Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Lina007 skrev 2012-01-09 20:27:38 följande:
    Idag så har vi ÄNTLIGEN varit på det efterlängtade RUL'et, gissa om arbetsdagen fram till kl 15 gick sakta!?
    När alla mått var tagna så fick vi veta att det med 90% säkerhet är en lillasyster som tumlar omkring inne i magen! :) Så, nu har vi provat på både och; med sonen fick könet bli en överraskning till förlossningen och denna gång ville vi ta reda på könet dels för att veta om vi behöver köpa lite andra kläder.

Jag har alltid "önskat" mig en son som första barn och en dotter som andra, men kan lova att en lillebror hade varit minst lika välkommet (pojkar kan jag ju ;) )

Så, det verkar som att jag blir kvar i denna tråd ändå. :)

Nu vill jag ju bara att veckorna fram till åtminstone v.25 ska rusa fram, den här tiden går såå sakta tycker jag... När RUL'et är gjort är ju det mest spännande, under denna period av graviditeten, avklarat. :P

Hoppas allt är bra med er andra!
    Vad kul grattis! har med en pojke och har bara en känsla av att det är en tös i magen. Det tar vi nog reda på onsdag på RUL :) men visst känns de bra om man får reda på att det är ett annat kön så man kan fixa lite mer "tjejiga" kläder osv? mest så jag tänker annars spelar det verkligen ingen roll :)
  • zenoble

busbus: Lycka till kramar!

Nilee: allt kommer gå bra ska du se. Glad

Är också i v.20 imorgon på rul (19+2). Men har ju sett den lilla en gång tidigare så det känns bra :) Lutar nu åt att vi ska ta reda på könet för jag är så förbannat nyfiken! Om vi gör det så ska vi nog inte berätta det för någon (säger bara att vi inte tog reda på det).

Ang. blöjor så måste jag säga att jag tyckt libero varit bäst sen han var liten, tätast också! Så det får det nog bli denna gången med.

Ha en bra dag alla fina mammor {#emotions_dlg.flower}

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-01-10 09:46:55 följande:
    Framflyttad en vecka...
    Med bf eller med veckoräkningen?  tog du reda på kön? =)
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-01-10 09:49:14 följande:

I morgon eftermiddag ska jag in på extrakontroll hos BM pga sammandragningar och konstiga flytningar. Vi pratades vid i telefon i morse och hon misstänkte att slemproppen hade gått. Så förutom ett obligatoriskt möte efter lunch så blir det vila och ryggläge för min del i dag.

Grattis till er som gjort RUL och fått se era underverk, har nog sett de fina bilderna i bildtråden. Lycka till till er andra som gör RUL i dag och under veckan Glad 

precis som jag.. men min bm tyckte jag skulle ringa gyn bara om jag fick mycket sd. Ska du undersökas också? lycka till i alla fall!
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-01-10 10:06:41 följande:
    Tack Zenoble!

Det är gynundersökning som ska göras om jag förstog henne rätt. Blev det värre under dagen eller började blöda så skulle jag ringa gyn i dag (vecka 19+5) eller förlossningen i morgon. Hon visste inte vem som skulle ta emot i så fall eftersom jag var "gränsfall". Har du blivit undersökt?
    Jaha får hoppas det inte blir värre då! Nej har inte blivit undersökt men har inte heller ringt gyn för jag tycker att mina sammandragningar inte kommer lika ofta längre.. Men förra veckan då jag hade mycket tror jag att slemproppen gick i två omgångar. Tror inte det är någon fara för mig. hoppas allt ser bra ut för dig idag!
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-01-10 14:36:19 följande:
    De övar inför NUPP i kalmar så 2011 blev jag erbjuden och tackade ja. 2010 var jag också gravid men då gjordes inget tidigt UL på mig. Så det är nog nytt för förra året tror jag.
    Jag har också gjort i kalmar, var gravid 2010 och blev erbjuden den tidiga även då, det var i början på året..  Konstigt att inte alla fick det!
  • zenoble

också varit på rul i morse och sett det lilla hjärtat, som är en pojke till :) så skönt det känns nu.. moderkakan i bakvägg så därför jag känner bebis så himlans mycket nu. Glad Kan ju också slå fast att alla test jag gjort och hur jag mått hittils denna graviditet stämmer inte då det skulle vara en flicka enligt det. Allt är helt annorlunda denna gång och ändå är det samma kön :)

Elvis mamma: vad skönt att allt såg bra ut, hoppas det förblir så då!

Jag har inte gjort någon undersökning men är också säker på att min slempropp lossnat. Men har inte haft några symptom förutom sd som blivit bättre efter jag varvat ner lite så jag tror inte det är någon fara.. odlingen hittades inget på heller, skönt.

• zenoble
    Nilee skrev 2012-01-12 04:55:38 följande:
     vad mysigt, grattis :) 
    grattis själv :)
  • zenoble

lycka 4: jag hade igår innan rul en ganska stark känsla av att det var en tös i magen, men igår på rul när hon satte igång bilden tänkte jag bara, det är en kille. Sen på slutet kollade ju hon och sa det. Så fel man kan ha ändå! Glad med sonen var jag säker på att det var en pojke.

dancia: åh vad jobbigt! hoppas du får några bra besked och kan lösa det på nåt sätt, det måste ju gå!

• zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-01-12 16:45:03 följande:
    Har varit så dödligt trött å deprimerad på slutet å idag fick jag svarat på varför, kraftig järnbrist vilket jag fick veta av en slump när jag var på VC pga en öroninflammation. För några veckor sedan var mitt HB perfekt å väldigt högt så verkar som de kan svänga himla fort. Förra graviditeten hade jag bra värde hela graviditeten. Någon som vet hur fort de stiger av tillskott?
    usch stackare att du inte visste det tidigare! brukar ta ett par veckor, om det inte är extremt lågt då kanske du känner dig bättre redan efter en vecka. hoppas det Glad
Svar på tråden Juni-barn