar dag!!! 

• Annelie81

Jag känner inget heller....
    Men jag är REDO...allt är klart! så han får gärna dyka upp när som helst 10 dagar kvar.... 

• Annelie81

Grattis Elskling!!!!! Antar att du var öppen rejält när du väl åkte in eftersom du haft förvärkar så länge?

• Annelie81

Godmorgon....(8 dagar kvar..)Här är det fortfarande inga känningar...men lika glad för det är jag! Tror inte att man måste ha massor av förkänningar...Hade inga med sonen utan vips på morgonen så satte värkarna igång!
    Jag tror han behagar komma ut på onsdag....Har bara den känslan!

Nu skall det bakas hamburgerbröd.....Ha en skön måndag!

• Annelie81

Godmorgon! (6 dagar kvar)...hade tippat på att lillebror skulle komma idag men...nä...tror inte det! Jag och min man firar bröllopsdag idag och jag tänkte vara lite romantisk och skicka med vår låt i ett sms...men jag är inte teknisk alltså...Någon som vet hur jag gör? 

• Annelie81
    PojkarnasMamma85 - men herregud...du borde ju vara öppen 10cm när du kommer in Har du varit och kollat dig något? 
  • Annelie81

Hej hopp alla! Måste ju bara fråga- har alla klart med namn till sina bebisar? Vi har nya namn varje vecka som vi gillar men sen ändrar vi oss...Den här stackaren får nog heta "lillebror"!  Vi har 10 namn som vi gillar men inte tillräckligt för att fastna och bestämma oss för ett.....hmmm

• Annelie81

Hej!! Är det när slemproppen gått som man inte får bada? Men i värk syfte är det ok? Jag haft värkar sen 13 men dock 6-7 min emellan och de håller i sig i ca 1 min ....kände nu att det blev blött mellan bena och ut kom något slemmigt! Kan jag lägga mig i badet tro??

• Annelie81

En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon!
    Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

• Annelie81

Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!

• Annelie81

Ja det är tydligen kaos just nu på platser även Uppsala sa dem...men det kan hända mycket bara på några timmar! Det löser dig säkert!

• Annelie81

84maria och AAEV- antar att ni föder barn nu...det var ett tag sen ni var inne ;) håller tummarna!!

Svar på tråden Juni-barn