• Fröken Smilla

Goa gummor från BDG-tråden

För godbitarna som tuggat BDG ihop

• Svar på tråden Goa gummor från BDG-tråden
  • Tian 10

Varför skulle du inte kunna vara gravid?! Vad jag hoppas du får ett fint plus! Någon i tråden måste ju föregå med gott exempel ;)! Jag drömde inatt (eller var det igår natt) att jag berättade för en som jag känner att jag var gravid... med tvillingar! Lite panik kände jag allt när jag vaknade. 85% av alla som kommenterar min nästa graviditet säger att jag kommer få tvillingar. Är ju rätt liten (ingen pygme men bara 1.61cm och 55kg) så jag vet inte hur jag skulle kunna gå runt med två i magen, Albin tog rätt mycket plats och han var ensam. Tror iaf att jag drömde om tvillingar för alla säger tvillingar runt mig. Skulle vilja ha chans till en liten skrutt till om några år (innan 40), men då ska skrutt vara nummer 3 annars lär jag aldrig få med min man på det. Jaja, senare problem. Just nu ligger jag iaf i sängen och väntar på att Big Bang ska börja.

♥ Albin ♥
  • Fröken Smilla

Gravid kan jag väl vara, men jag är det inte Kvinnlig intuition, jag känner att det inte tagit sig.
    Inväntar mens någon gång denna veckan. Kommer inte alls vara så jobbigt som förra gången eftersom jag vet att det kommer. Är däremot igång med att planera nästa omgång. Tror jag väntar till januari. Måste lära mig min cykel och dessutom ta det lugnt nu när julen kommer! Det blir en lång tid att vänta, men det känns ok.

• Tian 10

Efter äl så brukar jag mest känna att nu måste det ha tagit sig, tyvärr brukar den känslan avta mot BIM :(. Blir det inget plus nu så är det jag som ringer och fixar tid så får dom kolla varför. Kan vara skönt att slippa vara gravid under jul och nyår så jag förstår dig smilla. Men du kommer väl ändå stanna kvar här med oss?! ThaGirl, äl närmar sig väl?, hoppas att det tar sig nu då!

♥ Albin ♥
  • Tian 10

Ska vi inte ha en lista? Tian äl 7/10 BIM 21/10. (kan inte göra den så snyggt från min mobil :( ).

♥ Albin ♥
  • Fröken Smilla

Jovisst, en lista blir bra! Även om jag känner att mensen är på ingång, kommer få mens inom 12 timmar. Lite tradigt men jag har känt att det inte tagit sig från första början. Kvinnlig intuition Är på dag 26 i cykeln nu och fick mens dag 27 förra cykeln. Synd bara att jag fick äl så sent.

Tian äl 7/10 BIM 21/10
    Miss Smilla äl 2/10 BIM 15/10 (som absolut senast)

• Tian 10

Men smilla, du kan inte få mens nu. Lutealfasen ändras knappast så fick du din äl senare så kommer BIM senare. När jag blev gravid med A så var jag säker på att mensen var på väg, kändes exakt likadant. Vill inte få upp ditt hopp om du inte vill men så kändes det iaf för mig.

♥ Albin ♥
  • Fröken Smilla
    Tian 10 skrev 2011-10-10 20:40:18 följande:
    Men smilla, du kan inte få mens nu. Lutealfasen ändras knappast så fick du din äl senare så kommer BIM senare. När jag blev gravid med A så var jag säker på att mensen var på väg, kändes exakt likadant. Vill inte få upp ditt hopp om du inte vill men så kändes det iaf för mig.
    Tack för att du inger hopp! Men det känns verkligen som mensont nu också... Är du säker på det där med lutealfasen? Jag kan väldigt lite om den, men vet att det inte är bra när den är för kort.
    ThaGirl skrev 2011-10-10 20:54:10 följande:
    Är inte säker men jag tror jag har ÄL nu =S
    oh yay!!!
  • Tian 10

Helt säker på lutealfasen, den är alltid samma längd! Visst kan man ha problem med kort lutealfas men då är den nog mindre än 12 dagar och det är ovanligt att ha.

♥ Albin ♥
Svar på tråden Goa gummor från BDG-tråden