• Hanah

Diskar ni era flaskor i diskmaskin?

Eller bara för hand?

• Svar på tråden Diskar ni era flaskor i diskmaskin?
  • Agnes och Ville

Diskmaskin....men sköljer alltid ur flaskorna efter

• 3 barns mor

Både och åker i diskmaskinen om den ska i gång när flaskan ska diskas. men sköljer ur när disken är färdig . Men dinapparna diskar jag för hand

• Red drum

Varför steriliserar ni och grejar? Gör ni det med hela familjens disk också?

• Vendelsömamma
    Red drum skrev 2011-10-06 14:43:37 följande:

Därför att det är farligt för barn under fyra månader att dricka ur flaskor som inte steriliserats en gång per dygn. Såklart steriliserar man inte kaffekoppar om du nu på alvar trodde det.
  • La Lola
    Red drum skrev 2011-10-06 14:43:37 följande:
    Undrar oxå.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Vendelsömamma skrev 2011-10-06 14:45:30 följande:
    Därför att det är farligt för barn under fyra månader att dricka ur flaskor som inte steriliserats en gång per dygn. Såklart steriliserar man inte kaffekoppar om du nu på alvar trodde det.
    Farligt på vilket sätt?
  • Vendelsömamma

Det beror på om man tar dem i maskin eller inte. Läs på förpackningen. Våra kunde vi inte ta i våran första bänkdiskmaskin för det inte fanns ngn övervåning. Men i den stora går det bra. Med första barnet hade jag inte vågat oavsett vad det stod men med andra blev det nödvändigt;)

• Red drum

Jaha? Under fyra månader, ja då var jag safe eftersom jag ammade till 1 år med alla mina tre! Men jag tyckte det lät liiite hyper med sterilisering...

• Vendelsömamma
    La Lola skrev 2011-10-06 14:48:31 följande:
    Farligt på vilket sätt?

Därför att mjölkbakterierna kan ge dem magproblem. Det är allmänt känt och inget som vissa "coola" mammor kan sitta och påstå att flaskmatande mammor nojar sig med.
  • La Lola
    Vendelsömamma skrev 2011-10-06 14:59:25 följande:
    Därför att mjölkbakterierna kan ge dem magproblem. Det är allmänt känt och inget som vissa "coola" mammor kan sitta och påstå att flaskmatande mammor nojar sig med.
    Jag har flaskmatat mina ungar......
Svar på tråden Diskar ni era flaskor i diskmaskin?