• MrsLondon

När började ni arbeta igen?

Som rubriken lyder. När började ni mammor arbeta igen efter förlossningen? Och vad arbetar ni då med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-15 12:38
    Tack för alla svar =)

Jag och min sambo funderar nu på om jag ska vara hemma från och med mars fram till september och bara missa en kurs i skolan. Han ska plugga vidare heltid. Den av oss som får arbete under sommaren får arbeta, och den andra vara hemma =)

Lång kvar till februari, men skönt att en plan för framtiden är satt i alla fall. Ta hand om er!
    //London

• Svar på tråden När började ni arbeta igen?
  • MiScHoOo

Min man jobbar natt och jag kväll. Vi får hjälpas åt. Har varit sjukskriven hela denna graviditet.

• Havsjungfrun

Första barnet var 13 månader och andra 11 månader när pappan tog över. Är lärare så det var anpassat efter terminsstarterna.

• vittra

Efter första barnet hade jag inget arbete utan studerade på distans så jag hade henne hemma, hon var över 2 år innan jag började jobba. Men efter andra började jag jobba extra någon eller ett par kvällar i veckan när hon var 8-9 månader. Nu är hon 13 månader och jag har arbetat halvtid i drygt en månad. Pappan är naturligtvis med henne då jag är på jobbet. Kommer förmodligen inte arbeta mer än halvtid nu under hela deras barndom, det passar oss utmärkt och vi klarar oss mycket bra på det ekonomiskt.

• vittra

Just ja, jag arbetar med barn och ungdomar. Just nu är jag på en fritidsgård så det är i princip bara kvällar, kunde inte bli mer lämpligt

• Llimen

Dottern föddes i oktober. I mitten av januari började jag heltidsplugga (på distans) igen, med henne hemma. I juni började jag arbeta heltid som kyrkogårdsarbetare, då var hon hemma med sin pappa.

• BrödernaBus

Äldsta sonen är född i januari 2009 och jag hann aldrig börja jobba igen innan lillebror föddes i juni 2010. Nu går båda på dagis och jag började jobba 6 september efter att ha varit hemma i nästan 3 år. Jobbar som Transportplanerare.

• cosinus

Första var 9 månader när jag började jobba heltid.

Andra var 5 mån när jag började jobba 40 %

Tredje var 7.5 månad när jag började jobba heltid.

Fjärde var 9 månader när jag började jobba heltid.

Är IT-nörd och jobbar med det.

När jag börjat jobba så har pappan tagit över och varit ledig på heltid (utom med tvåan då) och sen har vi turats om att jobba heltid och att gå ner i tid. Ingen av barnen har börjat dagis på mer än halvtid första terminen och yngsta som snart ska skolas in ska få gå halvtid till sommaren. Vi kommer då jobba 75-80 % var och saxa tiderna lite. Sen blir det nog så att bara en jobbar 75 % och den andra går  upp på heltid och så turas vi om lite utifrån hur det passar med våra jobb.

• MrsLondon

Ååh tusen tack för alla svar =)  Vad snällt av er.

Jag och sambon är båda studerande, men jag vi funderar om jag ska ta upp jobbet igen efter bebisen är född i februari. Alternativt vara ledig fram till sommaren och sen vara sommarvikarie =)

Tack snälla ni!

Stor kram// London

Svar på tråden När började ni arbeta igen?