• MrsLondon

När började ni arbeta igen?

Som rubriken lyder. När började ni mammor arbeta igen efter förlossningen? Och vad arbetar ni då med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-15 12:38
    Tack för alla svar =)

Jag och min sambo funderar nu på om jag ska vara hemma från och med mars fram till september och bara missa en kurs i skolan. Han ska plugga vidare heltid. Den av oss som får arbete under sommaren får arbeta, och den andra vara hemma =)

Lång kvar till februari, men skönt att en plan för framtiden är satt i alla fall. Ta hand om er!
    //London

• Svar på tråden När började ni arbeta igen?
  • MrsLondon
    finskaflikkan skrev 2011-09-27 12:18:10 följande:
    med första inget jobb.
    med andra efter 3veckor.  
    Shit, tre veckor? =) Vilken supermamma! Gick de bra? Vad roligt.
  • finskaflikkan
    MrsLondon skrev 2011-09-27 13:08:57 följande:
    ja de gick jättebra att jobba. 
    Avslaget sluta efter 2veckor.
    Pappan va hemma och föräldraledig.

• MrsLondon
    finskaflikkan skrev 2011-09-27 13:11:06 följande:
    ja de gick jättebra att jobba. 
    Avslaget sluta efter 2veckor.
    Pappan va hemma och föräldraledig.

Vad härligt =)
  • moster helen

Jag började jobba 75% när hon var 8 månader o då var hennes pappa hemma i tre månader o nu är jag hemma igen tills hon blir 18 mån har vi planerat. Hon är ett år nu. Jobbar som sjuksköterska.

• lejonhuvud
    MiScHoOo skrev 2011-09-27 01:30:26 följande:
    har bara fått sena missfall och har inte velat vara sjukskriven längre än en månad att återhämta mig, nu är jag gravid och har uppnått överlevnads stadiet och jag kommer att genomgå ett kejsarsnitt pga jag kan inte förlössas normalt och planerar bara ca 1-2 månaders mammaledighet.
    Har förstått att du har varit barnlös rätt länge, väljer du verkligen jobbet istället för ta hand om ditt efterlängtade barn? 
  • Vintergatan

Jag började jobba extra när barnet var 2 månader. Det var bara 4 timmar någon dag då och då på helgen. Nu är hon snart 3 månader och nu ska jag jobba 2 st söndagar i månaden fram till jag ska börja jobba "på riktigt" igen. Jag jobbar som personlig assistent.Om det är möjligt ekonomiskt så vill jag vara hemma tills barnet är ca 15 månader. Med första barnet började jag jobba heltid när hon var 5 månader. Jobbade så i en månad för att komma ut lite medans pappan var föräldraledig. Sen var jag hemma med barnet igen tills att hon fyllde 1 år då började hon på förskolan.

• Krake
    lejonhuvud skrev 2011-10-14 18:32:18 följande:
    Har förstått att du har varit barnlös rätt länge, väljer du verkligen jobbet istället för ta hand om ditt efterlängtade barn? 
    Hade du sagt så till en man?
    Moster, inte monster.
  • KMJ
    MrsLondon skrev 2011-09-27 13:08:57 följande:
    Vad är det för supermammigt med det?
  • Krake

TS! 

Jag är doktorand (forskar i historia) och hade egentligen inte ledigt alls. Men det blev inget direkt vettigt gjort förrän efter ca 3 månader. Dock var det andra saker som kom emellan också, en lång resa och en flytt plus renovering, så det var inte bara barnets "fel"

Moster, inte monster.
Svar på tråden När började ni arbeta igen?