• Hanah

Diskar ni era flaskor i diskmaskin?

Eller bara för hand?

• Svar på tråden Diskar ni era flaskor i diskmaskin?
  • Vendelsömamma
    Red drum skrev 2011-10-06 14:54:25 följande:
    Jaha? Under fyra månader, ja då var jag safe eftersom jag ammade till 1 år med alla mina tre! Men jag tyckte det lät liiite hyper med sterilisering...

Men det är det inte. Men vällingflaskor till stora barn behöver man inte sterilisera.
  • knisse
    Red drum skrev 2011-10-06 14:54:25 följande:
    Jaha? Under fyra månader, ja då var jag safe eftersom jag ammade till 1 år med alla mina tre! Men jag tyckte det lät liiite hyper med sterilisering...
    fast det är ju nagoot som man bara gör första tiden inte resten av livet
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Vendelsömamma
    La Lola skrev 2011-10-06 15:13:47 följande:
    Jag har flaskmatat mina ungar......

Då antar jag att ni redan på bb fick sterilisera flaskorna en gång per dygn och att ni fick skölja ur dem med kallt vatten direkt efter användning. Och att ni fick inforamtion om vikten av att göra så.
  • La Lola
    Vendelsömamma skrev 2011-10-06 15:32:31 följande:
    Då antar jag att ni redan på bb fick sterilisera flaskorna en gång per dygn och att ni fick skölja ur dem med kallt vatten direkt efter användning. Och att ni fick inforamtion om vikten av att göra så.
    Jag började inte med flaskmatning direkt (o jag skulle inte ha steriliserat något iaf ärligt talat). Kallt vatten har dock alltid sköljt flaskorna med utan att nån BB-personal talat om det för mig.

Jag har aldrig steriliserat nån vanlig napp heller.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vendelsömamma

Vanliga nappar steriliserar man inte (möjligen innan man använder den första gången) så det är inte att jämföra. Men det är viktigt att sterilisera flaskor som man ger modersmjölksersättning med. Det är inte att, som du och ngn annan gjorde, att jämföra med att sterilisera hela familjens disk.

• La Lola
    Vendelsömamma skrev 2011-10-06 15:44:03 följande:
    Vanliga nappar steriliserar man inte (möjligen innan man använder den första gången) så det är inte att jämföra. Men det är viktigt att sterilisera flaskor som man ger modersmjölksersättning med. Det är inte att, som du och ngn annan gjorde, att jämföra med att sterilisera hela familjens disk.
    Eh...jo, många steriliserar vanliga nappar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Druantia

Dottern får ersättning. Vi kör flaskorna i maskin. Alltid gjort. Om det inte krisat så vi varit tvugna att diska upp någon.
    Överst i maskinen funkar fint! Sköljer ur dom efteråt. Steriliserar inte flaskorna heller. Har ibland kokat dom. (Kanske 4-5 ggr på snart 4 månader). Hon mår fint dock. :D
    Napparna har jag kokat när de varit nya. Aldrig annars.

• Zenobia
    Vendelsömamma skrev 2011-10-06 15:32:31 följande:
    Kom nyss hem från bb där vi gav bebisen ersättning, men dom sköljde bara ur flaskan och muggen som ersättningen var i samma med skeden som han åt på då.
  • For all I care

Diskar dom bara för hand. Vette tusan varför men jag gillar att handdiska.

• knisse
    Zenobia skrev 2011-10-06 17:05:33 följande:
    Kom nyss hem från bb där vi gav bebisen ersättning, men dom sköljde bara ur flaskan och muggen som ersättningen var i samma med skeden som han åt på då.
    fast hade ni samma saker flera dagar?
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
Svar på tråden Diskar ni era flaskor i diskmaskin?