• MrsLondon

När började ni arbeta igen?

Som rubriken lyder. När började ni mammor arbeta igen efter förlossningen? Och vad arbetar ni då med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-15 12:38
    Tack för alla svar =)

Jag och min sambo funderar nu på om jag ska vara hemma från och med mars fram till september och bara missa en kurs i skolan. Han ska plugga vidare heltid. Den av oss som får arbete under sommaren får arbeta, och den andra vara hemma =)

Lång kvar till februari, men skönt att en plan för framtiden är satt i alla fall. Ta hand om er!
    //London

• Svar på tråden När började ni arbeta igen?
  • ELLEoClara

Började när dottern var 10 mån. Jobbar som undersköterska på natten.
    Dottern började på dagis när hon var 16 mån. 

• MiScHoOo

har bara fått sena missfall och har inte velat vara sjukskriven längre än en månad att återhämta mig, nu är jag gravid och har uppnått överlevnads stadiet och jag kommer att genomgå ett kejsarsnitt pga jag kan inte förlössas normalt och planerar bara ca 1-2 månaders mammaledighet.

• MrsLondon
    MiScHoOo skrev 2011-09-27 01:30:26 följande:
    har bara fått sena missfall och har inte velat vara sjukskriven längre än en månad att återhämta mig, nu är jag gravid och har uppnått överlevnads stadiet och jag kommer att genomgå ett kejsarsnitt pga jag kan inte förlössas normalt och planerar bara ca 1-2 månaders mammaledighet.
    Vem  tar hand om bebisen då du jobbar?    Lycka till med din graviditet.
    Mvh// London
  • carne

Jag var hemma i ett år med första barnet.
    2 år och 4 mån med andra barnet.

• SilverEmma

Hade inget jobb efter första barnet, men när tvåan föddes så fick jag jobb som höggravid och började jobba som mötesbokare/kundtjänst när hon var 3½ vecka. Ville inte amma och mådde jättebra efter förlossningen så det passade oss jättebra.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • tideloo

Började jobba lite extra när dottern va 12 månader, jobbade då varannan helg, sen började jag plugga heltid när
    Hon va 18 månader!

• Mammatilltvåprinsar

13 månader med första och 18 med andra. Jobbar som lärare och ser nu fram emot höstlovet för oj vad jag saknar mina barn varje dag. Älskar mitt jobb men det tar inte bort saknaden.

Svar på tråden När började ni arbeta igen?