Juni-barn
Danica: Utför alla 3D UL?! För står inget på deras hemsida som jag kan hitta..
Danica: Utför alla 3D UL?! För står inget på deras hemsida som jag kan hitta..
Danica: 500 kr kostar ett könsUL.. Ska ringa o kolla om dem gör 3D
Härligt att många mår ganska bra och ni som har foglossning from hell.. Stackars er!
Har funderat lite om jag får graviditetspenning beviljat vilket jag troligtvis får.. Hur funkar det med dagis då för min son? Någon som vet!? Har han rätt att behålla sin dagistid?! Gå på ordinarie schema?
Ok, men någon som vet vart man ringer och tar reda på vad som gäller.. Är det kommunen eller försäkringskassan? Tänker inte fråga på dagis för då kommer jag få svaret att ha honom hemma Dem har just nu 22-24 barn på min sons avdelning.. Så han kommer få gå 8.00-11.00 efter sommaren.. Vilket jag tycker är värdelösa tider.. Får komma till dagis efter frukost o hämtas precis innan lunch.. Tycker det systemet är sjukt.. Vet många barn som vart ledsna för att inte få äta ihop med kompisarna när dem känner matlukten å allt.. På vissa dagis får man ha sina barn 5 Tim å 3 dagar i veckan när man går 15 Tim tycker det verkar mkt mkt bättre...
Önskar att jag stannat hemma idag också å inte lämnat sonen på dagis.. Istället blev det jobb 07-19 så bara 5 timmar kvar å jag håller på att avlida av smärta i rygg å rumpa av att bara sitta å vänta ut tiden för att få komma hem å fredagsmysa.. Mitt jobb är väldigt mkt stillasittande och mkt tunga arbetsmoment när man gör når.. Att vara stillasittandes kan många ggr vara värre tycker jag.. Har ont i hela kroppen å ska jobba hela helgen lör å sön 07-19 oxå.. Orkar faan inte mer rent ut sagt å inte kan jag sova på nätterna heller ligger vaken i timmar varje natt.. Särskilt om jag vet att jag ska upp å jobba då jag verkligen spyr på mina långa arbetspass.. är på pissigt humör idag måste få gnälla av mig!:-P
Danica: Det är fruktansvärt med så långa pass!! Jobbade halvtid 3 v 6 Tim istället för 12 Tim och det kändes helt perfekt å något som jag klarat utan att känna mig mörbultad.. Men det är väl bara å kämpa på.. "andra människor" tycker ju att jag har det perfekt som bara jobbar i snitt 3 pass i veckan.. Men jag önskar inget hellre än att jobbat fler pass å mindre timmar åt gången.. Den ledigheten jag får av att jobba så långa pass är inte värt det för jag är ändå fullkomligt slut efter att jobbat 36 Tim på 3 dagar så ligger helt utslagen på min lediga tid å orkar inte göra nått.. Usch va gnällig jag är idag!:-P
För å prata om nåt roligare så har jag på mig mitt halsband med en "bjällra" som jag hade när jag vänta sonen o verkar som denna bebben gillar ljudet för hon/han rör sig som sjutton.. Kommer inte ihåg va sånt halsband heter.. Nån som vet eller har nåt liknande?!
Gammelmamma: Va kul att bli mormor och mamma på samma år
Imorse innan jag skulle iväg med sonen till dagis så sa han
- Mamma, är bebisen liten nu?
- Ja, ganska så liten svara jag
- Men mamma jag vill att den ska bli stor och växa ut nu
Sen klappa han mig på magen och sa känner bebisen mig nu?!
Så mysigt å gulligt sagt tycker jag
Gammelmamma: Förstår att det inte kan va lätt alla ggr å att ni fått prata en del du och din dotter.. Mkt känslor kan jag tro?!
Måste va jobbigt för er båda?!