Inlägg från: Tuffs80 |Visa alla inlägg
  • Tuffs80

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Vad bra! Tack för tipset. Själv lägger jag mig under värmefilten. När smärtan i rygg och fogar ger sig till känna och det hjälper mig.

Syster Norr skrev 2012-02-15 19:46:36 följande:
    För er som fått besvär med fogarna kan jag varmt rekommendera akupunktur. Har gått tre gånger nu och det har hjälpt otroligt mkt redan! Går på Öbackamottagningen vid Statioil storgatan.

• Tuffs80
    Aurora84 skrev 2012-02-17 10:08:04 följande:
    Hur har du det med fogarna denna gång? är det kryckor som gäller nu också? för visst gick dom med sånna förra gången? :/
    Försöker träna. (enkla övningar) Men promenader är svårt. Men har graviditetspenning pga mitt jobb så jag har heller ingen brukare som hänger på mig. Har för mig att jag fick gå med kryckor 2 månader innan Bf. så jag hoppas slippa dem denna gång.
  • Tuffs80
    Ersmark skrev 2012-03-23 21:14:39 följande:
    Hej. Jag heter Lisa och ska få mitt andra barn den 1 juni. Eller däromkring iaf :)
    Jag är gärna med och träffas på fika eller nåt sånt :)
    Välkommen hit :)
  • Tuffs80
    Ersmark skrev 2012-03-25 21:10:51 följande:
    Hej Tuffs80! Jag har inte varit lika aktiv här som förra gången. Det är nån annan som styr vardagen nuförtiden tiden :) . Tänkte försöka bättra mig. Hur går det för dig? Själv så har jag nog gått upp ca 10 kg sen inskrivningen men i verkligheten så är det nog närmare 13 kg sen före graviditeten. Inte som jag hade tänkt mig men det funkar bra att jobba än så länge. Gick ju upp över 20kg förra gången. Hoppas jag slipper det nu. Var inte kul när man såg gravid ut även efter förlossningen. Oj nu blev det långt :)
    Hej har gått upp ca 10 kg. Vet inte hur mycket jag gick upp tillslut förra gången men däremot minns jag att jag var förvånad över att magen inte försvann när Edvin kommit ut. Det tog ett tag och ännu längre innan vikten började gå ned. Det klagades på vårdcentralen :S Vad bra att du kan jobba fortfarande. Jag har inte gjort det på ett tag nu och hade nog haft det tufft om jag tvingats jobba. Har fått en proktit som ställer till det men blir piggare.
  • Tuffs80
    IMLVLM skrev 2012-04-18 09:02:01 följande:
    Jag kommer! Station funkar för mig.

/Ida

)
    Jag kommer oxåTorsdag 26/4 kl 11.30, Station?
    Ersmark
    marieotyra
    Eliin87
    IMLVLM (Ida
    Tuffs80
  • Tuffs80

Grattis

Cinan skrev 2012-04-29 22:35:59 följande:
    I onsdags 25/4 kom vår pojke 3150g och 51 cm lång

• Tuffs80

Grattis

IMLVLM skrev 2012-05-04 10:40:01 följande:
    3 maj kl 23.40 fick vi äntligen (BF +5/6) träffa vår bebis. 3715g och 51cm kom en hårig liten tjej.

• Tuffs80

Jo man blir less på slutet. Har varit lite rädd för förlossningarna under bägge mina graviditeter. Den rädslan har helt klart övergått till längtan på slutet. :D allt gick bra och fort. Skrivit om det i bloggen.

bejbisen skrev 2012-05-14 18:04:57 följande:
    Grattis!! Blir faktiskt lite avis ja oxå! Men, imorrn är de förhoppningsvis bara 15 dagar kvar! Lever på hoppet att denna bebis kommer på BF, då första kom på BF+2, och andra på BF+1 ;) Men, försöker va inställd på att få gå över nån vecka eller så.

• Tuffs80

Vad segt. Hoppas de håller i sig :) eller att det startat ordentligt.

marieotyra skrev 2012-05-24 09:53:41 följande:
    Ringde hem sambon igår kväll när värkarna satte igång. De håller fortfarande i sig men är inte regelbundna längre *suck*. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte stannar av helt...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012