• MammaIna88

Kan man bo 5 pers i en trea?

Vet inte om denna ligger i rätt kategori men.. Behöver lite åsikter. För två månader sen kom jag och min sambo överens om att börja bebisverkstan 3:an. Vi trivs med familjelivet och har alltid velat ha tre barn. Båda vi längtar och lyckan var total för båda när vi bestämde oss. För 1 månad sen fick vi beskedet att vi fått vår drömlägenhet! En nybyggd trea med havsutsikt och jag är så lycklig! Jag vill i framtiden ha ett hus men i FRAMTIDEN! Kanske om 8-9 år? Vill verkligen bo i den lägenheten vi fått då jag ÄLSKAR den men vill samtidigt så gärna ha ett tredje barn nu också. Men är orolig över att det blir för tr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 12:23
    Men är orolig över att det blir för trångt!
    Finns ju sängskåp men vill veta vad tycker ni? Kan man bo fem pers i en trea länge?

• Svar på tråden Kan man bo 5 pers i en trea?
  • JessicaK76

Det finns trevåningssängar, kanske kan vara nåt när 3an flyttar ut från ert sovrum. Annars hänger det nog på hur stora rummen är.

• Mamman02

Vi har bott 5 personer i en 3:a på 67 kvm.
    Tonårssonen eget rum, två barn delade rum och jag och mannen sov i vardagsrummet.
    Det jobbigaste var att det bara fanns en toalett. Det kändes som att det alltid var nån där inne...
    Det funkade att bo så ett tag, men hade aldrig hållt flera år.

• MammaIna88

Den är 70kvm med stooor altan o uteplats de är ej inräknade. Ena sovrummet är väldigt litet dock. Får plats en dubbelsäng, thats it

• Luullis

Absolut! Vi bor tre barn och två vuxna i en 3:a på 80 kvm. Lite fantasi och smart förvaring så löser man det mesta. Eftersom att vi ska sova i vardagsrummet sen så kommer vi även bo kvar vid ett ev. fjärde barn.

• pluvdo

Jag tycker det dels beror på hur stor lägenheten är, dels på hur stora de olika rummen är och dels hur stor åldersskillnad det är mellan barnen.

• Åsa

Jag känner en trebarnsfamilj som bor i trea.  Tjugofem kvadrat större än er dock. Och tvåbarnsfamiljer som bor i tvåor. Beror på planlösning, antal prylar, inredning och inte minst hur man själv upplever situationen. Det är väl lätt att påverkas av andras åsikter. I innerstan är det inte ovanligt och det påverkar säkert också att det ses som mer "normalt" där medan jag gissar att det ses som smått excentriskt i villaförorter med större kvadratemetervanor. Ni får känna efter. Varför inte ta detta boende nu när det känns perfekt och ompröva om ni skulle känna att ni ville ha större om några år?

• Mamman02
    MammaIna88 skrev 2011-09-26 12:35:54 följande:
    Va det ba det med toaletten som kändes jobbigt?
    Det med toaletten var det som kändes mest akut. Vi bodde som tur var inte där så länge. Förvaring kan vara ett annat problem. Om ni bara får plats med en säng i det lilla rummet, hur löser ni det med garderober/byråer?
  • MammaIna88

Barnen är små. Pojken är 4, tösen är 15 månader och så planerar vi en till men pojken vill ju ba sova med oss i sängen ändå :-P vad skönt o höra att det kan funka utan att det känns föööör jobbigt då jag så gärna vill bo kvar. Kämpat som en dåre för att få den lägenheten men vill som sagt ha trean med. Kan någon komma med lite mer tips på möblering?

Svar på tråden Kan man bo 5 pers i en trea?